Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men rökt och gravad lax är väl bara att stoppa i frysen 3 dagar innan man äter det? Tycker att jag har läst det innan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha går man inte äta ägg med lös gula? får man inte äta annat än köpeägg? vi har egna ägg och jag har ätit lös gule flera gånger, hade inte en aning om det!?

Alkohol har vi absolut 0 tolerans mot och sambon vill att det fortsätter så även under amningen. Jag känner inte att det är så viktigt där men jag har inget behov av att dricka och har därför inga problem med att han får sin vilja igenom sas.

Dricker inte opastöriserad mjölk eller ost på opastöriserad mjök (bor på gård med mejeri med en satans massa goda ostar jag fått välja bort :mad:).

Jag är inte hysterisk när det gäller köttet, jag vägrar äta torrt kött a la skosula men jag beställer well done ute. Men det ska ju inte vara grått för det.

Vilken fin mage du har föresten. Den växer :laugh: Själv känner jag mest att resten av kroppen växer men inte bebismagen :o Känner mig mest tjock.

klockmalva; KLART vi vill veta könet, sluta tramsa :D
Skönt att det löste sig nu med RULet och att allt såg bra ut! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hugger en knapp..

Vi var också på UL idag, från att ha varit på 17+6 ändrade hon till 18+4, så nu är bebben beräknad komma 3:e april istället för 8:e. Skönt att det blev åt det hållet istället för tvärtom i alla fall :) Jag va nästan 100 först på att jag såg två i magen, blev lite paff! Men det va bara en, känns rätt skönt ändå.. Och så tog vi reda på vad det är, men har inte bestämt än om vi ska berätta det för folk. Får se hur längt det går hålla sig ;-)

Kul med RUL!
Taskigt att säga A men inte B :D
Har du känt några rörelser än?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hehe.. Just det. Opastöriserad mjölk, det hade jag inte en tanke på när jag var hemma hos mamma och hinkade i mig mjölk som kom direkt från bonden precis som vanligt. Överlever ungen att bo i min mage så lär den ju vara härdad när den kommer ut sen! :o

Jag kom på att jag tog en bild på min "lilla" mage igår. Jag känner mig lite smårund. Förra veckan lyckades jag med nöd och näppe ta mig igenom ett litet utrymme på ca 22 cm om jag pressade lite och liksom lirkade in magen sist av allt. Nu går det inte utan att det knakar oroväckande i glasskivorna som omger det lilla utrymmet. Det är en stor förlust, man tjänar flera sekunder på att gena mellan glasskivorna. Byxorna som satt lagom förra veckan börjar kännas trånga etc. Magen växer så fort! Jag hinner inte med!

Klockmalva, glömde svara på det, självklart vill vi veta könet!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag förbjuder dig härmed att äta pepparkakor tills du slutar kräkas! :o

Hoppas att den där listan nollställs sen så du kan äta saker igen. Ska du leva med det där svälter du nog innan du har tryckt ut ungarna :p

Tyvärr hade jag ätit pepparkakor tillsammans med ananasen :devil:

Har lite o ta på så ingen risk för svält här inte ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:p
Ja, nu har jag släppt bombem på Facebook så jag får väl avslöja här också: BM tyckte att det såg ut som en Pöjk och jag måste hålla med henne. Syns på en av UL bilderna också... ;) men hon var ju ödmjuk och påpekade att det finns en viss felmarginal och så...

Makens kommentar: "Jaja, men så jävla präktiga som vi är så vore det väl underligt om vi inte skulle ha en unge av varje sort också?" :D :o (fast jag var helt säker på att det var en till tjej så jag känner mig lite förvirrad! ;)

Men hallå!? LÖS GULA det får man väl äta? Eller? :o
jag vräkte i mig ägg förra graviditeten ...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mja, nu hade jag ju inte kräkt på tre dagar men igårkväll satte det igång igen och har mått riktigt illa sen dess.. Frukosten har varit på väg upp flera ggr men lyckats stoppa det med andningsövningar..

Mådde riktigt konstigt inatt, mådde illa men endå inte. Yr men endå inte och frossa på övre delen av kroppen men inte undre.. Märklig känsla
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är rätt noga, men inte hysterisk. :) Kött äter jag inte så där är det ju lugnt. Fisk äter jag däremot och där håller jag ju mig borta från de sorter man ska undvika.
Min brie-ost saknar jag något fruktansvärt... :cool:
Alkohol är big no no, men nog vill jag ha lite ica-glögg på jul! Blir ju aldrig några mängder ändå. :)

Kattlådan däremot - den får sambo ta! Inte för att jag är orolig egentligen, har hört att har man fått toxoplasma en gång så är man immun (stämmer det?) och med tanke på att jag både tuggade svansar och hjälpte katterna tvätta pälsen när jag var liten så... :angel:
Men nu har jag banne mig rensat lådor i flera år så nu kan sambo gott göra det i 9 månader. :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*
Jag har varit på RUL nu och mätt, måttat och granskat en PIGG och BUSIG liten bebis...! :love:

Hoppas bilden funkar ...

311291_10151084035076261_272500500_n.jpg


Fick veta vad det är för sort också ... Vill ni veta? ;)

Blev framflyttad 9 dagar, så nu har jag BF 10 April.

Kul! Grattis! :D :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag glömmer av mig ibland.. Men försöker följa rekomendationerna..
Tog min sista cigarett 30 min efter jag plussat och har inte/ tänker inte nyttja alkohol under grav/ammning.

Sushi har jag ätit två ggr, vår sushirestaurang garanterar fryst fisk och äter bara nigiris med lax el räkor el cali-rolls med crabsticks så ingen konstig el vildfångad fisk..

Har heller aldrig hört om lös äggula :eek: då ligger pyrena risigt till :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:banana: :banana:

Å JAG ÄR SÅ JÄVLA (ursäkta) GLAD!!!

Fick precis ett mail om att de beviljar min ansökan om handikapp -parkeringstillstånd .... :bump:
Fy fan (ursäkta) vad skönt!

(För foglossningen alltså)

Pinsamt, började storböla av glädje och tacksamhet men efter UL gick jag ut med ett fånigt leende. Fast det är klart jag hade ju fått en sneak-peak redan i fredags så jag visste ju att bebis var pigg... !

Jag trodde det skulle ta 3-4 veckor att få besked om det här så jag blev verkligen glad. Det är en MARDRÖM varje gång jag ska någonstans, parkeringsplatser är enorma när man nätt och jämnt tar sig framåt.

Ps, jag älskar att svära. Det nästan bästa när dottern gått och lagt sig är att jag får svära precis hur mycket jag vill. Men det låter ju väldigt illa. :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vilken godbit! :love: längtar till rul i mellandagarna då tror jag man kan få se i 4d med! :)

Vad skönt för dig med handikapptillståndet! Då vet vi vem som kör till Ullared!! :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det var ica-glögg jag hade tänkt mig också. Eller Willys, eller vad det nu finns. Barnglöggen :D Jag tycker ofta att alkohol är onödigt ändå, visst kan jag bli sugen på öl men det är inget ha-begär såsom jag kan känna med viss mat och surt och sådär. I och för sig drack jag inte direkt något innan heller. Jag kunde sitta efter en jobbig vecka med ett par glas vin men det händer kanske en gång i halvåret? Och så öl ungefär lika ofta. Maten är desto bökigare.

klockmalva: Grattis!! :bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja! Nära och bra så vi alla kommer in och ut utan problem med våra grejor!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kanske lite KL, tog den senaste :p

Ang löstkokt ägg, det verkar inte vara något svenskt råd. Jag hörde inget om det förra gången och var inne på Livsmedelsverket precis och det står inget där. Sushi är ju ok att äta sålänge den är färskgjord, alltså ingen kyld låda i matbutiken. Ang smitta via fläskkött så är det trikiner som kan finnas i köttet, borrelia smittar ju via fästingar.

Klockmalva, Grattis! Förstår att det känns härligt :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*
Hej igen! Nu har jag äntligen läst ifatt, hinner inte med i tempot! Kul att så många fått se friska bebisar på UL de senaste dagarna :) Själv får jag hålla mig några veckor till RUL (som jag nu också lärt mig vad det betyder :o). Men ska inte klaga, har redan varit på flera UL även om de inte kollat alla organ etc. Räknas som riskgraviditet pga diabetes, så efter RUL ska jag tydligen gå varannan vecka. Allt verkar iaf OK så långt. De har inte kunnat se könet ännu... Förra ggn ville jag absolut inte veta för vi ville bli överraskade, men nu känns det inte alls viktigt. Tror inte jag kan hålla mig till i april!

Blir avundsjuk på alla som kan äta ananas och pizza och pepparkakor och allt :d Jag har fått en ganska exakt diet, får bara äta 30-40g kolhydrater per måltid. Socker = big NO NO. Jag som är en sån gottegris!! (Har alltså bara mild diabetes och behövde inte tänka på dieten innan graviditeten, förutom ingen apelsinjuice etc.) Hoppas att det blir bättre igen efteråt.

Grattis panaccea till tvillingarna! Jättespännande! Hoppas att illamåendet går över igen snart.

Apropå ägg så är det väl pga salmonellarisken som man inte ska äta det. Men risken är väl inte direkt för barnet utan mer att om mamman mår riktigt taskigt så är det tufft för fostret också. Annars blandar jag ihop bakterierna litet, några överlever väl i frysen och några inte... Råkade äta en del brie-liknande ost i början, men slutade när jag insåg att det antagligen räknades som brie.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att du fick tillståndet så fort. Imponerande måste jag säga!

Fö så vet jag inte hur svarsfuktionen i bloggen funkar - Olle, är min sambo, tillika bäbins far och min blivande man :D Ja - jag har (vanligtvis) en hel del mer energi än honom :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Föredrar du att åka rullstol eller toppmodern permobil med kateter och allt så du kan både sitta och stå upp och åka utan kissepauser? :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 158
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lukt från kattlådan
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp