Var hittar man mopeddäck till rockarden?

Immer

Trådstartare
Vi har köpt en rockard till min mans blivande körhäst, och håller nu på att iordningställa den.
Det ena hjulet är lite skevt och måste riktas och dessutom måste vi ha ett nytt däck. Vi har ringt till en handfull mopedförsäljare, men de har bara däck till EU-moppar, verkar det som.
Dimensionen på däcket är 2,25 - 19.

Någon som vet vart man kan vända sig?

Sv: Var hittar man mopeddäck till rockarden?

Hej, titta i börjeskatalogen eller hemsidan .
Där finns ett däck med rätt storlek för 845 kr + frakt

eller kolla med "vanliga" däckfirmor som bara säljer däck.

Har du någon travshop i närheten så finns det en uppsjö med Speedcart-hjul som borde fungera lika bra som moppe-hjul.

Jag har inte koll på kvaliteten på Börjes hjul, jag köpte billiga på min travshop efter rekommandationer från expediten förra eller förrförra sommaren och jag önskar att jag satsat på lite bättre kvalitet. ;)

Mina från börjes var inne på sitt tredje år innan jag sålde rockarden och en punka hade jag på dem efter att jag kört i en törntagg så kvallen är nog hyfsad :)

Har precis den storleken på mina speedcarthjul som jag haft ett antal punkteringar på pga vasst grus... Har köpt både slang och däck på närmaste travshop.

Tack alla för tipsen!
Det fick bli en tur till Tingsryd igår, jag passade på att köpa en årsförbrukning hästskor också :laugh:

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 244
Senast: alazzi
·
Äldre Årets knasigaste rubrik men det är en jag måste ha svar på.. Kort sammandrag: Jag sålde min bil i augusti. Blev nerringd då jag la ut...
2
Svar
24
· Visningar
2 717
Senast: Raderad medlem 6459
·
Hästmänniskan Visste inte vilken rubrik som passade bäst så moderator får flytta om tråden ligger fel. Jag har efter alldeles för många år och för...
9 10 11
Svar
209
· Visningar
23 214
Senast: Alexandra_W
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 261
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar