Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja bra fråga :) det finns väl många olika anledningar men den främsta ligger nog i "varför flyttade vi från sverige?" Sambon har bott utomlands sen han var 16 och de sista åtta åren bodde han i sverige. I samband med att hans kontrakt tog slut kände han att han ville vara närmre sin då 12-åriga dotter (han har varit hemma varannan eller var tredje helg under hennes uppväxt och mamman helt ok med att han skickade en massa pengar så de kunde leva lyxliv)

Så sagt och gjort, för åtta år sen packade vi en bil och körde hit. Nu är dottern 21 och pluggar i cork och sambon känner väl att hon klarar sig bra själv och hon kan ju komma och hälsa på oss.

För tre år sen började vi diskutera att flytta tillbaka till sverige nån gång i framtiden. Största anledningen var att vara närmre mina föräldrar och vänner och för barnen att vara nära mormor och morfar.
Andra anledningen är att det är svindyrt att ha barn här. Man betalar en massa till skolan, vi har betalat minst 200 euro för obligatoriska saker till sams obligatoriska skola och han är bara fem.... Snart kommer vi ha tre barn. Man betalar luncher, skolbuss, böcker, extralektioner för 40 euro per timme är vanligt när de kommer upp i tonåren. Universitetet är dyrt och det är föräldrarna som står för både boende och fickpengar.

Så eftersom vi båda tyckte det skulle bli spännande med ett äventyr gjorde vi klart huset och sålde. Att vi inte väntar längre beror på att vi vill göra det så enkelt som möjligt för sam att lämna. Om fem år är han mer rotad, har fler vänner mm.

Och en grej till, jag villgärna plugga själv men det hade varit ekonomiskt omöjligt här. Man betalar visserligen mer skatt i sverige men man.får mycket gör pengarna. Tandställning är nästan ett måste här och man betalar allt själv. Barnen förväntar sig att få en bil när de fyller 17

Så hemlängtan kombinerat med praktiska detaljer. Och det var ju inte riktigt planerat med en trea så det är inte därför. Men det ska bli intressant att föda ett barn i sverige också!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det kan väl inte vara några problem? Du får skaffa fjärrkontroll till elen, du vet en sån reumatikerkontroll som styr lampor och sånt?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:rofl: :rofl:

oj vad jag känner mig skuldmdveten med mitt förmaningstal igår.... :D :p


Fast det där är nog mer för rymningsbenägna va?
Såna problem har vi inte. Vi har en liten lathög, hon skulle aldrig drömma om att kliva ur sängen själv. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj, vilka omkostnader! Jag har sagt det ganska ofta nu på slutet eftersom jag är så himla dålig i fogarna att jag är glad att jag bor i Sverige .. vi är rätt bortskämda här egentligen. Men det är ju bra. :p

Hur är/var det att föda barn i SB då? :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vilken befrielse! Fick en liten akutladdning med kläder på jobbet och äntligen slipper jag sitta och dra in magen för att de ska sitta kvar! xD

Förvisso endast herrplagg men jag ska beställa nytt, om jag blir kvar här någon längre tid vill säga. Se om "domen" kommer idag som jag hoppas.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har ju inget att jamfora med :D Jag far aterkomma i april! Det enda jag kan komma pa som ar skillnad ar att mannen mer eller mindre skickas hem forutom under sjalva forlossningen. Sen nar barnet ar fott far han stanna nan halvtimme sen ar det sjas hem med dej. Lite trist.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Är så sanslöst tråkigt och vara sjukskriven! Ffa när man inte har orken att uträtta något vettigt öht..
Har dessutom börjat spy igen :cry: är skiträdd för att dom lägger in mig igen på måndag när det är dags för provtagning igen men får verkligen inte ner mer än Max något mål/dag.. Igår fick jag behålla 1 av 4 mål mat :(
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hittade precis en bild som inspirerade mig lite till skötbordsbygget.. kanske vore en ide att sätta upp något liknande så jag slipper oroa mig för att kottan snor alla grejer runt omkring på skötbordet :angel:

jack-daws-mama-tried.jpg

:rofl::rofl::rofl:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Är så sanslöst tråkigt och vara sjukskriven! Ffa när man inte har orken att uträtta något vettigt öht..
Har dessutom börjat spy igen :cry: är skiträdd för att dom lägger in mig igen på måndag när det är dags för provtagning igen men får verkligen inte ner mer än Max något mål/dag.. Igår fick jag behålla 1 av 4 mål mat :(

Näe, stackare! :( Håller alla tummar och tår jag har för att du mår bättre snart!!

*kramar*
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Snart 12 veckor gången och så fick jag en konstig flytning häromdagen och igår. Det SKA vara helt normalt enligt alla google-träffar, men jag blev lite nojjig... :crazy:

I övrigt flyter saker på här. Mår okej idag efter två dagars grymt illamående och försöker ta tag i alla måsten nu under dagen.
Skämde bort mig själv igår med att köpa en massa lukta-gott-krämer. Sambon tyckte att jag luktade som en vandrande isglass :d
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja här kastar de ju inte ut folk men de är ju inte direkt välkomnande heller.
Fanns ingen mat att köpa till Maken så det första han fick göra var att dra ut på stan och försöka hitta frukost, han fick betala för kaffet (jag tror han kuppade och tog kaffe ändå?) och ingen tilltalade honom... :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*kl*

Är så sanslöst tråkigt och vara sjukskriven! Ffa när man inte har orken att uträtta något vettigt öht..
Har dessutom börjat spy igen :cry: :(

Fy fan jag hoppas verkligen att du slipper bli inlagd igen... VIlken vecka är du i nu?

Jag är också sjukskriven ... har helt sjukt ont idag. Det är nästan overkligt hur ont det gör. Det brinner som en eld ovanför ena höften dessutom och ilar ända ned i benet.... Jag råkade gå ut till postlådan. Jag skrek hela vägen uppför trappan och grät hela vägen till soffan sen ... :cry: Nu sitter jag med vetevärmare på värsta stället, men då börjar det förståss om någon annanstans... :crazy:

Men! Den här tråden är faktiskt ganska roligt tidsfördriv! Också får man ju gnälla hur mycket man vill eller hur?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jaaa!! Allt som luktar gott ska man frotera sig med när man är gravid!
Appropå det ska jag nog gå och ta en riktigt het dusch tror jag, har köpt en helt galet god duschkräm.. ja, jag ska inte äta den såklart men .. ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch, vad jobbigt för dig! Jag håller tummarna för att det går över av sig självt så du slipper vara inlagd resten av graviditeten :(

Kl
Nu har jag fått höra från "the boss" att kunden inte bryr sig något överdrivet om jag jobbar länge under graviditeten utan lämnar det samtalet till mig och bossen. Han ville höra hur jag ställer mig till det hela och jag författade ett mail till honom där jag skrev att egenligen är ju inte uppgifterna något jag inte klarar av även som "tjockis", än så länge. Det är alltså upp till dem att avgöra vad de tycker ser bra ut och inte. Sen skrev jag att jag inte riktigt kan se säkerhetsriskerna och sånt själv och varnade för att min hjärna inte funkar så bra utan den är lite lost :p

Jag går ju gärna hem men jag kan inte finna en anledning till att FK skulle ge mig ersättning för det helt enkelt. Vi får se vad bossen säger.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har man rätt till någon hjälp i hemmet när man har det sådär illa? Ren intressefråga.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Alltså jag vet inte?
...........
Jag stod faktiskt och tänkte på min karriär inom hemtjäsnten i morse när jag knappt fick på mig strumor/byxor ... :o :cry:

Jag har en RIKTIGT dålig dag idag också, jag har EXTREMT ont, och kan jag lindra smärtan så blir det ju lite lättare förståss.. har en akupunkturtid om en vecka och ska få prova sån TENS efter det...

Är det inte bättre i morgon ska jag se hur det är med smärtstillande tabletter. Alvedon biter inte i över huvud taget på det här. Jag vill inte ta jämnt men när det är som idag ..... :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men fy sa odragligt din stackare. Det lat ju inte som om du forsokte springa ett maraton precis. Du far vara ordentligt hard mot dig sjalv och inte rora pa dig alls. Du far hitta pa nagot att gora under dagarna som mest involverar googling och lasning. Kan du inte lara dig virka eller nat?

panaccea hoppas du mar lite battre idag....
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är lite chockad över vad dålig jag blir UTAN ansträgning den här gången. Förra grav. var det jättebelastningsbetonat, tog jag det bara lugnt så var det ändå rätt ok, som det känns, men det var rätt jobbigt att gå till toaletten då ocskå faktiskt, men det var typ sista månaden..

Jag har köpt ett NES-Nintendo och försöker mig på det faktiskt, och Internet är också en räddning... också har jag en vän som är sjukpensionär, en som är f-ledig och lite så där så ... Det får nog gå ihop på något vis men det är ju helt sjukt lång graviditet kvar. :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vilken vecka ar du i nu? Mina foglossningar var ocksa varre andra gangen. Men de ar ju inte i narheten av dina problem. Jag ar ofta halvt ok hela dagen och far mer ont om jag lagger mig och vilar eller sitter still pa kvallen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Usch stackarn! Även om jag tycker illamåendet är jobbigt så har jag iaf inte ont! *pepparpeppar*

Har iaf fått hålla mig kräkfri hittills idag och tvingade mig själv att sätta lite färg i håret och ha lite egentid i duschen och ta tag i dom lurviga partierna :angel: förhoppningsvis känns det liiite bättre sen ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 151
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp