Sv: Vår hund attakerade lillasyster!!!
Ingen munkorg sattes på hunden hos veterinären någon gång under de besök vi avlade där.
Och eftersom han blev kramad av alla tre (mycket ledsna och upprörda barnen) samma natt och flera gånger under de kritiska dagarna så vet jag att det fanns inte minsta lilla tendens till aggressivt beteende hos honom.
Från de andra hundarna fick han vara åtskild, men oss människor hade han omkring sig större delen av tiden.
Ge er inte på MIG nu...Jag har heller inga hundar som bitit eller huggit efter mig, å andra sidan så provocerar jag dom heller inte om jag VET att dom skulle ha jäkligt ont och vettarna är GANSKA snabba o sätta på munkorgar på hundar som har ont och ska undersökas.
Jag säger heller inte att alla hundar reagerar exakt likadant, men en del kan ju reagera hårt på just akut smärta.
OM din hund Gnist, skulle bli "kramad" av ett barn när han var som dåligast, hade som mest ont..kan du då garantera att han inte "huggit"....eller fick han vara ifred, ha det lugnt omkring sig?
Ingen munkorg sattes på hunden hos veterinären någon gång under de besök vi avlade där.
Och eftersom han blev kramad av alla tre (mycket ledsna och upprörda barnen) samma natt och flera gånger under de kritiska dagarna så vet jag att det fanns inte minsta lilla tendens till aggressivt beteende hos honom.
Från de andra hundarna fick han vara åtskild, men oss människor hade han omkring sig större delen av tiden.