Vardagsfrisyr på din dressyrhäst?

Sv: Vardagsfrisyr på din dressyrhäst?

Utsläppt man är jättefint, men uppskattas nog inte av domaren:o testade faktiskt att göra knoppar idag. Det såg inte klokt ut ändå flätade jag så hårt det bara gick:angel:
Få försöka göra två inbakade flätor igen och blöta manen innan eller nått.

Om ni andra hade haft den manen att brottas med, hur hade ni gjort?

Haha jag provade att göra knoppar på min islänning en gång...
Å han har nog mkt tjockare man än din ser det ut som och ja det såg verkligen inte klokt ut!

Men jag hade nog satsat på en Ardennerfläta, med massor av hårgelé och hårspray så håller den sig fin ska du se :)

Klart du kan! Hittar du en bra sadelmakare och har en liten hög pengar som ligger och samlar damm så är det ju bara att beställa ditt drömträns/kandar. :)

Men då måste man ju kunna rita upp ett..? :o

*kl

Har idag varit och köpt mig SmartTail-kopian på Hööks. Tänkte se om konceptet går hem hos min häst, och är den oumbärlig får jag väl köpa äkta vara framöver om denna känns för racklig. Min häst är som sagt den värsta tänkbara att ordna manen på, har inte lyckats på nåt vis utom klippa med sax.

Hur ska man använda Smarten? Bara dra som en kam rakt ner på "rätt" sida eller ska man använda den på undersidan?

Jag använder min både på ovan och undersidan. Klipper först manen till ungefär den längden jag vill ha och tunnar sedan det sista med Smart tailen.

Ok :) Då ska jag prova den på min häst någon dag då jag har gott om tid och hon är välrastad innan :angel: Kanske behöver hon även badas innan, eller iaf få en rejäl omgång med pälsglans i manen så man slipper slöa ner knivarna med all lera som finns kvar...

Jag har ni invigt superverktyget med gott resultat :) Manen är förvisso inte så tunn som jag önskat på vissa partier, jag får känslan av att knivarna är inställda i en viss bredd så att säga, och tar sedan dit men inte längre. Dock är resultatet mkt bättre än innan, och bäst av allt så tror min häst att jag kammar manen vilket är tillåtet :angel:

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 251
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 252
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama