Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jaa... 19 enligt BM (sista mensens första..) jag är lite torr så jag tror att det är 18, men vi får veta i morgon för då är det UL...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fy fan jag hoppas verkligen att du slipper bli inlagd igen... VIlken vecka är du i?

Jag är antingen i v. 10 el 13 är ju lite konfunderad över det där.. Stämmer inte riktigt med senaste mensen och måste plussat väldigt tidigt om jag är i v10 men bebisarna är för små för att vara v13.. Men får väl svar på det vid ul på måndag..
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

åh jag vet inte, det är en podcast, ska se om jag kan hitta den där den inte ligger på itunes, hittade den på amandas blogg, hon hade länkat dit.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mars
4:e MayDay, 2a barnet
6:e Garpur, 1a barnet
17:e Apollo 13, 1a barnet
20:e Bassi, 4e barnet
21:a Whalor, 2:a barnet
24:e vindvissla, 3e barnet
25:e Kaktusblomma, 2a barnet, en pojke

April
1:a Klockmalva, 2a barnet!
6:e deathslyna, 1:a barnet
8:e misan, 2a barnet
11:e leia, 2a barnet
21:a kryptisk, 1:a barnet
24:e Solvind, 1a barnet
25:e nyistan, 1a barnet

Maj
6:e Majola, 2a barnet
10:e, Zewz 1a barnet
18:e panaccea 1a barnet (tvillingar)
21:e Skumtomte, 1a barnet



Sådär. Nu känner jag inte att jag behöver vara anonym längre. Bytte ut Strepsils mot mitt vanliga nick. Fick dessutom flytta fram från 9:e till 10:e maj efter UL igår. (Jag hoppas det var den sista listan, fick bläddra ungefär 10 sidor för att hitta det... :D )

kub.jpg


Dansant pyre som poserade som en riktig fotomodell.
Kub-testet gav 1 / 16450 och det får väl ses som bra siffror :)

Jag fick ju för en månad sedan huvudvärk från helvetet, som håller i sig än. Var till läkare som gav mig Citodon - och de tar jag aldrig igen. Tog ändå inte full rekommenderad dos men spydde som en gris och minns inte mycket av gårdagskvällen. Tur att jag inte tog dom på morgonen... :rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade lite bråttom i morse när jag skrev, men om immunisering sker, så sker det vanligtvis vid förlossningen och då är det ingen fara för nuvarande bebis eftersom den kommer ut då. Men blir du gravid igen har du bildat antikroppar och stöter bort det nya fostret, som jag förstår det. För att förhindra att det sker får man en spruta efter förlossningen. Jag kommer inte ihåg om man alltid fick sprutan om man som neg bar ett pos barn eller om det bara sker om prover visar att man bildat antikroppar.

Klockmalva, usch vad jobbigt att ha så ont :/ jag lider verkligen med dig.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Välkommen ut :) ;)
Vilket bra resultat på nupen! Skönt!
Hur var det att se bebisen då, overkligt?
Hoppas dina "krämpor" kan ge med sig snart, det är verkligen vidrigt!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jaha, då fattar jag lite bättre! Vad jag skulle få ta blodprov i v 25 tror jag och så ska jag få en spruta i v 29 (om ja minns rätt), sen tror jag att de ev va fler grejer och de va tydligen viktigt att jag hade med mig papprena m provsvaren för både mig och bebis till FL.. Fattar inte varför de inte kunde skriva in det i journalen som allt annat??
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tack :)

Ja, det kändes lite konstigt. Har ju sett den en gång tidigare, men redan i v 8, då syntes inget mer än en liten klump med tickande hjärta.
Nu såg man ju händer och fötter och fick verkligen en bild av den lille krabaten som faktiskt lever i min mage. Som en ALIEN! :eek:

Efter gårdagen känns faktiskt huvudvärken inte som ett så himla stort bekymmer, så något positivt förde det kanske med sig... :angel:
Även om jag såhär dags, efter en hela dags högersidig huvudvärk ser lite märklig ut, det högra ögat liksom hänger. Ögonlocket hänger ner och jag ser halvförlamad ut...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja precis, i v 25 tas ett blodprov för att kolla om man har några antikroppar och om man har det får man en immuniseringsspruta i v 29 om jag fattade rätt. Om man ska tro länken är dt dock ovanligt att det finns antikroppar innan förlossningen.

Jag fattar faktiskt inte heller varför pappret är så viktigt, men det kan vara så att alla inte har samma system och det är för viktigt för att göras fel med.

Zewz, välkommen ur anonymiteten och grattis! Är det migrän du har fått när det sitter sådär ensidigt? Inte roligt att ha så ont :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vet inte vad de vill kalla det, men min mamma som har "riktig" migrän trodde att det var någon form av det. Dock är jag ju fortfarande på benen, så jag ska väl inte klaga. Men det är påfrestande, den är där 24/7 dessutom.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad jag förstod det som så skulle jag få en spruta i v 29 oavsätt. Hon pratade om att det var något nytt att alla fick den. I dunno. Jag lär väll märka när kallelserna kommer ;)

zewz, Tur att det blev lite mer positivt, men det där låter verkligen inte roligt. Huvudvärken alltså, bäbin är det tummen upp på :D Har du pratat med BM om hjälp? Min BM började med att rek mig Alvedon men sa att jag skulle åk om det blev för överjävligt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

kl

Inatt var jag med om det sjukaste. Fy fan säger jag bara.
Jag drömde två drömmar som var så sjuuuukt obehagliga. Egentligen så var inte händelserna i drömmarna inte så hysteriska men de var så sjuuuukt verkliga och kom verkligen åt mig.
I ena drömmen drömde jag om blod och jag kände tom lukten av blodet i drömmen! Har aldrig varit med om något liknande och drömmarna blev så otroligt verkliga! Det var verkligen fruktansvärt!
:crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:crazy:
Usch, jag drömmer också helt sjukt när jag är gravid.
I veckan drömde jag att jag började blöda och att det om ut en massa likmaskar för att bebisen hade dött... :crazy: man kan ju få ångest för mindre ...
Men idag är det UL och jag hoppas att det är en liten bebis på skärmen och inte en hög med vita maskar.. :crazy::crazy:

Fast i gengäld drömmer jag faktiskt fina drömmar som är starkare än annars också.
Jag drömmer nästan varje natt om mitt föl te.x I natt drömde jag att han var här i huset och gick runt bakom mig: Spetsade små grå öron och puffig vit man och nyfiken blick ... :love:

Fast man blir helt knäpp.. i slutet när jag väntade dottern drömde jag mardrömmar om skräckfilmer jag inte ens sett?! :confused: :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*

Å gu vad jag är stirrig idag. Jag ser ut så här: :eek: och bara yrar runt (fast jag sitter still).
Snart dags för UL ... spänd, nervös, livrädd... Det var en jättehemsk (och fin) artikel i tidningen idag om en speciell minneslund för barn som dör innan de föds ...
samtidigt håller jag och Maken på och fular oss och skojar om att den som har rätt om könet ska få bjuda den andra på lunch och sånt där trams. ;)

Ska bli skönt sen när det är gjort!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 151
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp