Vardagsfrisyr på din dressyrhäst?

Sv: Vardagsfrisyr på din dressyrhäst?

Haha han ska tävla idag men jag ska själv tävla idag också och vet inte om det blir jag som knoppar. Men om jag gör det så kommer bild idag! :)

Inte fem men väl sju...

totilas21.jpg

utsläppt

EdwardGalTotilas31.jpg

kl
Vardagsfrilla när det ska gå att knoppa
tks_0195-1.jpg

Slarviga snabbknoppar, hade bråttom inför km :P
229954_10151076552777234_857453858_n.jpg

slarviga? Hahaha så fina får jag inte ens ihop om jag håller på i en timma:D Snygga tycker iaf jag.:)

Åh tack :laugh:
Brukar sy men det fanns inte tid till det så det blev snoddar al the way :p
Det går om vi inte behöver åka transport någonstans, han petar ur dom på vägen annars, hur vette sjutton men lyckas gör han :D

Dom knopparna gillar jag! Lite mellanting mellan dom (hemska) holländska knopparna och klassiska Flyingeknoppar:).

Jag tycker att dom här sortens knoppar ser slarviga ut:o. Men jag veeeet att dom är supertrendiga:p.
Global-Bilder%20juni%202012-Mattias%20Jansson%202.jpg

Don Auriello har alltid ursnygga klassiska flätor, och mycket man!
ie1ysmwixuos4yfy1elhjg.jpg

Don+Auriello+Olympics+Day+11+Equestrian+Jebk_0XnDwyl.jpg

Klart du kan! Hittar du en bra sadelmakare och har en liten hög pengar som ligger och samlar damm så är det ju bara att beställa ditt drömträns/kandar. :)

Bilder på tränarens häst med utsläppt man:
DSC_0205_zps2f51d086.jpg

Och så bildbevis på att den går att knoppa också! 5 stycken...är som sagt inte frivilligt klippt sådär långt vid nacken...

DSC_0226_zpsb3c845b3.jpg

Och en liten bild på honom från adelindes Clinic...
DSC_0221-1_zps13b409cc.jpg

Den där manen måste vara grymt tunn för att du ska få ihop så små knoppar.
Själv bävar jag inför tävlingen på lördag då jag inte vet hur jag ska få manen att vara snygg en hel dag:confused:
68579_10151824588558942_1676535419_n.jpg

Senast ändrad:

Manen är rätt tjock faktiskt, iallafall halvan upp mot öronen (okej, inte jämfört med din kanske! ;) ) men knopparna ser nog mindre ut på bild än i verkligheten, det reagerade jag själv på. De tre översta är ganska tjocka, det gäller att fläta stenhårt! :)

Den där manen måste vara grymt tunn för att du ska få ihop så små knoppar.
Själv bävar jag inför tävlingen på lördag då jag inte vet hur jag ska få manen att vara snygg en hel dag:confused:
68579_10151824588558942_1676535419_n.jpg

Utsläppt man är fint?

Annars kan du ju göra kanelbulleknoppar :p

Utsläppt man är jättefint, men uppskattas nog inte av domaren:o testade faktiskt att göra knoppar idag. Det såg inte klokt ut ändå flätade jag så hårt det bara gick:angel:
Få försöka göra två inbakade flätor igen och blöta manen innan eller nått.

Om ni andra hade haft den manen att brottas med, hur hade ni gjort?

Gör mittenbena och gör dubbla knoppar??
Eller den klassiska ardennerglätan?=)
Stora knoppar mitt på mankammen är fint de me små "käringsnutar" så somvi människor har.=)
Tänkt om min isis kunde ha klika fin och lång man som din, då hade jag inte klippt hennes man..

Men nu har hon svintoman på 2 dm bara:mad: som vägrar växa mer än dessa förbenade 2 dm=(

Liknande trådar

Dressyr Jag har följt vc-finalen i dressyr noggrant. Det gav mig en bitter eftersmak. 90 % av ryttarna red som "kapten krok" dvs med...
2
Svar
35
· Visningar
4 251
Senast: super
·
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
2
Svar
20
· Visningar
2 090
Ridning Vi får dotterns D-ponny på söndag, arabiskt fullblod, 17 år gammal. Han är fd tävlingsponny men är just nu inte i kondition...
2
Svar
20
· Visningar
2 252
Hästmänniskan Hej! Jag är ny på denna sida, vet inte om den fortfarande används eller om jag är på rätt plats, ber om ursäkt för de! Jag måste lätta...
Svar
13
· Visningar
3 350
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama