Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh så skönt att alla fått se små friska bebbar i magen idag! Fortsätt så!

Jag är halvvägs gången nu, 139 dagar kvar. Om 40 dagar är det mindre än 100 kvar :bump: och nästa vecka är det ul igen. Någon som vill se min magbild?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Då ligger vi lika sånär som på en dag :) Är du beräknad till den 24/3?
Klart vi vill se magbild!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hett tips! Ananas är inte lika uppskattat på vägen upp som på vägen ner! :grin: suck..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Pizzan var god men jag blev lite grinig över att pizzagubben glömde min ananas (känns som att ananas är en gemensam nämnare här förutom växande magar? :D).
Nu är jag dock så mätt att jag inte kan röra mig! :o

Men huvudvärken är borta!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh nu blev jag sugen på pizza!

Problemet börjar bli här nu att jag får avsmak för mat jag spyr upp.. Börjar bli rätt mkt jag inte kan äta nu.. Oboy, kavring, leverpastej, fiskpinnar, risgrynsgröt m.m. Fulla hyllor + kylskåp men aldrig nått att äta.. Kul.. Hoppas inte ananasen hamnar på anti-listan nu med..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Äsch fy, det kan jag tänka mig! Ananas är ju rätt fränt, precis som citrusfrukter.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har hört att glass ska vara tacksamt att spy upp. hoppas ditt illamående avtar snart.

Ananas är gott, speciellt färsk!

V 21

20121105_163434-741680.jpg
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja 24 mars! Skoj! det kanske blir buketwins :idea:

Gick du över tiden med din etta? Jag har gått över båda gångerna.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fin mage!

Nä, hon kom två dagar "tidigt", men jag hade fått mitt datum flyttat 8 dagar då, vilket inte kändes helt troligt då. Nu är ju datumet flyttat 10 dagar så jag nästintill förväntar mig att bebis kommer lite "tidigt" igen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag förbjuder dig härmed att äta pepparkakor tills du slutar kräkas! :o

Hoppas att den där listan nollställs sen så du kan äta saker igen. Ska du leva med det där svälter du nog innan du har tryckt ut ungarna :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh nu blev jag sugen på pizza!

Problemet börjar bli här nu att jag får avsmak för mat jag spyr upp.. Börjar bli rätt mkt jag inte kan äta nu.. Oboy, kavring, leverpastej, fiskpinnar, risgrynsgröt m.m. Fulla hyllor + kylskåp men aldrig nått att äta.. Kul.. Hoppas inte ananasen hamnar på anti-listan nu med..

Usch för att ha det så. Men du får behålla mer mat nu än innan eller?

Jag har som tur är bara spytt två gånger. Först när jag åkte till jobbet och smällt i mig en bautafrukost, då fick kollegan ta hand om morgonrapporten... :crazy:
Andra gången när jag öppnade en kattmatsburk som till synes var "överfull". Fabrikationsfel tänkte jag. Icke... den hade jäst... :cool: Men den gången kräktes nästan sambo också så då var det inte mig det var fel på! ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kl

Hur noga är ni egentligen med rekommendationerna för vad man inte bör äta eller göra som gravid? Jag tänkte på det igår kväll när vi satt och käkade lamm och min bit råkade vara lite rosa på ett ställe. Lägger ni in sånt i micron/stekpannan eller äter ni ändå? Ni som har katter (om det är någon som har innekatt?) låter ni karln rensa kattlådan eller plockar ni på handskar? Eller gör ni som vanligt?

Mycket av det som sägs känns så överdrivet, som att det är så mycket tjafs och risken är så liten att det går snett ändå. Självklart tänker jag mer på vad jag äter men lammet igår kändes lite överdrivet. Samtidigt blev jag ju ändå lite nervös pga skräckpropaganda man läst. Min mamma och säkert både mormor och farmor åt ju allt möjligt. Farmor drack dessutom större mängder alkohol vad jag har hört men verkar ändå ha fått 5 helt normala barn.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Grattis till halvtid Vindvissla och vilken fin mage du har! :)

deathslyna:
Alltså jag slarvade liiite om köttet hade varit fryst, men jag åt inte så blodigt som jag föredrar det. Vi hade te.x jättefint KRAV-angus-kalv-kött, det vore helgerån att "översteka" filén! :d

Jag tror man ska lyssna lite på sig själv. Jag dricker te.x inte alkohol men ganska många dricker ju ett par glas vin under graviditeten.
Jag skulle ALDRIG äta te.x fäbod-ost (jag blev matförgiftad för ett par år sedan). äta typ strömming är nog inte så smart ...

Min man fick rensa kattlådan förra gången (vi har inga katter nu) men däremot var jag ute i en lada och rotade runt bland råttlik och annat som säkert inte var så bra... :crazy: men det gick bra.

*KL*
Jag har varit på RUL nu och mätt, måttat och granskat en PIGG och BUSIG liten bebis...! :love:

Hoppas bilden funkar ...

311291_10151084035076261_272500500_n.jpg


Fick veta vad det är för sort också ... Vill ni veta? ;)

Blev framflyttad 9 dagar, så nu har jag BF 10 April.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Lite rosa kött äter jag om det inte är kyckling eller fläsk. Innekatt har vi men det är sambon som sköter det i princip alltid. Rensar jag lådan är jag bara noga med handtvätten efter, som alltid. Jag är inte hysterisk men skulle inte dricka någon alkohol alls medvetet, skulle jag ha råkat få i mig något som innehåller en gnutta (alltså sånt som står som alkoholfritt men innehåller lite, typ blossaglögg från mataffären) skulle jag inte fundera så mycket på det men undvika det i framtiden.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Och Klockmalva

Kyckling och fläsk äter jag ju inte rosa, det är ju inpräntat sedan länge men det är väl Borrelia man kan åka på av det?

Lammet jag käkade har ju legat i frysen några dagar och jag känner lite så att det är tråkigt att torrsteka det samtidigt som jag steker det mer än vanligt (normalt vill jag ha yta och att det är varmt inuti, annars får det gärna vara väldigt rött :d ) men tydligen ska ju de där bakterierna dö efter ett par dagar i frysen?

Kattlåda rensar jag ju men tvättar händerna noga efteråt men risken att åka på något genom att med spade rensa kattlådan känns ju ungefär lika stor som risken att åka på något av att katten trampat runt i sängen. Det KAN ju vara bakterier på hennes tassar om hon trampar snett och det KAN ju hända att hon råkar ha gnuggat rumpan någonstans, eller?

Men då är jag inte ensam om att inte följa allt till punkt och pricka. Alkohol har jag ju lagt av helt nu. Kommer kanske dricka någon lättglögg i juletiderna men det känns fel att hinka i sig något och glöggen dricker jag bara någon liten glöggmugg. Ost av sorterna det gäller äter jag inte särskilt mycket så det var ju ingen större förlust. Sushi lär vara det första jag äter efter förlossningen! Jösses vad sugen jag är på sånt emellanåt! Åt några bitar vegetarisk sushi i början av graviditeten men det var inte alls samma sak så då kan jag lika gärna vara utan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har syndat flera gånger och ätit ägg med mjuk gula. Från min kompis höns dessutom. Och jag lever! Alkohol och gravad eller rökt lax är väl sånt jag saknar mest.

Klockmalva åh vilken fin bebis hihi så skönt att alla måtten stämde! KLART vi vill veta vad det är för en sort :bump:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 155
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 784
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Sadelgjord när gjorden glider bak?
  • Fjordingtråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp