Ekblad ska det stå. Bok, ek och barr gillar de, stod det på rhododendron"klubbens" hemsida.lövblad
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ekblad ska det stå. Bok, ek och barr gillar de, stod det på rhododendron"klubbens" hemsida.lövblad
Äh det ska du inte alls.Skriv inte så där jag har bara inte råd att köpa mer växter men jag bara ÄLSKAR rhododendron och nedanför stenmuren är det en slänt. Med barr. Med halskugga. Där det garanterat är sur jord
Ekblad ska det stå. Bok, ek och barr gillar de, stod det på rhododendron"klubbens" hemsida.
Äh, villaväxt? Det är i skogen rhododendron ska bo:Äh det ska du inte alls.
rhododendron är fisförnäm villaväxt och du bor på LANDET!
Då ska du ha mer torv (Visst blev jag rhododendronexpert över en natt I teorin. Har nämligen inte planterat ut min än.)Med andra ord träd som hjälper till att skapa sur jord. Jag har mest asp och lönn... hmm...
Klippet kan du sälja till ICA, såg i tidningen att de börjat sälja kirskål i salladspåsar för det facila priset 600 kr/kg!@aprilmaj
KL
Idag har jag grejat i trädgården! Har ju tagit ner det mesta av en stor kornell varefter pappa har harvat ytan. Idag har har jag rensat bort kvarvarande grenar och rötter och försökt jämna till ytan. Fick den ytterst briljanta idén att - varför så gräs där när man har en fin, uppgrävd, ogräsfri yta? Busken har ju kvävt allt vad ogräs heter så där finns varken grässvål eller kirskål (!). Däremot är kirskålen farligt nära då den vandrat ut i gräsmattan bredvid...
Tänker shoppa presenning som ska få ligga på hela säsongen till att börja med. En svart så allt under den kokar ihjäl. Sen ska det bli något fint där. Fint och lättskönt. Och vackert. Ytan är dock 10x5 uppskattningsvis, så jag kanske sår igen lite grann med gräs. Vad hade ni gjort? Marken är mer mullrik än i resten av trädgården, vandrande delvis skugga från ett träd och tidvis full sol. Varmt läge i ganska bra lä mitt i blickfånget från köksfönstret.
Sen har jag kantskurit en rabatt och rensat lite ogräs samt hittat ännu mer pioner som överlevt! I morgon blir det att handla ogräsbekämpning i form av kantskärare i plast och presenning. Och så ska jag klippa gräset (kirskålen ).
Klippet kan du sälja till ICA, såg i tidningen att de börjat sälja kirskål i salladspåsar för det facila priset 600 kr/kg!
Klippet kan du sälja till ICA, såg i tidningen att de börjat sälja kirskål i salladspåsar för det facila priset 600 kr/kg!
det verkar inte ens vara så gott? Spännande att det får heta kirskål och inte nåt mer exotisk, som med ruccola.
Min lindallé
@aprilmaj
KL
Idag har jag grejat i trädgården! Har ju tagit ner det mesta av en stor kornell varefter pappa har harvat ytan. Idag har har jag rensat bort kvarvarande grenar och rötter och försökt jämna till ytan. Fick den ytterst briljanta idén att - varför så gräs där när man har en fin, uppgrävd, ogräsfri yta? Busken har ju kvävt allt vad ogräs heter så där finns varken grässvål eller kirskål (!). Däremot är kirskålen farligt nära då den vandrat ut i gräsmattan bredvid...
Tänker shoppa presenning som ska få ligga på hela säsongen till att börja med. En svart så allt under den kokar ihjäl. Sen ska det bli något fint där. Fint och lättskönt. Och vackert. Ytan är dock 10x5 uppskattningsvis, så jag kanske sår igen lite grann med gräs. Vad hade ni gjort? Marken är mer mullrik än i resten av trädgården, vandrande delvis skugga från ett träd och tidvis full sol. Varmt läge i ganska bra lä mitt i blickfånget från köksfönstret.
Sen har jag kantskurit en rabatt och rensat lite ogräs samt hittat ännu mer pioner som överlevt! I morgon blir det att handla ogräsbekämpning i form av kantskärare i plast och presenning. Och så ska jag klippa gräset (kirskålen ).
En alle behöver inte vara så väldigt lång för att vara fin, min med lind är kanske bara trettio meter eller så men å andra sida nog över tjugofem meter hög .Gud vad vackert! Vill se fler bilder från dig!
Jag önskar mig också en allé. Men får inte ta av den värdefulla åkermarken vid sidorna av vägen, och vägen är tyvärr för kort för att ge det där maffiga intrycket. Så jag skulle nog ändå inte bli nöjd..
Smakar inget särskilt. Jag mixar ner några nävar i shaken varje morgon.det verkar inte ens vara så gott? Spännande att det får heta kirskål och inte nåt mer exotisk, som med ruccola.
@aprilmaj
Vad hade ni gjort? Marken är mer mullrik än i resten av trädgården, vandrande delvis skugga från ett träd och tidvis full sol. Varmt läge i ganska bra lä mitt i blickfånget från köksfönstret..
Jag skulle bums sätta ner rabattkanter som skär av så inte ogräset kan vandra in. Och sen göra kombinerad busk/perennrabatt! Med magnolia och vidjehortensia i bl.a.
Vilken bra idé! Satt där idag och funderade och det vore ju jättefint med blandade buskar och perenner. Och ja, har idag ägnat mig åt att sätta en plastkant runt.
@AndersB Kul idé! Smart.
Låter bra! Vi kanske har lite samma smak men det va ju en bit ifrån ditt köksfönster så då känns det logiskt med större grejer så du faktiskt ser dom
Har du funderat över någon särskild växt?
Hemma hade killen svetsat färdigt rabattkanten, den mitt i gräset som är njurformad, (men jag tycker det låter trevligare med bönformad), så jag gjorde faktiskt ett litet ryck trots gravidmage och satte ner nytt klätterstöd och jordförbättra en femtedel av rabatten och där bor nu en klematis av sorten Propertius och två vita blodnävor mot kanten. Vet tyvärr inte hur jag får upp en bild här utan att först ja ha den på instagram. Men ni får väl se när det är mer färdigt istället!