Vår värld har lite drastiskt ställts på ända ett (förhoppningsvis) litet tag. Därför är det med stor stolthet jag meddelar att omskolning pågår
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vilken sort?Nån som brukar odla grönkål? första gången för mej. Försådde för 2v sen tätt, nu håller dessa på att växa mej ur huset. Står att de ska omskolas 1 planta/kruka MEN jag har hela huset fullt med andra plantor samt att det verkar som varje grönkålsfrö kom upp sisådär 100 plantor...Kan man sätta ut dom redan?dom ska bo i en odlingslåda med täckduk över. Tyvärr är det inte så varmt här ännu, ingen frost mer men 6-10 grader på dagarna ännu nästa vecka...
Vilken sort?
jag odlade förra året och det var ett elände att få dem att växa på sig. De var långsamma och eländigt små. Sådde Green Dwarf. Fast jag sådde bara två frön i varje kruka.
En sort som växer mig ur huset skulle jag gärna odla!
Tack - då ska jag hålla utkik efter den till ett annat år. Nu är det försent.Den heter Half tall. Suttit och googlat nu å ser att rekommendationen är att plantera ut i juni så jag får nog vänta lite. Tänkte gå ut på gården nu och skola om alla plantor,om jag bara har småkrukor så det räcker!
Eftersom jag går hemma sjukskriven nu och gravid så har jag råkat samla på mig fröpåsar..försått petunior 5 sorter,backtimjan,honungssalvia,trädgårdsnattviol, pink cat, klockranka,borstnejlika, flera olika örter... dessa plus kålen invaderar nu vårt hem å för att inte tala om alla påsar med kål/sallad som ska sås direkt.
Nästa år har jag förhoppningsvis fullt upp med ungen så jag glömmer köpa frön!
Tack - då ska jag hålla utkik efter den till ett annat år. Nu är det försent.
Skola om bör du nog göra oavsett när de sedan ska ut i landen. Annars blir de ett elände att få isär och hinner inte etablera sig i nya krukan innan det är dags att byta miljö igen.
En trädgård tycker jag skall utformas efter ens egen personlighet och intressen och jag älskar jordgubbarVilken bra idé! Satt där idag och funderade och det vore ju jättefint med blandade buskar och perenner. Och ja, har idag ägnat mig åt att sätta en plastkant runt.
@AndersB Kul idé! Smart.
En trädgård tycker jag skall utformas efter ens egen personlighet och intressen och jag älskar jordgubbar
Det tråkigaste jag vet är trädgårdar som skapats av professionella trädgårdsanläggare.
Går inte att öppna länken?Jo den kommer helt klart få vara personlig - och trädgårdens egen personlighet får ta plats. Ett av mina största mål är att skapa en fjärilsoas fylld med färg, doft och nektar till de små flygande liven.
Igår klipptes gräsmattan och jag älskar kontrasten mellan det prydligt klippta och det vilda. Så vackert!
När jag klippte gräset kunde jag inte hjälpa att tänka på denna: https://m.youtubewatch?v=ZVt8aqjZkj0 (och kände en mycket stor tillfredsställelse När kirskålen jämnade med marken )
Själv kom jag ut med 8 pelargoner och 6 lavendel, men det var ju idag det.Tog en runda på Plan**gen... men tänkte vara smart och "bara" ta en vanlig liten korg att bära i - mer än jag kan bära ska jag inte köpa
Tänk vad mycket man kan bära...
4 pelargoner, 6 nävor, en ros och en klematis... imorgon blir det planteringsdag
8 mossflox och 3 murgröna. Skulle köpa lite frön..Tog en runda på Plan**gen... men tänkte vara smart och "bara" ta en vanlig liten korg att bära i - mer än jag kan bära ska jag inte köpa
Tänk vad mycket man kan bära...
4 pelargoner, 6 nävor, en ros och en klematis... imorgon blir det planteringsdag