Sv: Våra olika belöningssystem
Vaddå "den rätta"?
Form av minneslapp för att lättare ta fram den rätta presentlådan!
Vaddå "den rätta"?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Form av minneslapp för att lättare ta fram den rätta presentlådan!
Ibland tar jag fram flera olika lådor, allt beror liksom på hur veckan har varit.Då är systemet för din skull alltså, inte för hennes. Hon vet inte vilken som är rätt låda, hon vet ju bara att hon får en present.
Kalla mig penningfixerad om ni mår bättre av det.Vaddå "den rätta"?
NEJ, jag är oerhört stark så, men jag har pratat om systemet med flera! Min partner skulle säga ifrån ifall han inte skulle kännas sig tillfreds med systemet! Man tycker precis som jag att tösen måste lära sig vissa saker, som gör man fel får det konsekvenser!"Om alla andra hoppar över stupet, hoppar du med?" skulle min mamma ha sagt om jag kommit med ett argument som "jag är inte ensam...." appropå att se konsekvenser av sitt handlande.
Onödiga konflikter är om håret ska borstas eller inte eller tänderna ska borstas eller inte. Att man ska behöva bli osams om en sådan sak som när hon ska hem eller till dagis.
Självklart är hon mottaglig för beröm och uppskattning, veckopresenten är bara en extra morot på vägen!Jag förstår inte riktigt varför ni måste belöna henne med pengar och saker, är hon inte mottaglig för beröm och uppskattning som andra barn?
Allt i livet och alla relationer handlar ju inte om pengar och egennytta, ditt sätt att resonera framstår som oerhört pengafixerat, tycker jag.
Du är ju löjlig! Om hon kissar eller bajsar på toaletten är bara en extra bonus, inget vi lägger extra vikt på!
Ibland tar jag fram flera olika lådor, allt beror liksom på hur veckan har varit.
Jag och min partner ser den kampen som en onödig, likaså tandborstningen! Håret/ tänderna måste borstas och därmed basta!Det kallar inte jag onödiga konflikter utan helt normala. En lämplig konsekvens när man inte borstar håret är att inse att det blir trassligare dagen efter = inte så skönt kanske. Känns mer som lagom nivå på handling och konsekvens för en fyraåring enligt mig...
Självklart är hon mottaglig för beröm och uppskattning, veckopresenten är bara en extra morot på vägen!
Det finns med på listan JA, men ändå inget som läggs vikt på! Blir det så blir det, annars är det en tom ruta!Men kissa och bajsa var ju med på listan över saker hon får betalt för att göra, på samma sätt, enligt dig, som vi vuxna får betalt för att jobba, och inte skulle göra det om vi inte fick pengar för det?
NEJ, jag är oerhört stark så, men jag har pratat om systemet med flera! Min partner skulle säga ifrån ifall han inte skulle kännas sig tillfreds med systemet! Man tycker precis som jag att tösen måste lära sig vissa saker, som gör man fel får det konsekvenser!
De få gånger hon tittar noga på listan så ser hon de olika typerna av prickar. Men fem sekunder senare bryr hon sig inte längre utan springer och leker!Men till vilken nytta? Du har ett pricksystem som hon inte känner till och dessutom är för liten förstå. Varför
Självklart! Dummer!!Jag hoppas att bland dessa "flera" finns någon som är ett professionellt stöd i ditt föräldraskap och kan se till att det där belöningssystemet drabbar ditt barn mindre än vad det ser ut att göra här.
Jag och min partner ser den kampen som en onödig, likaså tandborstningen! Håret/ tänderna måste borstas och därmed basta!