Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha ja välkommen ut :) kul att alla blev glada över er nyhet.

Klockmalva ja kolla upp det med bm, fy vad eländigt du hardet. Som tortyr.

Vi har bokat båtbiljetter, 36 dagar kvar på irland! Helt galet!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Wow vad häftigt! Gud så spänt det måste vara :)
Kul att få göra en sådan stor positiv förändring! Super spännande!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag red... "Red" faktiskt häromdagen. Jag och stallägaren lufsade runt i skogen i skritt med 3 lata hästar (en på släp). Vanligtvis är det lite tryck i de där tre men inte nu. Hu vad långsamt det gick men precis lagom för mig. Den äldre som var mitt hopp att kunna rida i stort sett tiden ut är fortfarande inte helt fräsch så vi får väl se huruvida jag kan rida mer på henne. Tjockare och tjockare blir hon utan motion och det är ju inte heller bra. Blir säkert en extra tur till Uppsalaveterinärerna i stället ;) jag är inte alls sugen!

Tänk om man bara kunde få ligga inne på sofflocket och bara göra PRECIIIS det man känner för under tiden man väntar tills liten kommer ut.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Näe fy vad orättvist om ni ska träffas Live! Jag vill också! Men jag tänker inte åka till Sthlm! ;)

TACK för era varma ord! :bow: Idag har jag lite mindre ont (!) och jag har sovit hyffsat så det känns rätt ok ... än så lnäge ...

Ang. RUL så kunde jag inte få någon ny tid förän idag, så jag sitter här med "luren" i högsta hugg och väntar på att de ska ringa ... Bebisen gjorde världens kullerbytta alldeles nyss. Mysigt! :love:

Oj vad spännande med flytten Vindvissla!!!
Hoppas allt flyter på kanonfint för er när det bär av! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Bor du långt från Stockholm? Det kanske ligger någon trevlig plats mitt emellan oss som vi kan ha glädje av allihopa :)

Hoppas att du får komma dit snart och se på det lilla livet! Det verkar ju som om den mår dugligt bra i alla fall :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag kom på, jag har lite svårt för just en adventsfika.. Iaf första advent.. Jag gifter Mig nämligen den helgen ;) ups, glömde det!

Men annars är jag super på :)

Jag är optimistisk när de gäller Ridningen, jag har ju inte haft några direkta problem med kroppen och har en bussig häst, här
Är det nog dock schvunget i traven som stoppar ^^

I fredags sa svärmor att jag var tvungen att vara försiktig med
Lyft.. Jag frågade varför och hennes enda argument för att jag
Inte skulle lyfta var för att jag skulle riskera att föda hahaha! Ja skrattade åt
Henne och sa att de va de
Löjligaste jag hört! Då skiter jag nog på mig före jag föder och det har
Aldrig hänt
Hittills i mitt liv iaf så jag är inte jätte orolig ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Faller det sig så att jag bara kan rida ynglingen är jag nog inte jättepepp på att sitta upp med stor mage. Hon har liksom ett av och på-läge. Har man travat har man en häst som inte gärna sätter fötterna i marken alls resten av ridturen, är det spöken ute är det ungefär samma sak. Inte kan man ta i henne när hon blir väldigt framåt heller. Då gör hon minsann LUFTHOPP! :devil: Det är helt enkelt lite att jobba med. Det är lite därför jag helst vill strutta runt på min gamla sötnoshäst på 22 år. Hon har lagt av det mesta i form av dumheter nu.

Angående lyft tror jag att risken är större att man kissar i byxorna :o Jag känner mig betydligt slappare i dessa muskler så risken för läcka när man lyfter tungt (eller för den delen tappar koncentrationen när man är kissnödig) känns ganska överhängande.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha ja välkommen ut :) kul att alla blev glada över er nyhet.

Klockmalva ja kolla upp det med bm, fy vad eländigt du hardet. Som tortyr.

Vi har bokat båtbiljetter, 36 dagar kvar på irland! Helt galet!

Haha, tack :)
Härligt och spännande att flytten närmar sig! :laugh::banana: Pirrigt? :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Äntligen fick jag svar från the boss om det med gravidpengar. Han ville köra hem mig 3 månader innan beräknad BF så nu får vi se på torsdag om det blir framflyttat eller bakflyttat. Det innebär också att de får vara satans kvicka på försäkringskassan jämfört med vad jag hört att de brukar vara för det är ju snart :o

Mailade i alla fall planeringen om hjälp att skriva, jag har verkligen ingen koll på hur man skriver sådana papper. Spännande också att se om jag kommer att vara mest rastlös eller tycka att det är skööööönt att vara hemma så länge innan det är dags.

Apollo och Kaktusen: räkna med att jag hör av mig och vill fika lite nu och då när ensamheten blir för stor :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag bor i Hälsinglnad, det är ca 3 timmar med tåg. :)
Jag är inte i skick för några längre utsvävningar, en bilresa till släkt och vänner sju mil bort känns ungefär vad jag fixar - om någon annan kör! ;)

Haha, Apollo! Det där var ju skitkul! Om det fungerade skulle ingen behöva gå över tiden, då kunde man ju bara knalla ut i stallet och dra igång förlossningen med lite höbalar! ;)
Det viktiga är väl att akta fogarna faktiskt om man känner av det, men känner man inte av det så är det bara att köra på ... !

I morse ringde i alla fall en mycket skamsen kvinna från UL och vi försökte reda ut vad som hänt .. Tydligen var det ingen tid inbokad för mig utan den enda tid de hade var den som min BM hade knappat in .. Men den hade jag ju jag ringt och ändrat eftersom våran dotter var hemma den dagen ... I alla fall så ska jag dit - I morgon bitti och genomskåda det lilla livet! :laugh:
Känner mig inte ett dugg nerövs nu när vi fick en sneak-peak i fredags...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Svarar alla.

Det ar ju sjalvklart med blandade kanslor som vi ger upp vart liv har. Huset som jag ritat, utsikten over bergen, alla underbara manniskor jag har traffat och alla vanner jag och barnen har skaffat. Men det vager anda inte lika tungt i vagskalen som att flytta hem sa jag ar mest exalterad, nojd och skitnyfiken pa hur vart liv i Sverige kommer bli! Men redo ar jag nog, vi har planerat i tre ar att flytta tillbaka.

Jattemycket att gora pa jobb idag sa jag hinner inte skriva mer. Alla knasiga svenskar vill komma till Irland pa precis samma datum, nar de spelar den javla kvalmatchen i Dublin.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Då bor du ju åt fel håll! Hade det varit söderut hade det ju varit lättare att "råka" sammanstråla någonstans, i alla fall med mig som har vägarna åt det hållet ibland. Jag är ju uppvuxen i Östergötland så närmaste familjen (mamma, styvfar, lillebror) bor ju där.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi kanske kan dra ett gäng och åka till Ullared och handla tjockis och/eller bebiskläder framöver? :) Efter julen helst i så fall. Men jag verkar ju ha långledigt efter jul så det kan vi ju ta när jag har gått hem, haha.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 152
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp