Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Fy fan va uppmuntrande det är, när man har en riktigt urusel dag med huvudvärk och diverse crap, att få känna bäbis böka i magen :love:

JAG VILL TRÄFFA BÄBIS NU!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mysigt!

Hur lång tid tog det från att du kunde känna bebisen till att din sambo kunde känna när den tumlade runt? Jag känner det lilla livet ibland när det kullerbyttar runt som värst. Dock är det ganska sällan så det ska bli skönt att se om den lever på torsdag ;) Däremot känner inte Alex att den finns där än, tråkigt nog.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh det gick snabbt, knappt en vecka tror jag. Nu har vi dessutom insett att O kan känna rörelser med handen som jag inte känner i magen.
Vilken vecka är du i nu? Jag började känna i vecka 17 tror jag.. eller.. föresten, det kan tom ha vart i mitten på v 16, jag blev ju flyttad på RULet efter det.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag började känna på riktigt för ett par veckor sedan tror jag. Man har väl känt smått innan men då var det verkligen disco där inne så det var ingen tvekan. Jag inbillar mig att jag kan känna lite svagt att den rör sig utanpå men det är inte så Alex kan särskilja rörelserna tror jag. Är i v. 19 idag om det stämmer enligt beräkningarna. Får se på torsdag. Hoppas att allt är som det ska bara.

Jag kanske bara är tjockare än dig? :o Fast jag tror inte att jag har någon större fettmängd på magen men direkt slimmad är jag ju inte heller.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad jobbigt för alla er som mår så dåligt!!

Jag mår nästan oförskämt bra. Har kräkts några gånger bara (praktiskt nog alltid på helgmornar så min man har kunnat ta hand om gullungen under tiden).
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, sånt är jätte individuellt så det behöver du inte fundera över ;)
Du kanske har din moderkaka i framkant? Min kompis, som är en sådan där superdupersmalis och hon började känna rörelser förra veckan och hon ligger två dagar efter mig. Hon har moderkakan i framkant så det var därför.
Sedan är det ju ändå individuellt och skiljer sig mellan olika personer ändå. Det kan nog skilja på hur mycket fostervatten osv man har också.
haha, jag var slimmad.. en gång i tiden... men nu.. höhöhöhö nä.. jag gråter lite över att min fina midja börjar försvinna :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Ja jösses! Seriöst, jag måste ju vänta en flicka. Jag kan ärligt talat inte se något vackert överhuvudtaget någonstans på mig just nu. Finnig som en tonårsbrud med dålig kosthållning och typ inga kvinnliga former alls längre.

Läste att i början när man precis börjat känna rörelserna kan det hända att de inte märks lika ofta. Ibland med dagars eller veckors mellanrum så det kan ju vara så med. Sen tror jag att den har gott om vatten att simma i där inne. Hela min mage är som en vattenballong i konsistens.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja jag kände rörelser första gången en onsdag eller torsdagmorgon. Sedan dröjde det ett par dagar och så höll det på så. Nu känner jag varje dag och oftast i samma mönster under dagarna.

Jag vågar inte gå ut osminkad nu mer efter att jag fick så många skräckinjagande kommentarer om att jag såg så otroligt trött ut :p Finnar har jag på ena kinden men det har jag iof haft tidigare också, fast på andra ställen i ansiktet och bara under vissa tider på månaden. Typ innan ÄL eller mens. Annars ser jag nog mest ut som ett grått monster.
Innan graviditeten, tog jag några bilder på mig i underkläder :angel: Jag var jätte vältränad och såg faktiskt rätt läcker ut :love: Nu kan jag väll hälsa bye bye till min kropp som den brukade vara... nu kommer jag bli en...

fatsuitmeg.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har bara kant regelbundna rorelser i nagon vecka. (ar i v 21 nu). Med de andra kande jag tidigare. Nagon som pratade om vaddering? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har faktiskt en bekant som är mer slimmad och vältränad efter första barnet än hon var innan. Riktig elitkropp har hon skaffat sig. Morgonpromenad, spinningpass och allt hon styr med ger resultat.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha! Ja jösses! Seriöst, jag måste ju vänta en flicka. Jag kan ärligt talat inte se något vackert överhuvudtaget någonstans på mig just nu. Finnig som en tonårsbrud med dålig kosthållning och typ inga kvinnliga former alls längre.

Men vaddå, bebismage och gravidtuttar måste ju definitivt räknas som kvinnliga former?! Tror du är lite hård mot dig själv...

Jag känner lite fladder ibland, men tycker att det verkar vara så högt upp? Typ ovanför kulan. Så det kanske är ngt annat, om inte bebis sträcker ut tårna uppåt och kittlas eller så. Är i v 18 nu.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har ju vart lite av en träningsmänniska hela mitt liv så jag håller tummarna för att det ska hålla i sig när ongen kommit :)

kl

Vad är detta för en dag eg? Jag har på fullaste allvar en människa som sitter och bråkar om att jag skulle sätta klammers på fakturor och underlag jag skickar. Jag försöker förklara att så inte är fallet (klammerjävlarna fastnar i vår scanner) men människan tror mig inte utan fortsätter tjafsa, OM JÄVLA KLAMMERS PÅ PAPPER!!!!!!!!?????
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, jo, det är sant men det syns ju inte såååå väl framifrån :p Från sidan däremot kan vi snacka men jag kan inte säga att jag känner mig särskilt bebismagad än. Mest tjock, haha. Tur att jag vet att den känns som en vattenballong och inte som fettmage.

Apollo: Är det en kund eller kollega?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

hahaha, men det är just det jag gör = de kan inte finnas några klammers när jag skickar upp fakturorna till dem! men de fortsätter att gnälla över att det finns klammers trotts att det är en omöjlighet ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är en kund.. eller egentligen en kunds kund... hur förklarar man på ett trevligt sätt att dom är helt ute och cyklar när de inte lyssnade de första 2 gångarna? (ja dom tjatar fortfarande efter 2 gånger om KLAMMERS!!!) Jag har nog aldrig använt så många smileisar i ett mail förut.. iaf inte sen jag var 14 :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har bara kant regelbundna rorelser i nagon vecka. (ar i v 21 nu). Med de andra kande jag tidigare. Nagon som pratade om vaddering? :D

hahaha, du ska inte snacka om nå vaddering, du har visat bilder och det fanns bannemig inte nå vaddering på dig, försök inte!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad jobbigt för alla er som mår så dåligt!!

Jag mår nästan oförskämt bra. Har kräkts några gånger bara (praktiskt nog alltid på helgmornar så min man har kunnat ta hand om gullungen under tiden).

Nämnda gullunge vaknade mitt i inlägget...

Alltså, jag mår superbra, men i morse var vi på mamma-baby-gympa och då fick jag riktiga sammandragningar när vi gjorde bäckenbottenövningar. Fick det rätt tidigt med L också, men inte så här tidigt. det är ju inte farligt, men obehagligt.

Jag har jättestor mage redan (v. 15!). Kollegor och grannar funderar men vågar oftast inte fråga. :D Gjorde 1:a-trimester-screening förra veckan och fick bra resultat på den - bebisen var jättevild!

Kollade i mitt "Mutterpass" (typ graviditetsjournal) från förra gången och insåg att jag snart kommer att börja gå upp i vikt. :crazy: Känns inget kul alls faktiskt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alltsa vada du skickar scannade papper till kunden och de pastar att klammers kommit med i scannern? Jag fattar ingenting...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 158
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Kattbilder #9
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Provridning
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp