Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag skulle kunna tänka mig Volvos XC-monster, även Subarus större bilar (jag är lite lätt kär i min subba) och även BMV större modeller. Alla bilar ska helst innehålla fräcka moderniteter ;) Det hindrar mig dock inte för att avsky folk som inte kan köra bil, oavsett storlek. Tyvärr är det ju så jäklans tight i den här stan, det är inte riktigt gjort för folk med kukförlängare till bilar alla gånger, särskilt inte på parkeringarna.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är inte så OT, man vill ju ha en stor säker bil sen när man ska köra runt på sin nykläckta bebis! ;)

Sant! Men det blir inte säkert om man inte har koll på hur stor bilen faktiskt är :angel: Däremot åker jag minsann inga ponnybilar om jag inte "måste". Jag är livrädd när jag åker ponnybilar, särskilt om dessa har en aggressiv förare, så om jag ska åka runt med dessa och en bebis lär jag vara nervös.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Shit vad ni snackar!!!

Jag vill bara beratta att jag har haft en BRIO pansarvagn i 4 ar som har funkat sjukt bra i all slags terrang forutom i affarer, sa dar har jag haft barnet i sele. Grymt mycket smidigare att slippa leta efter hiss overallt anda.
Den har lufthjul och visst har jag haft punka flera ganger MEN det gar utmarkt att kora anda, sa lange man bara har punka pa ett hjul. Man satter saklart det hjulet dar fram sa blir det knappt nan tyngd pa det alls.

Sa for min del har det inte alls varit nagon humorsforstorare. Daremot funderar jag pa att skaffa en vagn med svangbara hjul (2) fram, nu nar vi ska flytta fran grasfalt och berg och bosatta oss i civilisationen. Det lutar at en Emmaljunga. Jag aker aldrig buss anda...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

lewellyn grattis och valkommen, jag haller alla tummarna for er men det badar ju gott att du har kommit till v 14 denna gangen, det ar en stark liten bebis som ligger dar inne!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag skulle kunna tänka mig Volvos XC-monster, även Subarus större bilar (jag är lite lätt kär i min subba) och även BMV större modeller. Alla bilar ska helst innehålla fräcka moderniteter ;) Det hindrar mig dock inte för att avsky folk som inte kan köra bil, oavsett storlek. Tyvärr är det ju så jäklans tight i den här stan, det är inte riktigt gjort för folk med kukförlängare till bilar alla gånger, särskilt inte på parkeringarna.

Men naaaaj - vad är det där för futtiga saker? :D ;)
Jag avskyr också alla nötter i trafiken, varför jag inte kör så mycket själv är för att jag själv riskerar att ses som ett sånt nöt - pga ovana och rädsla. Hur fick jag körkort egentligen? :crazy:
*måste börja öva på körning och självförtroende :cool:*
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag ser inte riktigt vad man ska med något större till när man inte behöver utrymmet. Säg en typ pick up eller något, hur ofta handlar jag så mycket att jag måste ställa saker i ett flak? Klart att det vore smidigt på tävling men hittills har det gått utmärkt att packa i släpet och resten i bilen då det inte är särskilt mycket som ska med på banan (vilket jag lär göra ändå, allt som luktar konstigt ska inte in i bilen). Dock tävlar jag inte särskilt ofta iom att det är distans jag sysslar med (=tävling max en gång i månaden). Dessutom tenderar jag till att använda bilen som rullande garderob, förråd etc. och ju mer utrymme desto mer skräp :cool: :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Sambon kör en XC60 nu och jag en Volvo V50. Vi planerar dock att jag tar över hans bil och an köper en ny pickis. Han är mycket ute på byggen osv, kör material och skit, det är bilen lite för fin för.
När det kommer till min bil, så känns den inte riktigt tillräckligt säker på pisshala snirkliga landsvägar där folk kör som galningar. Vi bor ju under inflygningen till arlanda vilket verkar resultera i helt sjukt väder. Extrem dimma, extremt regn, extremt åskväder, extrem halka osv. Känns inte riktigt ok att köra runt lillkotten i en bil som känns halvsäker när man har möjlighet att styra upp något säkrare. 4 hjuldrift är helt klart något jag saknar på min bil.
Så för oss handlar det inte direkt om utrymme till varför vi har en stor bil, utan om säkerheten.. och visserligen att jag ska kunna köra min extra höga extra breda boj bakom :D:angel:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

V50 förstår jag att du inte gillar! :o Jag blev faktiskt riktigt imponerad av min bil förra vintern trots att den är lite modell mindre i jämförelse med traktorerna. Den rullade dessutom hela den vintern på dubbfritt och gjorde sig kalas på isvägarna ändå! Vad jag kan sakna är att koppla ur 4wd och så man kan välja lite men det känns som en onödig funktion, mest avsedd för lek, heh...

4wd-sladd var dock inget att hänga i granen när man körde 90km/h. Satan i gatan vad otäckt det var, men det gick ju att ordna det med. Jag skulle egentligen vilja köra med dubb men dels finns det kvar att slita på mina dubbfria och sen känns det dumt när man bor så pass nära stan som vi kommer att göra. De håller ju på att sabba för oss som vill köra dubbat.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Så för oss handlar det inte direkt om utrymme till varför vi har en stor bil, utan om säkerheten.. och visserligen att jag ska kunna köra min extra höga extra breda boj bakom :D:angel:

Samma här; säkerheten (speciellt sen när bebisen kommer) och möjligheten att kunna dra tunga släp. Plus att det är ju en smaksak; vissa gillar att rida islandshäst och köra Golf, jag gillar att rida stora hästar och köra stora bilar. :laugh:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är knepigt det där med bilar, men jag hoppas att vi löser det på ett smidigt sätt. V50n ska bort iaf.

kl

Hur ska ni göra med åkpåsar till vagnarna? Vi har ju BF 17/3 och planen från början var att hiva ner ett fårskinn i vagnen och således slippa köpa en åkpåse för 2000 kr :grin: Nu visar det sig dock att skinnen inte kommer vara klara förens i april, vilket då betyder att jag nog kommer vilja styra upp något.
Hur ska man kunna planera eg, jag har ju inte en susning om vad det kommer vara för väder när kottan kommer... det kan ju lika gärna vara massa minus som massa plus... Har ni tänkt något?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Samma här; säkerheten (speciellt sen när bebisen kommer) och möjligheten att kunna dra tunga släp. Plus att det är ju en smaksak; vissa gillar att rida islandshäst och köra Golf, jag gillar att rida stora hästar och köra stora bilar. :laugh:

haha WORD!:bow:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kop en akpase som kan anvandas vintern efter ocksa, till sittdelen da alltsa. Barnet lar ju inte kunna ga forran tidigast runt jul och man anvander ju vagn langre an sa. Men en akpase for 2000???? Finns det bara farskinn pa ett stalle eller skulle ni skaffa fran era egna far?

Jag hade tankt kopa vagn med akpase for under 1000 spann, men det ar ju jag det :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hur ska ni göra med åkpåsar till vagnarna? Vi har ju BF 17/3 och planen från början var att hiva ner ett fårskinn i vagnen och således slippa köpa en åkpåse för 2000 kr :grin: Nu visar det sig dock att skinnen inte kommer vara klara förens i april, vilket då betyder att jag nog kommer vilja styra upp något.
Hur ska man kunna planera eg, jag har ju inte en susning om vad det kommer vara för väder när kottan kommer... det kan ju lika gärna vara massa minus som massa plus... Har ni tänkt något?

Mamma köpte en åkpåse åt oss på Gekås, 799 kr för en fårskinnspåse. Så om du har vägarna förbi Ullared, så kan jag verkligen rekommendera den, den är superfin. Stor var den också, så den går att använda ytterligare en vinter om man vill.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag skulle tro att det påverkar endel. Tänker mig att luftströmmar påverkar endel.. jag har iaf aldrig sett sådana väderomslag på andra ställen som jag gör hemma. Det kan ju vara en tillfällighet men det är iaf tydlig skillnad på vädret.

Ang poolen så tror jag inte att det ska kosta jätte mycket att värma. Vi hade pool på vårt förra ställe utomhus och hade planer på att värma den utan att det skulle bli svindyrt. Inne i huset är det ju dessutom isolerat och den kan tjuva på den vanliga uppvärmningen. Sedan vet jag att det finns poolvärmare som funkar på solpaneler om man vill vara... miljömedveten.. ;)
Däremot.. är det ett jävla jobb att hålla en pool ren (vi är extrema latmaskar).. fast iof, det kanske är lättare inomhus än utomhus.. jag hade nog garanterat investerat i en robot iaf! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det ser himla rymligt och trevligt ut! Bara man inte får spel av att det är öppen planlösning så. Jag tycker ju att det är till fördel att kunna stänga ute karln :o

Apollo: Jag har faktiskt ett skinn, tvättbart, så det borde ju räcka med det. Men jösses vad ni planerar redan. Jag försöker hålla på det till efter flytten i alla fall, av ganska logiska skäl iofs. Lite bökigt det där med att dra på sig mer grejer innan man flyttar.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Kop en akpase som kan anvandas vintern efter ocksa, till sittdelen da alltsa. Barnet lar ju inte kunna ga forran tidigast runt jul och man anvander ju vagn langre an sa. Men en akpase for 2000???? Finns det bara farskinn pa ett stalle eller skulle ni skaffa fran era egna far?

Jag hade tankt kopa vagn med akpase for under 1000 spann, men det ar ju jag det :D

Vet att vi köpte en åkpåse med fårskinn till brorsans unge för typ 2500 kr :eek: Den första jag hittade när jag googlade låg på 2000 kr.
Tror du det går att hitta en som passar både ligg och sittdel? Skiljer det inte mycket i storlek tro?

Ja, det är från egna fårskallar, vi har precis skickat dem till slakt/garveri så det är därför det kommer dröja.

Mamma köpte en åkpåse åt oss på Gekås, 799 kr för en fårskinnspåse. Så om du har vägarna förbi Ullared, så kan jag verkligen rekommendera den, den är superfin. Stor var den också, så den går att använda ytterligare en vinter om man vill.

Ullared ligger veeeerkligen inte nära och jag har hittils i mitt liv aldrig haft vägarna förbi så det ser mörkt ut haha. :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja inomhus maste ju vara grymt mycket lattare att halla rent. Solpaneler later bra, jag ar faktiskt ganska miljomedveten men langt ifran hysterisk. Jag skulle garna vilja ha ett vindkraftverk till exempel.

Ja det kan sakert vara sa att det paverkar med flygplanen. Vi bor i en dal mitt emellan tva bergskedjor och har ar det ocksa ganska konstigt vader.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 152
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp