Vårföräldrar 2013!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jo visst är det jag som har två sprattel därinne :) jag är också överviktig redan innan men nu börjar jag känna skillnaden på kakmagen och bebismagen :) ska se om jag hittar måttbandet..

Jag har ju gått NER 3 kg sen jag blev gravid så vet att det som sitter på magen inte bara är fläsk :D
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

KL

Vad flitiga ni är på att skriva allihop! Har läst ikapp lite...

panaccea Grattis till tvillingarna!

Apollo Fina klänningar du har hittat. Låter som om ni har en riktigt härlig dag framför er.

Kryptisk Tiden för RUL fick vi vid första besöket hos BM. Hon bokade direkt via deras system.

KL
Jag har börjat på en ny tjänst och numera är det permanent kola mellan öronen. Egentligen är det inte jätte stor skillnad mot min gamla tjänst bara en annan marknad och mängder av nya kontakter och det känns som om min hjärna fattar lite för långsamt hela tiden. Dessutom är jag trött, tröttare, tröttast. Hoppas att det vänder snart ju mer jag kommer in i arbetet. Däremot är mina fogar lyckliga över att få sitta vid skrivbordet hela dagarna.

Appropå namn. Med sonen så hade vi ett förslag på pojknamn som vi var helt överens om (vi visste att det var en pojk) och som tur var så passade det på just honom. Nu är det troligtvis en flicka och jag har inte ett enda förslag. Helt slut på ideér. Eller ja, en idé har jag, jag tycker att min mormors namn är väldigt fint men det gillar inte maken alls. Kan bli tuffa förhandlingar framöver :)
 
Senast ändrad:
Sv: Vårföräldrar 2013!

Nej vi kommer faktiskt gifta oss i kyrkan. Först var tanken att det skulle vara borgerligt men vi ändrade oss. Nu blir det en fin liten lokal kyrka ist.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Pannacea: :eek: haha, ja men det är klart du gått ned med det illamåendet! ;)

Jag har gått upp tre kilo, och det är INTE gravidmage utan lite tröstätarkilon faktiskt. Men jag har satt P nu så får jag hoppas att det blir som förra gången, står hyffsat still sen ...

Mayday: Vad skönt med nytt jobb! :) Du får ha tålamod med kolan i huvet det hör ju som tilll... ;)

Apollo: vad fint med kyrka. Låter som ni gör det på riktigt även fast det är litet. :)
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj, vad tidigt alla fått veta tid till UL! Undrar om de glömt bort mig? :o Jag är i vecka 16 nu. Blir till att ringa bm idag.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag fick tid för rul när jag var på inskrivning! Nu får vi iof ändra på det så nu vet jag inte längre när det är dags.. Men kan hända jag får behålla den tiden iof för blir lite tidigare pga tvillingarna och lite senare för jag blev framflyttad..

Jag vill bara veta vilken vecka jag är i nu!!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Klockmalva jag tycker du är skitduktig som har gått ner så mycket en gång. Verkligen strongt gjort, det är otroligt svårt att bryta mönster! Så gott att höra att du blivit sjukskriven resten av graviditeten, hoppas du kan ta det lugnt större delen av dagarna. Visst får dottern vara på fsk om du är sjukskriven?
Jag läste nånstans att man har ett visst antal steg varje dag innan det blir värre så se till att ta hand om dig.

Apollo jag tycker inte alls att det handlar om pengar för att man väljer att köpa second hand. Jag tänker att alla gifter mm redan är urtvättade ur t ex barnkläder och att man faktiskt är lite snällare mot miljön. Dessutom är det mycket roligare att shoppa på tradera med tusen märken att välja på än att gå in i en affär med ett märke.
Sen tycker jag faktiskt att det är tråkigt att spendera grymt mycket pengar på kläder till mina barn som är grymt oförsiktiga och gör märken på allt inom tjugo minuter. Då känns det lite bättre att de inte är helt nya. Jag har ändå aldrig något hopp om att lyckas sälja något som de haft och vill inte känna den pressen heller.

