Våren 2015

Mysmadran var fin, helt klart en kandidat! Blomsterfunkian däremot :angel:

Har googlat satan och har nåpat ihop ett förslag men inte gjort någon större efterforskning på om de verkligen passar hos mig. Bor i zon 3 kanske ska tilläggas. Så tankar från er som är kunnigare eller rent av har någon av växterna själva i trädgården.
Ros kanske är optimistiskt. Skulle annars vilja ha nån form av shersemin men det är nog i det optimistiska laget också haha. Där busken ska stå är det mer skugga än halvskugga men där allt det andra ska vara är det mer åt solhållet på våren sen när kastanjen som står söder om den smäller ut sina löv är det halvskugga. Trädgården i sig har mycket lila, vitt, rosa, grönt typ så fortsätter gärna i det temat.
rabatt_zps86wtcx51.jpg
Någon lämplig spirea kanske?
Jag har en brudspirea som blommar överdådigt och tål att klippas "hur som helst" - trots att den står på torr mark i skugga... dom verkar tåla det mesta :up:.
Annars är jag också svag för scheresmin, har ett gäng i stugan som växer både i full sol och i skuggiga lägen (i skogsbacke) :love:.

Är det okej, tro? Det blir ju en del jord. (Har eget avlopp.)
Har du eget avlopp är det nog ingen bra idé att spola ner sköljvattnet av två anledningar, dels täpper du till infiltrationen om du får med jord i systemet - sen så överlever nog ev. ägg och kommer ut via ditt avlopp ialllafall... så har du dom små :devil: sniglarna i sin trägård ändå :crazy:.
Åk till någon som har kommunalt avlopp och spola växten där :idea::angel:.
Det kanske går att koka sköljvattnet - då borde väl ev. ägg dö :confused:

Årets första klippning av gräsmattan avklarad, känns som det är tidigt på säsongen... :crazy:
Planterat några kryddväxter som jag inte kunde gå förbi när jag var på G-gården :angel: , två citronmelissor, två myntor och en kryddsalvia :p

Min lilla ek som jag grävde upp hos min bror i höstas och som fick åka bil genom halva landet, har överlevt vintern hos mig :banana::banana:
Vi har klippt gräset tre ggr redan:-)

Jag som inte skulle plantera något i trädgården det första året... Det går inget bra! Köper nya växter hela tiden.

Idag blev det en fuchsia att ha i uterummet och en vit rhododendron. Vet inte hur man tar hand om någon av dem, men det ska väl gå det med.

Sur jord till rhododendron, väl? :) tror de kan gilla lite skugga, eller iaf funka i både sol o skugga. Så himla fina, hoppas din kommer att trivas! Min plan är att ha sådana i min slänt bland lövträden - eller woodland kanske det heter om man ska vara trendig. :p

Sur jord till rhododendron, väl? :) tror de kan gilla lite skugga, eller iaf funka i både sol o skugga. Så himla fina, hoppas din kommer att trivas! Min plan är att ha sådana i min slänt bland lövträden - eller woodland kanske det heter om man ska vara trendig. :p
Ja, surt vill de ha och inte enbart varken skugga eller sol. Förutom bok- och lövblad gillar de barr, stod det, så jag ska nog också plantera i en slänt vid skogsbrynet. Läste på lite igår, så nu måste jag handla torv och grejer också :up: Tydligen vill den ha kompisar. Måste alltså köpa åtminstone en till :idea:

Ja, surt vill de ha och inte enbart varken skugga eller sol. Förutom bok- och lövblad gillar de barr, stod det, så jag ska nog också plantera i en slänt vid skogsbrynet. Läste på lite igår, så nu måste jag handla torv och grejer också :up: Tydligen vill den ha kompisar. Måste alltså köpa åtminstone en till :idea:

Skriv inte så där :arghh: jag har bara inte råd att köpa mer växter men jag bara ÄLSKAR rhododendron och nedanför stenmuren är det en slänt. Med barr. Med halskugga. Där det garanterat är sur jord :arghh: :arghh:

Skriv inte så där :arghh: jag har bara inte råd att köpa mer växter men jag bara ÄLSKAR rhododendron och nedanför stenmuren är det en slänt. Med barr. Med halskugga. Där det garanterat är sur jord :arghh: :arghh:
Har du Netto nära dig? Tror det var Netto i alla fall, svart och gul logga? Rhododendron för 39 kr. Kvaliteten är förmodligen därefter, men för den summan gör det ju inget om det misslyckas.

Har du Netto nära dig? Tror det var Netto i alla fall, svart och gul logga? Rhododendron för 39 kr. Kvaliteten är förmodligen därefter, men för den summan gör det ju inget om det misslyckas.

Nej, tror inte det. Jag bor ju i byhåla 2,5 mil nordost om Falun.

Edit: Jag kollade, Västerås är närmast O_o det blir nog billigare för mig att köpa på en handelsträdgård :p

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka