Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

KL
Vad trist att det är så många som inte mår bra. Jag hoppas att det snart blir bättre för er alla!


Måste bara dela med mig...
Igår red jag dressyrlektion på min medryttarhäst. Var väl sisådär en 3 år sedan sist jag red för en tränare. Och det var bara så underbart roligt! Idag känner jag mig så här :banana: Fick förstås anpassa passet lite, har riktigt svårt att jobba i galopp, det tycker inte fogar/höfter alls om. Men trav och skritt går fint. Hoppas bara att jag får möjlighet att träna någon gång till innan jag lägger ner ridningen för att magen är i vägen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Hittade ditt inlägg långt bak i tråden. Är lite nyfiken på om ni har provkört vagnen mer och vad omdömet är? Vi är lite sugna på en sådan vagn och tänkte ta oss i väg och klämma känna någon dag, men det är ju alltid kul att höra lite från någon som faktiskt använder en.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men gud! Jag har iaf sluppit drömma mardrömmar om bäbin! Det hade ju vart fruktansvärt!
Jag har drömt sexdrömmar ett par gånger, vaknat och fullkomligt kastat mig över sambon :angel: Stackarn har vart helt chockad :D De har dock inte varit lika verkliga som drömmarna i natt... oturligt nog :angel:
Men haha, lilla fölet, så sött! Dom har så söta små pufföron! Vi har en minishettis i stallet, hennes öron är helt fantastiskt söta, det är löjligt så söta!

Man får skoja till det om saker kring barnet tycker jag. Det är bra att lätta upp stämningen och få ut lite av pirret och längtan efter bebisen.. Jag och O kan bli så där
"Jag vill prata om bebin."
"Vad vill du prata om?"
"...... ...... vet inte...?..."

Man får som ett behov av att prata om det, men för oss är det fortfarande så overkligt eftersom vi aldrig vart med om detta så det är lite svårt att hitta något att prata om ^^

Btw, du har lika dålig humor som jag, du MÅSTE lyssna på poden jag länkade till!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Åh vad roligt, dressyrträningar är det bäääästa jag vet! Rider en gång i veckan för tränare och det är helt klart höjdpunken på veckan! Älskar att gå där ifrån helt euforisk för att ponnipuff varit så klockers! :love:
Jag har inte fått några problem med fogar öht än, dock inte ridit på en vecka pga lathet och förkylning, magen har jag inte uppfattat som att ens vara i närheten av ivägen så jag håller tummarna för att kunna hålla igång med ridningen ett tag till :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det är väl kanske inte så mycket magen som maken som är i vägen för min ridning. :) Har väl kanske, eventuellt i ett svagt ögonblick sagt att jag bara ska rida fram till jul för att sedan vara hemma och "ta hand om mig". Han är oroliga att jag ska åka av vilket förstås inte varit optimalt men jag tycker att lite struttande i ridhuset med gamal tant en gång i veckan är mindre risktagande än att köra till jobbet varje dag. Blir nog nya förhandlingar när vi närmar oss jul ;)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag drömmer också jättemycket, både sexdrömmar (nästan aldrig om sambon dock) och jättehemska drömmar. Igår natt drömde jag att jag var på hotell och jag somnade. När jag vaknade var Sam borta och jag letade överallt. Till slut hade någon sett honom och i hotellreceptionen berättade de att de hade försökt hitta mej men var tvungna att ringa polisen när de inte kunde hitta mej. Så jag fick tag i polisen som var skitsur på mej och skulle utreda om jag var lämplig som förälder och de skulle behålla sam på stationen över natten. Döhemskt. Fast skönt att han inte var bortaborta.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

:D
haha, jag känner igen det där från förra graviditeten!
Jag: "Vi måste prata om bebisen"
Maken: "Absolut."
Jag: .....
Maken: ......
Jag: .....
Maken:......
Jag: Är vi fortfarande överens om namnet?
Maken: jaja...
...
:p

Inte pratar vi mer om bebisen den här gången fast det är lite mer verkligt nu när vi gjort det en gång. Det är väl som det är. ;)

:o Sexdrömmar? Men jösses flickor! Jag är frireligös! :o :o :p

JAG VILL OCKSÅ RIDA!
Det är många som rider jättemycket och hela gravidititen. Kör på så länge det känns bra. Men lyssna noga på kroppen.. särskilt fogarna.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

HAHA! Precis så där är det för oss också!

Vaddå, sexdrömmar kan man väll ha även om man är frireligiös. ;) Du borde testa någon gång, its awsome! :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men FY vad hemskt! Vilken panik! Fruktansvärt att drömma så! :(

Ang sexdrömmar, jag fick lite dåligt samvete när jag drömde om andra än O och har blivit stornöjd när jag de två senaste gångerna drömt om honom :p Däremot så.. i våras, innan jag blev gravid, så fick jag tom orgasm (markera för den som vågar ;)) i drömmarna ett några gånger. Dock inte sen jag blev gravid.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Haha jag tycker det ar lite mysigt att dromma sexdrommar om allehanda folk. Sambon kan jag ju fa nar jag ar vaken :P Jag har ocksa lyckats komma i somnen flera ganger, det ar ju skitmysigt.

Fast det har inte blivit sa mycket med det pa sistone, med foglossningar som ar varst pa kvallen och en sambo som jobbar fem kvallar av sju har vi inte lyckats fa till det pa lange. Jag funderar starkt pa att satta pa en film till barnen en morgon och hoppa tillbaka till sambon i sangen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi är jättenöjda!
Vi använder bara den nu, men som singelvagn då såklart. Den är välgjord, väldigt lättrullad, förvånansvärt bra komfort och dottern älskar den. Väldigt enkel att anpassa som man vill ha den, lätt att fälla ihop och tar relativt lite plats i bilen, chassit blir platt och nästintill sitsen också. Hjulen är jag riktigt nöjd med, de är punkteringsfria, men känns som luftdäck och är tydligen något Babyjogger har patent på.

Ja, vi är nöjda helt enkelt och kan verkligen rekommendera den :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Ja, vi lär väl bli varse om sprutorna såsmåningom :)

Zewz, ja, om det är migrän så är det i princip bara citodon som kan ges gravida som är starkare än Alvedon.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad roligt att det inte bara är jag som drömmer!! Om både det ena och det andra... :o jag visste faktiskt inte att det var så vanligt, fast jag kommer ihåg att jag drömde en hel del förra gången också.:D
Jag mår för det mesta bra, mycket tröttare den här gången men det kan ju ha att göra med att det är betydligt svårare att lägga sig o vila med en liten hemma :bump: jag blir ganska matt och orkeslös emellanåt men huset får helt enkelt se ut som en röra. Det jobbiga/svåra är bara att få till nåt ordentligt att äta, vi är fortfarande för dåliga på att matplanera!
Vi renoverar vårat sovrum så huset är ganska rörigt just nu, det ska bli såå skönt att få det klart! För då jag vi äntligen fixa klart lillkillens sovrum, som han redan sover i men det är ingen vidare ordning... och så kan vi börja förbereda nästa rum!
De stora frågorna just nu är - junior- eller vanlig säng till killen som kommer va nästan 2 år när nr 2 föds, eftersom vi vill byta lite innan så han inte tycker att syskonet "stjäl" hans säng. Och, syskonvagn eller inte, fast det lutar åt att det blir en - och vilken??
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

*KL*

RUL för oss idag.

Efter att ha väntat i hundra år (20 minuter) kom det ut en BM som undrade vad vi satt och väntade på ....
Vi hade fått en tid en dag då UL-BM var LEDIG!!! :eek:

ARGH!
Hade det varit när jag var gravid förra gången hade jag bara åkt hem och tänkt som jag tänkte innan: "jaja, jag är ju inte gravid på riktigt" så det var väl detsamma, men den här gången .... :crazy: jag hade sån ångest och har drömt så mycket sjukt ...

Men de gjorde världens finaste räddning.
Styrde upp en läkare som gjorde ett UL-light. :bow: (dvs. utan den noga diagnostiseringen som de gör vid RUL).

Så vi fick kika på en pigg, frisk bebis med ett hjärta som pickade och slog (vi fick lyssna) med alla kroppsdelar på plats och som såg alldeles riktig ut .....
:bow: :love: SKÖNT!

Jag är så trött så jag dör tror jag. Snacka om att luften gick ur...
Fick ju inte med några bilder eftersom det inte var den maskinen som de gjorde UL med men det var väl detsamma... Så det blir ett till UL för oss, gissar nästa vecka...

Jag är så otroligt lättad över att det ÄR en bebis och att den såg ut att må bra. Den vinkade åt oss :love:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men AAAAAAH hur fan kan de gora sa???? Men bra av dem att ni anda fick se bebis och sa bra att allt sag bra ut dar inne och att det inte var ett gang likmaskar :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag hade satsat pa en storre sang sa ni kan ligga och lasa med honom. Om ni far plats alltsa. Kul med renovering - nar det ar klart :D

Jag hade definitivt skaffat syskonvagn om store ar 2. Jag var nojd med min Phil och Teds men kanske inte hade valt den till nyfodd.

Vi ar ocksa asdaliga pa att matplanera, alla tycker battre om att vara ute an att laga middag sa helt plotsligt (varje dag) ar vi jattehungriga och borde laga mat och rotar fram nagot ur frysen som vi kan slanga in i ugnen. Jag hade garna levt pa pellets om det gick, eller haft en kokerska som lagade god mat varje dag.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Men, va?!
Jag hade blivit skitirriterad, snacka om att slösa med andras tid och oro! Skönt att ni fick se att det bodde en bebis där inne iaf ;)

Förresten, ang drömmar så har jag alltid hört att det är så vanligt, men jag tror aldrig jag har upplevt det själv. Sexdrömmar vore ju iof inte helt fel, men mardrömmar klarar jag mig fint utan!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vår "stora" kommer att vara 23 månader på bf. Han sover nu i en 140*70-spjälsäng med långsidan borttagen. Den står i kloss mot vår säng.

Han kommer att få behålla sin säng till att börja med. Lillebror/lillasyster kommer ändå att sova i en en bedside crib till att börja med. Skulle storebror bestämt yttra en önskan att få flytta in i sitt rum så får han antagligen en ny säng då (det står visserligen en 90*200 säng där men den är så hög...). Det var väl i princip helt ointressant för er eftersom inte en enda parameter stämmer in på er!:D I ert fall skulle jag göra osm Vindvissla skrev och ta en fullstor säng.

Vi har en cykelkärra för två barn som man även kan köra som barnvagn, och grannen har en bebisinsats till den (än så länge, snart har vi en bebisinsats). Ska nog försöka få tag i en begagnad dubbelsulky senare, att ha på stan etc när cykelkärran blir alltför otymplig. Vi har ännu så länge bara en bil så vi är verkligen beroende att att kunna köra omkring på barnen i annat fordon. (Jag önskade mig en bil av maken i julklapp, men fick lov att revidera önskelistan till en cd och kanske några nya kaffekoppar. Ogint, eller hur? :D)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Mat ja, det är ett kapital för sig. Vi säger alltid att vi maste göra matsedel, men pa nagot vis haller det isg bara i nagon vecka...

Efter semestern om två veckor, då är jag säkert helt fulltankad med sol och energi och då ska jag minsann börja (om).

Ikväll äter vi pasta med lax och broccoli.
Igår grillade vi och åt bakad potatis och grillad tomat till
Onsdag: pasta med köttbullar i tomatsås
Tisdag: Maultaschen
Måndag: Grillade. Kalkon resp nöt med grillade grönsaker, couscousfyllda tomater och potatiskroketter till.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jaaa!! Allt som luktar gott ska man frotera sig med när man är gravid!
Appropå det ska jag nog gå och ta en riktigt het dusch tror jag, har köpt en helt galet god duschkräm.. ja, jag ska inte äta den såklart men .. ;)

Såklart!! :D :love:
Jordgubbs-duschkrämen jag köpte skulle jag kunna hälla upp i en skål med mjölk... :love:

/Pinnglassen, som ska bada ikväll!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 151
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Lukt från kattlådan
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp