Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men ge dig! Veckopresent = veckopeng, What ever!! Varje familj använder det som känns bäst för just den! Jag är inte ensam och jag har fått beröm för systemet av super många!
Oups, fick jag en röd prick nu månne?
Men seriöst, i ett längre perspektiv, när din treåring är 17, vad ska du betala då? Och varför skulle hon hålla efter sitt egna hem i framtiden, det är ju ingen som betalar då.. eller??
Kanske det, men dum fråga får ett dumt svar!
Lycka till TS när hon blir tonåring
Jag föstår inte heller syftet med systemet, eller nyttan med ett system öhvt.
Att sedan kalla folk dummer känns väl ganska onödigt.
Självklart! Dummer!!
Kravlös veckopeng är samma sak som om vi skulle jobba gratis.
Med kravlös veckopeng anser jag att ungar bara får en massa men de lär sig absolut inte värdet bakom pengen än om de fått göra lite.
de andra pratar om kravlös gåva (vanligen i form av peng).
Kanske det, men dum fråga får ett dumt svar!
Eller ett tecken på att det tog slut på argumentKanske det, men dum fråga får ett dumt svar!
Om hon är 17 år och vägrar göra något då får hon skaffa eget boende!
När hon blir äldre får hon veckopeng/ månadspeng!
Kravlös veckopeng är samma sak som om vi skulle jobba gratis.
Med kravlös veckopeng anser jag att ungar bara får en massa men de lär sig absolut inte värdet bakom pengen än om de fått göra lite.
Känns lite som tvprogrammet som tv3 hade ett tag.
Ung och bortskämd, där tonåringar vägrade göra något hemma och föräldrarna fick göra allt. Även hos dem som flyttat hemifrån
Hon behöver inte göra något alls men då får hon inte heller några saker till sitt dockskåp! Sakerna vill hon verkligen ha!
Allt är bara en extra motivation för henne utöver vanligt beröm och uppskattning.