Idag kommer husköparen med sitt flygplan, det ska bli spännande!
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

jaha.. nej det är klart att det finns många fördelar att handla secondhand, det är bara det att... jag mest är snål :angel: eller, det beror på vad det handlar om.. vissa saker är inga som helst konstigheter, det är bara det att jag tycker det är väldigt mycket pengar att lägga ut på rena skitsaker många gånger. Det är inte det att jag har problem att betala för mig, jag tycker bara att det är helt värdelöst att lägga 500 kr på en sketen tröja :p

kl

Jag har bestämt mig för att jag ska bygga ett eget skötbord till vårt badrum och tänkte att jag skulle be om lite råd..
Jag kommer platsbygga det och den kommer bli en rätt bred bänk och hyllor osv.
Så nu funderar jag på vad det kan finnas för bra praktiska grejer att ha. Jag har tänkt mig hyllor för korgar med blöjor, smutstvätt osv.
Den kommer att byggas bredvid handfatet så att den blir en förlängning på handfatet sas.
Jag funderade om man kunde bygga någon liten "tvättlina" för att kunna skölja av poopiga kläder och sedan hänga upp så det inte ligger och luktar osv. Eller är det onödigt tro?
Soptunna kommer jag fixa uttymme för..

Vad behövs mer? Vad kan ni komma med för kluriga ideer?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Yes, hon får vara på fsk.
Jag hade tidigare planerat att vara f-ledig en eller ett par dagar i veckan för att korta veckorna åt henne men nu får maken vara hemma istället.. känns inge roligt att inte få vara den mamma jag vill just nu. :(

Jag ÄLSKAR :love: Second hand...! Inte bara för att det är roligare att köpa en overall för en hundring istället för fyra hundra utan av exakt samma skäl som du skriver: större valmöjlighet och bättre utbud.
Sen gillar jag te.x begagnade pyjamaser som är så himla mjuka och goa...
Tidigare bodde jag i en liten utflytts-håla och där var jag den enda som inte behövde handla på second hand men gjorde det för skoj skull... Kärringen mot strömmen ... :angel:

Den flygande husköparen! vad spännande!!
Hur går det med KÖPET då? och hur planerar ni att ta er hem till Sverige? Ska ni ha med er husgeråd och möbler eller blir det storloppis?
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad gäller skötbord, så är mitt absoluta tips att försöka ha en hylla som bebisen INTE når när den kan ställa sig upp ... Ingenting inom räckhåll. :p När de är små/nyfödda är de ju totalt hjälplösa och kan ju inte ens hålla i nåt men det går över fortare än man hinner säga rump-salva!
Allt förvaras utom räckhåll för henne. Nu är hon visserligen så pass stor så det är inte samma problem men det var ett tag där när hon var rätt vild, ställde sig upp, rev ned allting, in i munnen och hej och hå. (Ungefär den tiden var det ganska svårta tt i över huvud taget byta en blöja. Hur ett barn runt året kan vara så likt en tornardo hade jag aldrig kunnat föreställa mig.)
Just nu är det enda som finns "på" skötbordet en dyna och själva barnet... :D

Vi har en blöjhink vid sidan av och en tvättkorg på golvet. Det jag saknar här i nya huset är att inte ha tillgång till vatten hela tiden. I gamla huset hade vi skötbordet på en diskbäkn i tvättstugan, jättehändigt med en vattenkran precis bredvid.

Eftersom jag är en sån som vägrar färdiga våtservetter så hämtar jag/vi vatten i en bunke nu och blöter upp när det är dags att byta ... Man kan såklart blötlägga innan men det är någon som har en känslig rumpa som tycker att det blir KAAAALLT! och det blir tinnitus för föräldrarna, bajs överallt när hon försöker smita och ja... Tråkigt helt enkelt. Så varmvatten är att föredra.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vi gifter ju oss om en månad (satan i gatan vad tiden går fort!!! :eek:), då tar jag sambons efternamn så det kommer redan vara klart.

Haha.. jag undrade först va fanken fis-kaka var för något. Lät verkligen inte gott och verkligen inte värt att gråta över :D
Mina hormoner gör mig mest arg, inte så gråtig. Fast ibland blir jag kinkig och vill helst av allt vara den lilla bäbin själv :angel: men sambon fattar inte riktigt att han borde plittinuttgulla med mig. Han är helt oduglig som parner till ett gravidt fetto :D

Grattis! :D Och vilka söta klänningar! :)

Jag läste också fiskaka! :o

Fis-kaka!!! :rofl: Ja, lite fis kan det allt lukta om dem men åååh så gott att äta :d
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Faaaasiken!
De har stängt av varmvattnet här hemma och jag MÅSTE duscha innan jag ska till arbetsförmedlingen. Det här är inget lite deo och håret i en tofs kan bota vill jag lova... :crazy:
Drop-in-tid mellan 13-16, hoppas det kommer igång snart...
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Saker utom räckhåll var ett bra tips, jag hade tänkt sätta hyllorna ovanför rätt högt, men det kanske är bäst att låta bli och sätta dem endast på kortsidan. Dit ska hon inte nå.. förutsatt att hon inte ställer sig upp och springer dit :p

Funderar på om det är värt att byta ut blandaren i handfatet till en sådan man kan "dra ut". Den vi har nu är så kort att man slår i händerna i själva handfatet när man tvättar händerna och där kommer det inte gå att få plats med en barnrumpa under...

Funderar på att bygga någon form av mobil också.. skulle vilja sätta en spegelpå den.. men funderar på hur jag ska få tag på rätt typ av spegel, så jag inte riskerar att små klåfingriga tassar får tag på den och lyckas förstöra den och får massa glas på sig.. Tåls att sugas på.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Fy fan va jobbigt! Vi har haft problem med värme och vatten hur länge som helst. Imorse fick jag psykbryt på sambon som skulle se till att det fixades i FEBRUARI!.. Fixar han det inte nu så flyttar jag ut :angel: tills att det är klart jag orkar inte frysa längre.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Oj! Har du ingen affär i närheten? Våtservetter och torrschampoo?

4 km bort... :cool: Men varmvattnet kom tillbaka så nu är jag äntligen ren och (nästan) redo att åka! :D

Fy fan va jobbigt! Vi har haft problem med värme och vatten hur länge som helst. Imorse fick jag psykbryt på sambon som skulle se till att det fixades i FEBRUARI!.. Fixar han det inte nu så flyttar jag ut :angel: tills att det är klart jag orkar inte frysa längre.

Ja, man blir så handikappad! Minns när jag bodde hos föräldrarna, de hade världens minsta varmvattensberedare så dusch = 20 min och ville man bada måste man koka vatten på spisen. Så sätt är det skönt att bo i lägenhet även om de stänger av så här emellanåt!
Stackars dig som gått med krångel så länge! Finns knappt något värre än att frysa... :crazy:
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Vad skönt att du blev sjukskriven!

Kl

Jag har satt min chef i arbete idag, höhö. Han fick jaga rätt på nya kläder åt mig iom att jag är uniformerad och har.. Ehm.. Vuxit ur kläderna :) jag har vägrat ett par nya brallor för de här redan är för stora i benen men vi får se om han hittar något jag inte simmar i. Med tanke på att det blir tightare och tightare trots öppna knappar kanske det är värt att tänka på ett par nya. I morgon kommer han ut till stället jag är på för att bland annat diskutera hur länge det känns "okej" att jag jobbar.

Ärligt talat så går jag ganska gärna hem tidigt iom att jag tycker att långpassen på 12 timmar börjar bli kämpiga. Det är med lättare morgonångest man vaknar och tokdäckar när man kommer hem, det brukar jag inte ha problem med annars. Samtidigt är det ju tråkigt att man går hem med mindre pengar i fickan än innan.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

funkar det inte att få graviditetspenning da? alltså att du på något sätt blir sjukskriven deltid och kan få graviditetspenning för resterande? jag har ingen aning om hur det fungerar men det kanske vore värt att kolla upp.
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

Jag har ju inget sjukintyg för jag är ju fullt funktionsduglig om än lite trött och virrig. Anledningen är ju att de kanske inte ser det fullt lämpad att gå med tjockismage och riskera att möta saker man helst inte vill möta annars heller så att säga. Det förenklar ju inte om man är lite otymplig då utan man bör vara i "god fysik" vilket jag inte anser att jag är som gravid. Även om jag inte är handikappad så blir man mindre smidig etc. I det fallet borde det ju vara graviditetspenning som gäller.

Jag kan ju, om jag vill, ta en semesterdag i veckan eller något för att minska mina timmar med fullt betalt just för att jag inte har samma ork men då har jag ju inte det antalet dagar att ta ut på "fulltid" innan man får gå hem med graviditets-/föräldrapenning och jag tror att de kommer mer passande när man verkligen är tjock och det kanske blir jobbigt på riktigt. Det skadar ju inte att vara lite utvilad och ha fått pussa ordentligt på hästarna innan förlossningen :p
 
Sv: Vårföräldrar 2013!

nu har jag inte koll på vad du jobbar med, men det borde väll inte vara konstigt att du blir delvis sjukskriven (eller vad det nu är man blir) om man har vissa uppgifter som är rent av olämpliga som gravid. kan din arbetsgivare kanske dela ut uppgifterna olika så du blir av med de svåraste uppgifterna? kanske ta bort 12 timmarspassen? känns ju orimligt att du ska gå ner i lön bara för att du är gravid, någon hjälp borde du rimligen få om inte arbetsgivaren har möjlighet att ge dig andra arbetsuppgifter.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 794
Senast: Nixehen
·
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 794
· Visningar
125 150
Senast: Fille
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 782
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 761
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Uppdateringstråd

Omröstningar

Tillbaka
Upp