*Våra* "fel, brister och förtjänster"

Sv: *Våra* "fel, brister och förtjänster"

Harley tyckte dock att du var hemskt trevlig, och det är sällan folk överlag får "äran" att få positivt gensvar från den hunden :D

Oj, nu blir jag ju rörd! :o

På hunddagiset flyr typ hundarna fältet när jag kommer gående. Och det blir inte bättre när jag försöker locka på dom med pipröst och gulligull som är ytterst ansträngt.. :angel:

Vi kanske måste skylla på Harleys ålder? Han kanske börjar bli dement och så råkade han ha en av sina förvirrade glada dagar? Haha nädå :D
Folk kan locka och pocka med godis åt den hunden utan resultat ibland..han bara blänger.."du, har du inget viktigt att komma med så går jag och pissar här borta" ungefär. So suck it in! ;)

Vi kanske måste skylla på Harleys ålder? Han kanske börjar bli dement och så råkade han ha en av sina förvirrade glada dagar? Haha nädå :D
Folk kan locka och pocka med godis åt den hunden utan resultat ibland..han bara blänger.."du, har du inget viktigt att komma med så går jag och pissar här borta" ungefär. So suck it in! ;)

Han kanske föredrar lite mer S&M och hårda flickor då :angel:

Negativt
- Jag har för dåligt tålamod, är det något som inte funkar lägger jag ner det
- Jag tränar för sällan, för länge vilket resulterar i att hunden tappar fokus och koncentration när vi tränar
- Jag är lat! Han borde få åtminstone tre promenadtimmar om dagen
- Jag kan haka upp mig på problem och glömma av att det bara bli värre då. (Ex. är läggandet segt, då kan jag utan att tänka mig för ägna en kvart åt att lägga hunden snabbt :angel: )
- Jag agerar ibland före jag tänker, och kan då lätt korrigera fel
- ..samtidigt som jag ibland tänker för länge på hur jag ska korrigera, och missar många tillfällen.
- Jag har extremt dåligt tålamod med andras hundar än min egen

Positivt

- Jag lägger ner min själ på att han ska ha det bra
- Jag är alltid rättvis och glömmer aldrig av att det är en hund som inte tänker på samma sätt som oss (en sak jag anser att många andra gör fel..)
- Jag srävar alltid mot att vara så tydlig mot hunden som möjligt
- Gör han fel eller förstår inte, släpper jag det och börjar om (oftast!)
- Jag försöker alltid ha en dag i veckan där något ska vara nytt och utmanande
- Jag försöker få honom bekväm i sådant han är osäker på
- Jag låter hunden vara hund
- Jag HATAR hundar som stressar, vilket resulterar i att jag har en stabil hund

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 294
Senast: Liran
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 565
Senast: IngelaH
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 045
Hundhälsa Jag söker stöd, råd och hjälp. Har en liten blandrastik på 1,5 år drygt som utmanar mig på sätt jag efter fyra hundar aldrig kunnat...
2 3
Svar
47
· Visningar
10 618
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Malignt melanom?