Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Trikiner testar man ju allt griskött för, kan det vara kvar trots testerna? Var tvungen att googla kycklingsjukdomen, hade blandat ihop borrelia med salmonella! Det låter ju väldigt lika.. Hrm.. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha då kanske jag gjorde rätt i att säga till sambon att jag inte ville att han skulle ta ut vårt matporslin samt bunkar osv ut till hönsen och låta dem äta från samma talrikar som oss :angel::D

Jag ÄLSKAR sushi, funkar dock fiiiin fint med vegetarisk sushi så jag håller mig till det nu. Tycker det är precis lika gott! *droool*

kl

helt ot...
min chef (mamma) sitter precis i ett argt samtal med en gammal kund och jag tror kärringa (;)) precis vrålade SCREW YOU!! till (fd) kunden! hahahahahahaha shes on fire!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, kyckling är det salmonellarisk med :) haha, det var ju lite gulligt att blanda ihop ;)
Gris kanske också kan ha salmonella, som jag har förstått det har det dock med trikinerna att göra, men jag kan ju ha fattat fel också :)

Jag själv gillar inte sushi så jag äter det inte alls :p

Apollo, go your Mama! Haha, nästan som man undrar om det är hon som är preggo, eller kanske har PMS ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Ja salmonella ar det de ar oroliga for med loskokta agg. Men arligt, hardkokt ar ju sa sjukt ackligt sa da syndar jag hellre lite. Sannolikheten att min kompis gardsagg ska ha salmonella kanns forsvinnande liten.

Att lagga laxen i frysen har jag inte tankt pa, ska testa!


Nar man dricker alkohol nar man ammar sa far mjolken samma alkoholinnehall som blodet. Dvs om mamman har 0.5 promille i blodet blir mjolken lika alkoholhaltig som filmjolk. Det ar i sa fall en mycket viktigare poang att man inte ska ta hand om ett barn nar man ar alkoholpaverkad.
Mitt alkoholintag nar jag ammar brukar bli ett glas vin tva ganger i veckan. Under graviditet nolltolerans saklart (aven om man i folkmun fortfarande rekommenderar en pint Guinness om dagen har).
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha, nu fick jag uppdatering, det var inte åt kunden själv hon sa så utan dennes nya (struliga) redovisningskonsult. Vi sa upp kunden för att de inte betalade och bara var struliga. Så chefen var lagom trött på dem.
Den nya konsulten hade bett om att vi skulle skicka över massa filer till dem, vilket vi gjort TVÅ gånger men de hävdar fortfarande att de inte fått något. Tillslut lackade chefen för hon orkar inte hålla på och tramsa med dem längre och att de ska ta upp hennes tid. Men ja, hett temperament har hon iaf :angel:

vindvissla, det är ju helt... absurt att folk tycker att en pint guinness är lagom.. alltså.. verkligheten anropar! :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Leia: Hade du diabetes innan eller har du fått sen du blev gravid?
Vi kan nog ta varann i hand, jag ska också dra ned på sockret. Jag gick ned 45 kg + med en sockerfri diet för ett par år sedan. nu har jag ätit väldigt onyttigt och jag är inte nöjd med vikten, så jag håller på och ser över hur jag äter ... (boooring..)

Apollo: :D ooook! Har han ADHD? (sorry :p ) :D
och vad håller din chef/mamma på med? Kunden har alltid rätt ju!? :p

Deathslyna: alltså det där får ni som ska skjutsa mig bestämma. Fast med tanke på att ni också är gravida så antar jag att det blir många besök till The Ladys Room... ;) :D


TACK hörni allihopa! Jag skrattar så jag gråter (ja, behövs inte så mycket för att jag ska börja böla just nu iofs) typ hela tiden!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha, när han har inte det, om det är någon av oss som har det så är det nog jag :angel:

Äh, kunden har alltid rätt, tills dess att de beter sig som rövhål. Man kan inte va hur slarvig som helst och skylla ifrån sig på andra. Då får man käka upp det! :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det har du kanske men i sa fall har jag missat det!

Ih sa skoj! :bump:

Hoppas de kan se pa mitt nasta ul, jag ar ju sa otroligt nyfiken!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det var ica-glögg jag hade tänkt mig också. Eller Willys, eller vad det nu finns. Barnglöggen :D Jag tycker ofta att alkohol är onödigt ändå, visst kan jag bli sugen på öl men det är inget ha-begär såsom jag kan känna med viss mat och surt och sådär. I och för sig drack jag inte direkt något innan heller. Jag kunde sitta efter en jobbig vecka med ett par glas vin men det händer kanske en gång i halvåret? Och så öl ungefär lika ofta. Maten är desto bökigare.

klockmalva: Grattis!! :bump:

Agree! :) Här dricks det inte mycket i vanliga fall heller. Älskar vin men blir trotts det bara ett par glas i månaden. Så det är absolut ingenting jag saknar! Skulle det knipa jäkligt mycket så finns det ju helt okej alkoholfria alternativ. Men den risken känns liten. :)

Däremot luktar sambons öl väldigt gott så den brukar jag sitta och sniffa på när han dricker! Och jag hatar öl... ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Med permobilen har du ju spakar så du kan ratta runt den själv. Fast du kanske hellre vill ha en sånhär:
snabbpermobil.jpg
:D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ni kanske ska göra sån sjömansbiff? Är det inte sån man har öl i? Åhgudars vad sugen jag blev nu!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

aven om man i folkmun fortfarande rekommenderar en pint Guinness om dagen har.

Hihi, det kan jag tänka mig :D

Kör också nolltolerans under graviditeten och under amningen med. Har på nåt sätt vant mig av vid att dricka alkolhol... Tycker inte att det är lika gott som förut och blir helt snurrig av ett glas!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men det måste ju gå att göra vegetariskt med något köttsubstitut? Det är ju potatisen och såsen som är godast :d
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Leia: Hade du diabetes innan eller har du fått sen du blev gravid?
Vi kan nog ta varann i hand, jag ska också dra ned på sockret. Jag gick ned 45 kg + med en sockerfri diet för ett par år sedan. nu har jag ätit väldigt onyttigt och jag är inte nöjd med vikten, så jag håller på och ser över hur jag äter ... (boooring..)

De upptäckte att jag hade graviditetsdiabetes förra ggn, men sen visade det sig att det var en mild form av diabetes som jag antagligen haft länge utan att märka det. Det försvann alltså inte efteråt, men jag behövde inte bry mig så mkt förrän nu när jag är gravid igen. Hoppas att det blir så igen... För jag håller med dig om att det är skittrist att äta så nyttigt hela tiden :o Jag älskar som sagt godsaker och brukar annars alltid belöna mig själv m ngt gott lite då och då (ganska ofta...). Svårt att bryta det mönstret märker jag. Är så trött på sallad och grönsaker!

Gött att de fixade P-tillståndet! Fattade jag rätt att det är en liten han i magen?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 158
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp