Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Det hade jag inte en tanke på. Kanske finns på coop forum eller nåt med. Jag var inne i någon presentaffär men utan resultat. Kanske kan skaffas fram till blivande farmor :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har du någon blom-affär med massa pyssel i kan det finnas muggar, ljus och dyl. med såna texter på. Sen brukar partaj ha också! :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag ska se om jag hinner kika lite innan det är dags att gå dit och skvallra.

Kl
Usch! Jag är så himmelens nervös för RUL på torsdag! Tänk om de säger att vår bebis inte är livsduglig och rekommenderar abort av någon anledning! :eek: varför måste vi vänta så länge för? :( är ju enligt kalendern på 18+0 idag så det lär ju bli toksnabba ryck om det skulle falla sig så och det är jag inte sugen på.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har också såna orostankar. Men jag försöker intala mig själv att blir det dåliga nyheter så är det hemsk, men ingenting man kan göra någonting åt och att det på något vis i så fall är meningen...
Men ett tidigt UL hade nog underlättat för många! Undrar om det finns någon annan anledning än pengasparande bakom att inte alla får göra UL typ i vecka 12?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har ju fått smygkika lite men det lindrar inte oron. Även om hjärtat slog och ungen lever så kollade hon ju inte allt som kunde vara tokigt.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag håller tummarna iaf! Men jag tror nog inte du behöver oroa dig. :) De flesta barnen föds trots allt friska!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi får hoppas att vi slipper sjuka barn i den här tråden helt och hållet :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tja, jag blir helt matt bara av tanken att inte fa göra ultraljud förrän i vecka 18! Här kollar de i princip varje gang (det är tre rutinultraljud, men min gyn och manga med henne gör fler).

Första är i v. 9-12 (där de främst kollar att hjärtat slar, hur manga det är, att det inte är utomkvedes samt hur langt gangen man är).

Sedan kan man göra kubb/nupp pa egen beskostnad, det är väl runt v. 13-14?

Andra och tredje är i v. 19-22 resp 29-32. Da räknar de fostren, kollar läget, livstecken, var moderkakan ligger och allmänt hälsotillstand pa fostret. Mäter alla kropssdelar, kollar organ osv osv.

I min första graviditet gjorde jag 5-6 ul hos gynekologen och ett extra pa sjukhuset da jag hade avtagande fosterrörelser i v. 32.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag ska på kub-ul imorgon och jag är (som alltid) orolig att det ska vara nått fel.. Jag såg endå mina små sprattel för bara två veckor sen men det gnager ständigt i min hjärna att något är fel eller att en el båda slutat leva! Har hört och läst för många skräckhistorier för mitt eget bästa.. Önskar att jag tagit åt mig rådet att inte hänga på FL.. :grin:

Men jag känner mig positiv idag! Imorgon och på tors kommer vi få se våra små bönor i ypperligt skick och mina kommer förhoppningsvis vara så stora som vi beräknade från början! (3 veckor extra är ju übermycket! :D) :bump:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Tja, jag blir helt matt bara av tanken att inte fa göra ultraljud förrän i vecka 18! Här kollar de i princip varje gang (det är tre rutinultraljud, men min gyn och manga med henne gör fler).

Första är i v. 9-12 (där de främst kollar att hjärtat slar, hur manga det är, att det inte är utomkvedes samt hur langt gangen man är).

Sedan kan man göra kubb/nupp pa egen beskostnad, det är väl runt v. 13-14?

Andra och tredje är i v. 19-22 resp 29-32. Da räknar de fostren, kollar läget, livstecken, var moderkakan ligger och allmänt hälsotillstand pa fostret. Mäter alla kropssdelar, kollar organ osv osv.

I min första graviditet gjorde jag 5-6 ul hos gynekologen och ett extra pa sjukhuset da jag hade avtagande fosterrörelser i v. 32.
Wow! Vad orättvist!! :mad::angel:

Då tycker jag ännu mer att Sverige kan börja med UL i vecka 12! :devil:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Lånar egen knapp

Jag var och handlade nyss och såg JULMUST! :o tanken slog mig genast, jag måste hitta någon att adventsfika med nu när det drar ihop sig. Jag får nog starta en kontaktannonstråd i något av forumen och se om någon känner sig lika ensam i stora världen som jag gör.

Undrar för övrigt hur länge man ska vara tom på energi. Jag får TVINGA mig ut till stallet nu för tiden och tycker inte att något känns sådär superkul. Tur att man har hästarna på fullservice så man slipper masa sig ut dagligen. Det är ju så omständigt att åka dit. Mycket lättare när de var hemma och man kunde ta projektet häst på ca 1.5 h om dagen, eller 30 min när vi hade byggt lösdriften.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Huuuu va jag var också helt sjukt nervös inför RUL som skulle ha varit i fredags men de hade ju felbokat oss!! :mad:

Men jag som hade haft sån ångest bröt ju ihop så vi fick tjyvkika på bebisen .. hjärtat som slog och lilla handen som vinkade. Läkaren som gjorde UL var supergullig och sa att allt såg bra ut... Men vi måste ju tillbaka på riktiga rutin-ultraljud .. då superkollar de ju allt möjligt... men jag har en bebis i magen som lever och ser frisk ut - enorm lättnad!

*KL*
Den här foglossningen blir min död. Idag hade jag så där jääääävla ont igen och precis som några gånger tidigare tycker jag att det känns som värkar :crazy: :crazy: Nu i eftermiddag var det hemskt, jag blir typ allmänpåverkad och kan inte prata/tänka ....

Fruktansvärt obehagligt men det "trycker inte på" och jag tycker inte att magen blir hård. Sen efteråt kan jag få sammandragningar men ......
Jag får panik nästan. Ska ringa BM i morgon och fråga hur jävla (ursäkta) ont det kan göra av foglossning egentligen ....

Förra grav. hade jag ju också superont men då var det ju mest bak i ryggen, nu har jag ont i .... ja... ni fattar.. och det känns vääääldigt likt det jag upplevde när jag födde dottern... :crazy:

Gnäll, gnäll och mer gnäll.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Har du fått veta vilket datum de satte i stället? Man kan ju tycka att de borde försöka boka in dig snarast möjligt då.

Men fy vad hemskt att det gör så ont! Jag har ju inte riktigt varit i situationen annat än att det hugger till och trycker lite då och då, vid konstiga rörelser etc. Det är ingen supersmärta med andra ord. Det låter ju konstigt att det ska göra så tokigt ont såhär tidigt. Hoppas inte att det är något som är riktigt galet med dig och bebisen.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag vill också adventsfika! Jag ser sjukt mycket fram emot advent, jag tycker att det är så mysigt när det kommer upp så mycket ljus och värme. Vi har tjuvstartat och köpt hem pepparkakor och julmust. Pepparkaksdeg åkte med hem också, ska försöka baka lite adventsbak med dottern sen.

Idag har jag fyndat en massa bebiskläder. En av mina närmsta vänners mamma har köpt massor av kvalitetskläder till hennes brors son som knappt är använt, vissa plagg satt lapparna kvar i och de andra var mjuka och i fint skick. Känner mig nöjd helt enkelt :)

Klockmalva, fy vad jobbigt att ha så ont, låter som en bra ide att kontakta BM, kanske behöver kolla så att det "bara" är foglossning och att tappen är opåverkad.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag är med :)

DS, här har du en till som inte har motivation till något.. Hästen har stått i två veckor för att jag bara inte vart sugen på att gå ut.. Annars brukar de funka när man väl kommer ut i stallet för att mocka men inte nu.... Idag fick han faktiskt komma ut lite och blev tömkörd på stallplan, vi tyckte det var roligt båda två och an studsa som en lite pingpongboll stundtals :)

Kl
Annars så har jag äntligen börjat städa ur gästrummet, hade ett hemmagym som stod där inne som behövde plockas ner och en massa tvätt som behövde sorteras. Plockade även undan massa kläder som jag inte kommer kunna använda. Det blev helt tomt i garderoben, skönt faktiskt för de har varit sådant totalt kaos där inne ^^ sen har jag tagit massa mått inne i badrummet också för att lista ut vad vi ska ha från Ikea.. Har insett att badrummet inte är så stort som jag trott och att Ikea inte har grejer som jag vill ha?! Har nog aldrig hänt förut ;)

Imorgon ska jag till naprapaten som förhoppningsvis kan misshandla min bröstrygg och nacke så jag kanske får va helt utan ont ett tag, tjoho! :banana:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad ledsen jag blir för din skull! Jag tänker ofta på dig om dagarna och undrar hur du har det.. Hoppas verkligen du får något vettigt ur BM imorgon så att du slipper ha så himla ont. :(
Hoppas du får en kvick tid för RUL också så du får det klart och får ut alla huvudspöken. De tenderar ju till att bli mer oro när saker strilar till sig och man blir irriterad och känslosam. Det går bra ska du se! Kraaaaam
 
Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 795
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 152
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp