Våren 2015

Någon som vet vad detta är för blomma? Jag är nyinflyttad i huset och totalt okunnig när det gäller blommor :D
dsc_5474_553d181e2a6b220253149a3f.jpg

dsc_5473_553d17f7ddf2b32b87403256.jpg

NEJ! Det är en klassisk gammal lilja som jag skulle göra rätt mycket för att ha i min trädgård.

:p

Mina morföräldrar hade sådana när de bodde här i byn och mamma fick några av dem men de har tyvärr inte överlevt :cry:

Jag har flera i min "ärvda" trädgård, de har flyttats flera gånger men troligen fått sin sista plats runt stammen på ett gammalt plommonträd. Hörde att de ska avskräcka sork för att deras lök luktar SÅ ILLA, men har inte märkt av den funktionen :p Men de är roliga för att de är tidiga. Sen när de börjar bli fula sliter jag av dom så syns dom inte mer :)

Idag har vi rensat bort gamla sötbärsträd, 2 som var fula och utan funktion (för man nådde inte bären) och 1 som va dött. Vi ska istället sätta två nya äppelträd i år :) 1 Filippa och mannen vill ha Ingrid Marie, men jag hoppas på att få in honom på Summerred eller Amorosa istället för jag tycker inte I.M. är så gott. Och för sent!

Kika här hur dagen gick till ;)
https://instagram.com/p/18cyhnQ2yy/?taken-by=kullalisa

Kejsarkrona får ni gärna komma och gräva upp här också!! Jag tycker egentligen också att den är jätteful, men nänns ändå inte ta bort den. :angel:

Det här däremot är en otäck växt, åtminstone i det här stadiet. Kanske blir den vacker sedan, men i nuläget får jag faktiskt rysningar av den. Ungefär som vore den en spindel.

https://instagram.com/p/18dyNqPIJ7/

Närbild på bladen:

https://instagram.com/p/18dtxXvIJv/
Humle!!

Klättrar rejält.
Det ska visst gå att äta de spädaste skotten, men sedan är det för kottarna de odlats. För att göra öl :d

Du får sätta ner en humlestör! Annars får du humle överallt.

Humle!!

Klättrar rejält.
Det ska visst gå att äta de spädaste skotten, men sedan är det för kottarna de odlats. För att göra öl :d

VA??? Den ser inte alls ut som humlen jag hade i sommarstugan. Den var tunn, slingrig och snäll.

Den här är grov, ilsken och skrämmande :nailbiting:

Humle!!

Klättrar rejält.

Och mjöd ;) jag får alltid plocka kottarna år särbon :D

Mina är faktiskt rätt begränsade av sig, å andra sidan har jag två störar de får klättra på så det är lätt att hålla koll på smitare.

Och mjöd ;) jag får alltid plocka kottarna år särbon :D

Mina är faktiskt rätt begränsade av sig, å andra sidan har jag två störar de får klättra på så det är lätt att hålla koll på smitare.
Är du också övertygad om att min rysväxt är humle?

Det finns en portal den kan klättra på. Duger det eller ska det vara störar? (Om jag nu bestämmer mig för att låta den vara kvar. Om jag törs :nailbiting:)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden

Hästrelaterat

• Unghästfasoner?
  • Världscupen 2024/2025
  • Dressyrsnack nummer 18

Omröstningar

Tillbaka