Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

haha borde väll det :D

kl.

Vi pratade ju om vinterjackor förut.. jag hittade en sida HÄR som hade två fina, men man får inte som jag, vara en snåljåp. Men de hade massa andra fina kläder också, kanske kan vara värt att kika in och inspireras lite.

JA det borde du! ;)
Åh, vad många fina kläder! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag skulle gissa på det :)

Apollo, jag sjunger inte heller offentligt ;)

Usch, jag har en förkylning i antågande, är lite snorig och hostar så jag har blodsmak i munnen, blä!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Du får laga en dunderkur. Koka upp ingefära, vitlök och citron, ju längre det får stå och småputtra desto mer effektivt blir det. Smakar helvete (jag brukar faktiskt utesluta vitlök för bättre smak men det brukar vara effektivt ändå) men kan man stå ut med det så :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, eller så gör du "té" på kokt vatten, honung samt ett kryddmått vardera av kanel, ingefära och svartpeppar - också kanon mot förkylning! :)
Jag har käcka små tépåsar för lösté hemma, finns att köpa i de flesta té- och kaffebutiker - då slipper man dricka själva kryddkornen. :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det verkar också vara ett bra recept. Det måste jag prova. Nu är jag bara lite snuvig, huvudvärk och bihålorna blöder lite. Får se om jag får ge det en ärlig chans i morgon. Återkommer! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men hu vilka hemska hopkok ni har! Jag skulle nog kräkas rätt ut tyvärr, så jag körde en lightvariant på te med honung och pepparkakor, nästan lika bra va ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Gick inte alls o jobba idag ( första dan efter 2v sjukskrivning) så fick gå hem igen.. Förväntar mig 1-2v ny sjukskrivning.. Så tråååååkigt! Fick iaf behålla kvällsmaten idag, alltid nått :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tips till er som inte behöver tvillingvagn så är där en billig vagn på groupon som ser rätt trevlig ut just nu :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det verkar också vara ett bra recept. Det måste jag prova. Nu är jag bara lite snuvig, huvudvärk och bihålorna blöder lite. Får se om jag får ge det en ärlig chans i morgon. Återkommer! :)
Smakar inte så illa som det låter - iaf om man silar bort kryddorna! ;)
Krya på dig!!

Men hu vilka hemska hopkok ni har! Jag skulle nog kräkas rätt ut tyvärr, så jag körde en lightvariant på te med honung och pepparkakor, nästan lika bra va ;)

Haha :D Ptja, té, honung och peppar... nästan alla rätt! :angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hoppar in från vintertråden. Ang 3D ultraljud gjorde vi det på tittut klinik i sthlm. Det var hur häftigt som helst även fast lilltjejen valde att sova sig igenom nästan hela ultraljudet.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Njäe, kommer toppar och dalar.. Kräks fortf på kvällarna och mår illa 24/7, illamåendet är värst.. Blir en befrielse när det äntligen kommer upp för då mår jag bra en timme el så :p

Blir så illamående och rastlös på kvällarna att jag gråter flera ggr efter sambon kommit hem i ren frustration! :(

Hoppas verkligen det blir bättre innan nästa helg för då ska vi till Skåne och ha familjens med min familj och shoppa barnvagn med blivande mormor..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hoppas att illamåendet ger med sig så småningom. Det är långt kvar om man ska må illa hela tiden!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*

hörni! :bump:
Ska vi göra en vetenskaplig - empirisk studie?

Jag lyssnade på Ring P1 för en stund sedan och det ringde in en kvinna och "tipsade" om att munnen är den bästa smärtlindringen. Om man pussas under förlossningen så upphör all smärta?! :idea:

Hon var oerhört seriös och hänvisade till diverse böcker och undersökningar.

Ska vi testa? :p

Jag ska säga att jag är ruskigt tveksam. Jag hade inte tid med beröring/romantik när jag födde förra gången, jag hade fullt sjå med att slappna av och andas. :angel: (Vilket också fungerade bra).
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Aldrig i livet! :D Jag hade också fullt sjå med att andas och slappna av och koncentrera mig och hade blivit bindgalen om någon (typ min man sannolikt!) hade börjat pussas mitt i alltihop! Ska försöka köra samma race igen ("hypnobirthing).

Förresten, jag har ju inget gravidillamående kvar att tala om (och det var ju tämligen lindrigt hela tiden), däremot är jag vansinnigt kräkmagad. Och förk yld. Imorse måste jag kräkas för att det var så äckligt att snyta sig. :crazy: Även hosta löser ut kräkreflexer snabbt som blixten.

Finns det trix mot detta?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hahahaha! :D Nu är ju detta min första förlossning jag har att se fram emot, men jag är ganska säker på att sambon flyger rätt ut genom dörren om han ska hålla på och pussas när jag ligger där! :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl.

Kom på att jag såg en hemsideadress på lappen i mina byxor jag köpte för 60 kr på secondhand. Slet av mig byxorna nyss och hittade mig in på denna sida. De hade verkligen massa fina kläder och bla några jackor som såg riktigt fina ut och en stickad lång kofta med typ teddyfoder och massa klänningar som var super fina!! :love:

Klockmalva: Jag har extremt svårt för att tro att pussar skulle rädda en alltså :p Känns som att det inte vore så otroligt ovanligt att folk pussas under förlossningen - så ledes borde detta vara en självklarhet vid det här laget om det hade funkat ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jösses... Det tror jag nog inte att jag har så stort sug av då men om jag kommer ihåg under diverse förvärkar och annat sen kanske man kan prova idén då? :)

Kl
Jag drömde inatt att jag höll på att kvävas och sov alltså riktigt, riktigt dåligt. Det var hemskt! Jag antar att det beror på min stackars, igentäppta näsa möjligen blandat med ansikte tryckt mot en kudde. Det är bra tur att man normalt vaknar när man har sånadär drömmar så man inte kväver sig själv eller något. Hoppas inte att jag håller på att bli dundersjuk, jag jobbar ju min sista helg nu i morgon och på söndag. December är planerad semester den helgen och i januari är jag nog inte supersugen på 6 timmars promenader med mycket trappor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 798
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 162
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 791
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp