Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

zewz, Tur att det blev lite mer positivt, men det där låter verkligen inte roligt. Huvudvärken alltså, bäbin är det tummen upp på :D Har du pratat med BM om hjälp? Min BM började med att rek mig Alvedon men sa att jag skulle åk om det blev för överjävligt.

Jag har pratat både med min egen barnmorska, och ungefär 5-6 andra som jag ringde titt som tätt innan de till slut sa åt mig att ringa vårdcentralen... :grin: (Här har de sån där dum datoriserad telefonkö, och så blir man uppringd av första bästa, kan vara i grannstäderna, vilken barnmorska som helst...)
De flesta verkar tycka att "äh, det är så vanligt, det går säkert över.." men jag håller på att gå sönder, känns det som. Alvedon biter inte alls, och det gjorde ju knappt inte Citodonen heller. Är förmodligen någon form av migrän och då krävs väl speciella tabletter. Som jag antagligen inte får ta...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hugger en knapp och varnar för gnäll

Nu är jag TRÖTT på att drömma konstigt! För ett par veckor sedan fick jag påhälsning av min pappa i drömmen. Han dog i december 2004 och naturligtvis saknar jag honom massor. Det är bara det att i drömmen var han så fruktansvärt elak mot mig! Gjorde bara en massa dumma saker så jag blev jätteledsen. Inget roligt alls och jag vaknade lika ledsen som jag var i drömmen. Pappa var egentligen den finaste, snällaste människa som stått och gått på den här planeten.

Nu har jag precis vaknat efter att ha återupplevt min lillasysters död (dog i maj 2007 och är också saknad såklart). Där var det värsta att hon var livs levande fram till begravningen. Dvs folk dog inte förrän man grävde ner dem, varför i hela friden skulle man då få för sig att gräva ner min syrra? Efter begravningen träffade jag ett par gamla grannar som undrade vad jag hade på kyrkogården att göra så jag berättade att det var för lillsyrran och de började då förfölja mig för att man "inte ska vara ensam då". Vad är det för jävla stil? Låt mig vara ensam om jag känner för det!

Hoppas att det är värt det i slutändan för de här drömmarna är jävlar inte välkomna tillbaka! :mad:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fy vilka hemska drömmar! :(
Jag drömde också en mardröm inatt! :crazy:
Bokade en akut-tid till kuratorn (som jag i verkligheten mest kände igen som min gamla sjukgymnast) för jag just fått reda på min mammas hemska uppfostringsmetoder av mina småsystrar.
För att få den yngsta att somna snabbt så dränkte hon henne! "Bara lite" så hon somnade utan att dö... :crazy:

Jag hade sån ångest både i drömmen och när jag vaknade och visste inte om jag skulle ringa polisen och ange min älskade mamma eller hur jag skulle göra. Tog en stund efter att jag vaknat innan jag fattade och slutade vara ledsen och upprörd.... :crazy:

Får väl bara hoppas att drömmarna inte känns så verkliga sen att jag börjar ringa polisen i sömnen. :cool:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men fy! :eek: Det är så hemskt när man vaknar med ångest :( Hoppas att det bara är tillfälliga grejer detta.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vidrigt hemskt! Nog för att jag haft knepiga drömmar innan graviditeten men det här tog priset... :eek:
Ska bli kul att berätta om drömmen för mamma sen. Vi ska dit idag och berätta om graviditeten för hela familjen.... :angel:

Och så tycker jag att (apollo?) kan dela med sig av sina sexdrömmar till oss stackare istället så vi slipper dras med sån här skit! :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

+ skummis

USCH vilka hemska drömmar! Fy farao! Avundas er verkligen inte!
Jag drömde också inatt.. men en sådan där bra dröm :angel:
Blev dock svinsur när O inte släppte till när jag vaknade! :devil:

kl

Kände av fogarna för första gången igår när jag spontan rusade över ett övergångsställe. Var inte hela världen men det var inte super optimalt att dryga sig upp för två rulltrappor som stod still sen. Men det var ingen fara.
Idag utmanade jag ödet lite och har precis hjälpt till att fånga en skock vilda får och kände inte av något :banana:
Fick för övrigt reda på att min kompis som hade BF tre veckor efter mig, var på RUL igår och blev flyttad till 19 mars, två dagar efter min bäbis är beräknad ^^
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, vakna av sexdrömmar när karlskrället inte släpper till är inte kul! Hade en sån häromdagen och Alex släppte inte till så jag gick in i duschen i stället. Och grinade :o Då kände jag mig både liten och töntig, haha. Jävla hormoner.

skumtomte: Roligt att berätta, då vet du väl att du måste uppdatera här sen om vad de sa? :)

Vi har fortfarande inte berättat för Alex mamma :o Det börjar kanske bli dags. 18 fullgångna veckor i morgon om det inte ändras på torsdag på RUL.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh, vakna av sexdrömmar när karlskrället inte släpper till är inte kul! Hade en sån häromdagen och Alex släppte inte till så jag gick in i duschen i stället. Och grinade :o Då kände jag mig både liten och töntig, haha. Jävla hormoner.

skumtomte: Roligt att berätta, då vet du väl att du måste uppdatera här sen om vad de sa? :)

Vi har fortfarande inte berättat för Alex mamma :o Det börjar kanske bli dags. 18 fullgångna veckor i morgon om det inte ändras på torsdag på RUL.

Självklart kikar jag in här och uppdaterar sen! Och då kanske jag släpper mitt riktiga nick också... :angel:

Oj, har ni hållt er i hela 18 veckor! Det var inte illa. :) Men det kanske finns en anledning till det som du säkert redan sagt i tråden? (börjar bli knepigt att hålla koll på alla nu... :p)

Efter idag så har vi berättat för alla "nära och kära" och sen tänkte vi gå ut på facebook först efter RUL.

v. 11+4 idag :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har inte berättat på facebook än, varken om graviditet eller flytt, men de som står mig nära vet ju såklart.

Vilka fruktansvärda drömmar ni har! Jag tror bara jag har sovit som en stock inatt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mja, det är väl mest att det ännu inte fallit sig så. Det har inte varit något riktigt bra läge. Vi skulle ju träffa henne i helgen så vi får väl se om det är middag där i morgon eller om den skjuts upp på obestämd framtid :p Hon bor på gångavstånd så det är ju inte så att det är långt på något sätt men man ska pallra sig dit med. Tiden kommer nog.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

På så vis. :) Om inte annat kommer det ju synas snart (om det inte redan gör det) så tids nog märker hon det väl! ;)

Vindvissla: Skönt att du slipper jobbiga drömmar! Avundas dig... :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*fniss* Okej! ;)

*knapp*
Nu har vi berättat för mina föräldrar! :D
När vi kom fram så var de inte hemma så vi fick sitta och hålla masken inför syskon och deras respektive en stund. Sen när de kom hem med morfar så grattade jag pappa i förskott på Fars dag och gav honom en mugg det stod "MORFAR" på.
Trög och norsk som han är så tog det en stund för honom att fatta att jag inte bara köpt fel mugg och DET leendet kan jag leva länge på! "Är det sant?" frågade han gång på gång. :love:

Mamma hade pipit iväg in i vardagsrummet och hade inte fått reda på nåt än, så pappa grabbade tag i kortet jag hade skrivit och sprang bort till mamma och bad henne öppna och läsa.
Många kramar till blivande mormor och morfar
"SKOJJARU?!?!?! :D"

Och sen minns jag inte så mycket mer än att jag och sambon blev överrösta med grattis och kramar... :D

Pappa kunde inte hålla sig längre än till 9 imorse innan han ringde och hörde hur det var med mig... :p
Jag tror de blev glada... :angel:


Sen lovade Skumtomte att avslöja sitt riktiga nick också.
Och det är...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

... Micks! :D :angel:


Ber de som är vänner med mig på facebook att knipa näbb just där dock, tack. :)

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Micks, 1a barnet
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt att de blev så glada :) . Vi gav också mugg (ar) , fast till blivande farföräldrar. Tog en stund för dem också att förstå men blev sedan så glada och tårögda båda två :D . Stackarna hade gett upp om barnbarn och slängt barnstolen de sparat bara två veckor tidigare
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt! Jag funderade på att köpa en farfarmugg till den blivande farfadern här då han fyllde år men jag vet inte var man hittar såna :o
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är härligt när dom blir så glada :)

Jag satte på mig en tröja där vi skrivit BEBIS med stora bokstäver och en pil ner på magen, hade samlat hela min familj för brunch (mamma och pappa med deras respektive) och tog av mig koftan ovanpå innan maten, pappa var först med och fatta och började gråta ;) mamma sa först att hon misstänkt det eftersom vi aldrig brukar samlas allihopa och sen att jag skulle passa mig så jag inte blir för tjock :grin:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt att de blev så glada :) . Vi gav också mugg (ar) , fast till blivande farföräldrar. Tog en stund för dem också att förstå men blev sedan så glada och tårögda båda två :D . Stackarna hade gett upp om barnbarn och slängt barnstolen de sparat bara två veckor tidigare

Ja, det blev lite explosionsartat - vi trodde inte de skulle bli SÅ glada! :D Men så hade de inte haft en aning heller!

Synd att de hann slänga stolen, haha ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt! Jag funderade på att köpa en farfarmugg till den blivande farfadern här då han fyllde år men jag vet inte var man hittar såna :o

Jag hittade den på ICA Maxi! Annars finns det att beställa på flera olika webb-shops. Typ D7 och likn. Googla mugg+farfar eller så! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är härligt när dom blir så glada :)

Jag satte på mig en tröja där vi skrivit BEBIS med stora bokstäver och en pil ner på magen, hade samlat hela min familj för brunch (mamma och pappa med deras respektive) och tog av mig koftan ovanpå innan maten, pappa var först med och fatta och började gråta ;) mamma sa först att hon misstänkt det eftersom vi aldrig brukar samlas allihopa och sen att jag skulle passa mig så jag inte blir för tjock :grin:

Underbart! Som sagt, den reaktionen och de leendena kan jag leva lääänge på. :) Mamma hade legat och tänkt på det här hela natten sa hon när vi pratade i tel. imorse. :p

Vad gulligt! Mamma grät också en skvätt - finns det något finare än glädjetårar? :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 152
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp