Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har ett par peerless handfängsel över om du behöver låna ;)

Skämt åsido, såna drömmar är inget kul alls. Vet inte om det är bra eller dåligt att ha känslosamma drömmar i stället för skräckinjagande. Värst jag varit med om hittills är att James Bond och jag var gifta men sen blev jag kidnappad och när vi åter var tillsammans skulle han bryta min nacke för han var minsann svartsjuk :grin:

Kl
Hett tips! Titta inte på naturfilmer när du är känslig! Alex och jag började titta på en om afrikas djur eller vad det nu var. Lejon som svalt ihjäl osv. Åh gud vad hemskt det var. Tårarna rann samtidigt som jag var så förbannad på den idioten som höll i kameran som inte kunde hjälpa djuren när de var döende :( STACKARS lejon! :(

Igår tittade han på isbjörnar som svalt ihjäl pga att isarna smälter så de inte kan fiska sälar. Som tur var hann jag somna innan det blev synd om dem.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Å gud naturfilmer... När jag väntade dottern råkade jag se ett program om elefanter som fick en elefantbebis som inte var livskraftig.. Å de bar med sig den och försökte få liv i den och sen begravde de den - elefanterna alltså. Jag grät så det var rent pinsamt. :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh nej vad fint av dem ändå! Att elefanter är så söta av sig.. Och ändå kommer dumma människor och kedjar fast dem, slår på dem och vad de nu gör som man har sett på tv. Usch! Ska vi gå ihop och rädda alla djur i världen?

Jag ville ju inte se klart filmen vi såg på utan ylade mer något i stil med "jag klarar inte det hääär! :cry: " men jodå, det skulle vi visst se klart på så då vände jag mig om, stängde öronen och somnade.

Berättade jag förresten om när vi såg den där filmen Ted på bio? Och nallen blev sviken av sin människa och såg så ledsen ut. Åh, tårarna bara sprutade, mitt i biosalongen! Det var hemskt! Stackars nalle! :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tittar inte på för jobbiga filmer längre. Det började efter att jag fick lite tufft att hantera död, hade två kompisar som dog, och efter det roas jag INTE ALLS av att se massa folk dö i filmer. Så det började med att jag vägrar sådana filmer (till sambons förtret eftersom han ÄLSKAR actionfilmer), jag får ångest delux av det.
Sedan har det eskalerat, jag får en stressande olustig känsla i hela kroppen om det blir för jobbig handling, då är det perfekt att ha en iphone som man kan surfa lite på då och då så man ändå hänger med lite i filmen men inte märker av allt det jobbiga. :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Att människor skjuts ihjäl och sådär hux flux där allt är tydligt fejk har jag tack och lov inte problem med men det är ju inte så mina nära och kära har dött heller. Däremot om det är jobbigare omständigheter tycker jag kan bli lite tufft. Djur och nallebjörnar är dock, för mig, lite känsligare område :o och barn självklart.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Dör folk på film och det inte är en känslosam handling eller att man inte "bryr sig om karaktären" så är det ingen fara. Men är det det så.. nej tack.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Aha, men i såna fall är det ju lite jobbigt. Tänkte om det var såna pangpang-filmer där alla dör.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ekonomin är inte alltid det som ska styra. Om ni känner att det är rätt, trotts ev förluster så är det ju inget snack om det :)

Kl

Var precis med om det sjukaste. Dessa drömmar är fan inte roliga längre :(
Jag drömde att jag blev biten i ansiktet av en hund och att jag försökte få bort hunden med händerna.. Vilket resulterAr i att jag i paniken håller upp händerna vid ansiktet på riktigt när jag sover och lyckas borra in en nagel stenhårt under hakan. Det gjorde ju ont i drömmen så klart men jag drömde att det var hundens hörntand som gjorde innan jag vaknade och låg i panik och viftade framför ansiktet.. :grin:
Kul att de gått så långt att man skadar sig själv lixom...

Aah vilken jobbig dröm! :eek: Själv hade jag en rätt lugn och småtrevlig natt! Den började rätt illa med att jag drogs ner mot botten i ett iskallt hav men slutade i en sexdröm. Slutet gott... :o :D:angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

I måndags sa planeraren att hon skulle återkomma när hon visste hur man sökte havandeskapspenning. Jag har fortfarande inte fått svar. Känns som om hon måste ha glömt det? Jag får ringa och påminna i morgon när jag kanske har ett datum.

Huu, RUL i morgon, jag är bara lite nervös! Kan jag verkligen ha sån tur att ungen lever och fungerar?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Klart ungen lever!! :bump:

*knapp*
Urk, nu hade jag äntligen energi till att röja lite i köket (bombnedslag) - så får jag kväljningar så fort jag rör på mig! :confused:
Fick startat en maskin disk i alla fall, ett glas vatten och lite mer soffsittande så får man hoppas att det lägger sig...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vilken otur! :/ Illamåenden är verkligen inget roligt!

Får du också åksjukekänsla när du hör ryktas om vissa sorters mat? Det var åksjuka på bussen (och bilen) samt det där med när man hör eller känner doften av viss sorts mat som var mitt "illamående". Jag klarade mig lindrigt undan med andra ord. Jag lyckades faktiskt äta omelett igår och tycka att det var helt okej trots att det innan vänt sig i magen när jag hört ordet :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nä, inte alls! :( Den här gången berodde det nog kanske på att jag inte ätit tillräckligt under dagen, men vem är sugen på att göra något åt det när man mår illa? :cool:

Ajjamen! Så är det! Inte så mycket "tanken på mat", men lukter, huuu... :crazy: Sen är jag lite småförkyld nu också och allt (sorry!) slem som inte försvinner ger kväljningar hela tiden!
Men det är svårt att komma på middagar för hur jag än försöker så kommer jag inte på någonting som ev. skulle passa. Så sambon får träna upp sin fantasi lite och än så länge har jag lyckats äta alla hans förslag. :)

*knapp*
Men kan han sluta spela låten från Björnbröder där stora björnen sjunger att lilla björnens mamma är död och lilla björnen skriker "neeeeej!!" !?!?! :cry: :cry: :cry:
Sambofanskap... :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kan kan jag! Men jag gav honom onda ögat istället och talade om hur dumt det var när han kom och satte sig i soffan. :p
Då började han yla "Hakuuuuna matata!" :cool: :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag tror att karlar ibland kan ha lite svårt att förstå att vissa saker är lite känsligare när hormonerna far ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

På tal om hormoner..

Skulle tvätta igår och blev tokig när jag kom ut och det fortfarande var tvätt i maskinerna, blev så upprörd att jag glömde nycklarna i låset..

Tjejen som tvättade var snäll och kom och lämnade nycklarna och jag gav henne VÄRLDENS utskällning :o hormonmonster! Smällde igen dörren efter min uppläxning och tackade inte ens för nycklarna! Seriöst?! Så olikt mig!

Nu kan jag inte släppa att jag var sån bitch.. Glömma tiden kan vi ju alla göra, right?

:crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Utan tvekan! Nåja, han har 6 månader på sig att lära sig... ;)

Men panaccea då! :o :D :rofl:
Jag har inte skällt ut någon... än! :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahahah you go! :D
De där va roligt :)

Kl

Läste i min App att bebis börjat höra i magen nu. Jag tror massor på att ljud man hör i magen ger en lugnande effekt när man är född så nu tänkte jag leta reda på massa visor och spela för magen. Ligger faktiskt med iphonen på magen i skrivande stund haha :p bebis reagerade helt klart och började snurra runt som bara den.. Frågan är dock om hon gillar det eller om hon försöker fly haha
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj jösses! :o hoppas inte att du glömmer tiden när hon tvättar efter dig den närmsta tiden innan det här är preskriberat! Deeet hade varit pinsamt! Haha!

Apollo: Vi får väl hoppas att hon dansar, annars lär det inte vara en glad bebis som tittar ut sen ;) Jag hörde av Alex brors tjej att just mammans röst är nåt speciellt med. Blir det någon skillnad om det är du eller mobilen som sjunger?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Skulle jag sjunga så kan jag garantera att hon försöker fly från magen! Det vill jag inte riktigt utsätta stackarn för ;)

Jag märker på mig själv jätte mycket att jag mer eller mindre alltid ligger på ett par speciella sätt när jag sover. Jag älskar att sova i fosterställning och placerar alltid mina händer och fötter på ett speciellt sätt. Jag är helt övertygad om att det var så jag låg i magen så jag är superopimistisk över att man kan få barnen att betinga ljud osv genom magen. Vet en kompis till mig som berättade att hennes mamma ofta spelade klassisk musik när hon var gravid och att kompisen blev jätte lugn av att höra det.

Ska sätta mig och knåpa ihop en spellista på spotify med massa visor och sedan ska jag nog göra en liten sångbok med de låtarna i :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 159
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Senast tagna bilden XV
  • Utställnings frågor

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp