Var hittade ni er partner?

Sv: Var hittade ni er partner?

Jag har ingen partner just nu men eftersom jag träffat flera stycken i modern tid så tar jag mig friheten att svara ändå.

En var stammis på en bar där jag jobbade och brukade sitta just vid bardisken och verka mer intresserad av att prata med mig än sitt sällskap. En var min arbetskamrat. Två stycken bodde i samma byggnad som jag så vi stötte på (ha ha) varandra i de gemensamma utrymmena hela tiden. En var en kompis kompis så vi sågs på fester med några månaders mellanrum.

Vi träffades på jobbet under en provkörning. Han anställd hos leverantören och jag hos kunden. Senare rekryterade hans arbetsgivare mig (vi var sambo då). Det är 10 år sedan i år, vi har jobbat sida vid sida i 9 år och det har fungerat perfekt. Nu jobbar vi inte ihop längre, och det kan vi sakna båda.

För fem år sedan gifte vi oss, åkte på bröllopsresa på Island. Sex dagar på hästryggen, maken var inte direkt ridvan.

Jag har lärt mig segla och maken har lärt sig rida. Nu bor vi på egen hästgård med två raggisar och saknar seglandet varje sommar.

Vi njuter av livet tillsammans, och är väldigt nära i vår relation. Kärlek på hög nivå, och det är vi värda! :love:

Fick först kontakt med min sambo genom en musiksida på nätet, för ungefär åtta år sen. Vi har varit tillsammans i ungefär sju - så det tog oss ett tag att faktiskt ses :-) Jag var 17 och han 20.

KL

På jobbet, jag var inhyrd på företaget han jobbade (jobbar ;) ) Jag var singel men inte men inte han, dock var deras äktenskap över känslomässigt så hans ex tog det inte så illa som hon kunde ha gjort om hon fortfarande var kär. Dock har det inneburit massor av andra komplikationer..
Jag dejtade en annan på hans jobb först men jag avpolleterade honom efter dejt 2 då jag insåg att vi inte var på samma plan, alls. Och då frågade sambon om jag och mina ungar skulle med ut på hundpromenad och på den vägen är det :)

Jag va 16 och han skulle fylla 24. Han såg mej ränna runt på byn med mina vänner. Han tyckte jag va söt. Jag såg honom när min kompis blev tillsammans med hans lillebror. Dom anade små blickar och gav sej 17 på att tuta ihop oss.
13 år i oktober. Hus, gård, barn=sant.

kl

Nätdejting :D Drygt 3 år sedan och vi var båda 22 år. Jag tänkte bara testa nätdejting som en kul grej, hade inte så mycket att göra och tänkte att det kunde vara kul att träffa lite folk. Han började skriva till mig, första mailen var extremt tråkiga och han drog dåliga skämt men jag var artig och svarade ändå. Det tog dock inte så lång tid innan vi skrev lååånga mail fram och tillbaka om allt möjligt, tills jag glömde bort att svara honom men trodde att det var han som inte svarat mig :o Han skrev då igen och sa att om jag inte var intresserad så fick jag gärna tala om det istället för att bara tystna. Pinsamt! Fick förklara hur det låg till och därefter gick vi över till att chatta via MSN.

Han bodde utomlands vid tillfället och jag hade således inga planer på att träffa honom, tänkte att det var bara en trevlig kille jag skrev med över nätet. Men så skulle han hem till Sverige på semester och frågade om jag inte ville träffa honom. Visst, tänkte jag! Så vi träffades och det slutade med att vi promenerade omkring och pratade om ditten och datten en hel dag. Vi hann träffas ett par gånger till innan han åkte och redan då var vi båda fast. Långdistansförhållandet var ett faktum men sedan 1,5 år tillbaka bor vi tillsammans och jag blir bara mer och mer säker på att det är honom jag vill ha :love:

KL

På jobbet, jag var inhyrd på företaget han jobbade (jobbar ;) ) Jag var singel men inte men inte han, dock var deras äktenskap över känslomässigt så hans ex tog det inte så illa som hon kunde ha gjort om hon fortfarande var kär. Dock har det inneburit massor av andra komplikationer..
Jag dejtade en annan på hans jobb först men jag avpolleterade honom efter dejt 2 då jag insåg att vi inte var på samma plan, alls. Och då frågade sambon om jag och mina ungar skulle med ut på hundpromenad och på den vägen är det :)

Just det, jag 41 och han 49 :)

Jag träffade både nuvarande och den tidigare på jobbet. Nuvarande och jag har känt varandra i 2,5 år. Varit ett par i snart 1,5 år. Är 29 och han 27.
Det är ju ett rätt vanligt ställe att träffa nån på, iaf om man som jag har en stor arbetsplats. Men rent privat för mig just nu ser jag ingen större fördel i att ha min pojkvän på jobbet, vi jobbar väldigt tajt ihop och jag tycker att det påverkar mig mkt. Inte jobbmässigt då vi båda sköter det rätt professionellt, bekymmer osv går aldrig ut över jobbet och det tog minst 6 mån innan folk började ana att vi hade ihop det. Däremot hindras jag i mitt privatliv av vår tajta jobbrelation, jag undviker tex många konflikter eftersom jag inte vill att det ska skina igenom på jobbet...

Väldigt OT men hur har ni kunnat jobba ihop så länge? Hur tajt ihop jobbar ni? Hur har det påverkat ert yrkesliv/privatliv?

Vi "träffades" genom att han skrev (idiotiska) artiklar som jag retade upp mig på i en tidning som jag prenumerade på när jag var i de sena tonåren. Sen när vi träffades i ett politiskt ungdomsförbund så skällde jag ut honom för hans i mitt tycke korkade artiklar. Och på den vägen är det på något vis, snart 20 år senare. Diskussionerna duggar fortfarande tätt hemma hos oss!

Det är många som undrar hur vi fixar det. Vi är båda väldigt dedikerade i våra respektive yrkesroller, som ligger väldigt nära varandra (tekniker båda, den ena på marknadssidan och den andre på produktionssidan, båda i ledande befattningar på samma nivå *viktigt!*).
Vår förståelse för varandras jobbrelaterade bekymmer är stor, vi har båda en ovärderlig speaking partner i varandra och acceptansen för snabba utryckningar/ tjänsteresor är helt nödvändig för förhållandet skulle kunna hålla så bra. Vår arbetsgivare har liksom fått 3 tjänster i två anställda dessutom, och det har man nog förstått.
Vi har haft olika befattningar under åren, och det enda vi sagt kategoriskt nej till är att ingen av oss skall någonsin vara chef över den andra. Och det har respekterats.

Jobbet är en stor del av förhållandet och till det kommer att vi umgås 24/7. Vi gör nästan allting tillsammans och njuter av det. Vi känner inte att vi nöter på varandra eller förhållandet. Vi har båda skilsmässor bakom oss, så vi njuter av att ha ett så harmoniskt förhållande. Varje dag. Jag tror det har stor betydelse för att vi håller ihop så "aktivt". Vi väljer varandra, hela tiden.

KL
Vi träffades på ett socialt community (ej inriktat på dejting). Jag tyckte att han var dryg och uppblåst, och när han blev lite väl seg med att svara råkade jag bryta mot mina egna principer om netikett och skälla ut honom för hans bristande sociala kompetens :p

Det är fyra år sedan nu, och vi gifte oss förra sommaren. Jag var sjutton och han var arton när vi träffades.

(Och jag tycker inte att han är dryg och uppblåst längre. ;))

Jag träffade min sambo på en grillfest. Vi har några gemensamma kompisar. :) Varit ihop i lite drygt 7 år nu.
Mitt ex träffade jag ute på en klubb, men började prata med honom eftersom de jag var med på klubben kände honom också. Vi var ihop i 8 år.

KL

Jag satt och skrev i en tråd på Sporthoj.com inför en bankörning då min nuvarande sambo skrev att han gärna kunde hjälpa mig att hitta bättre spår och kapa varvtider.
Jag var väl lagom dryg och typ ja ja det kan du säääääkert!
Visste inte vem han var och som ensam tjej med 70 grabbar så är det ju inte jättelätt att lista ut vem av alla just han var.
Så iaf kom körningen på Gelleråsen och jag började må dåligt så jag åkte in i depån, stannade och svimmade.
Då hjälpte tydligen min sambo mig men det har jag inget minne av :o
Lite senare när jag piggnat på mig så såg jag honom och sa till min kompis "Kolla in tönten i gayställ!" Han hade faktiskt apful frilla och det hemskaste skinnstället i världshistorien så även världens snyggaste hade inte varit vacker i det.
Senare iaf så vart jag ju nyfiken på vem det var som skulle ha hjälpt mig på banan så jag skickade ett PM till honom.
Han skickade bilder och jag kände inte alls igen honom så jag "tvingade" honom att åka 30 mil till mig för att säga hej så jag fick se om jag kände igen honom då :p
När jag såg att han stod med sin hoj utanför min port fick jag typ panik, återvändsgata och han hade sätt mig och där stod han ju! TÖNTEN I GAYSTÄLL!!!!!!!! :eek:
Men så tog jag mitt förnuft till fånga och bestämde mig för att har han nu åkt så långt för att träffa mig måste jag ju åtminstone vara snäll och trevlig mot honom och ta den där fikan.
Den där fikan blev middag och mys på stan, han stannade kvar och jag insåg ju vilken himla fin kille han var så sen fick han stanna kvar.
Efter det har vi typ suttit ihop.
Detta var snart 5,5år sen.
Nu är vi förlovade har 2 hästar, 2 hundar, motorcyklar, båtar och det är väl bara barn och hus som saknas :)

Åååh, vad fint :)!

KL.
Jag blev ihop med min bästa kompis och blev bästa kompis med min (dåvarande) pojkvän :p. Träffade bägge två i kollektivet jag bodde i. Den första flyttade in när jag bott där i sisådär ett halvår och den nuvarande ett par år efter eftersom han var barndomsvän med den första. Hänger ni med :D?

Vi är alla tre bästa vänner i dag och har varit det hela tiden, både före och efter "bytet av roller" ;).

I en hundrastgård.
Hans bordercollie bet en av mina dvärgpudlar och han vägrade sedan betala veterinärräkningen med motiveringen att de ju skällde så mycket så det störde hans hund. Vårt första möte var således inget vidare. Men efter mycket tjafs och bråk om bitskadan så hände något och vi blev ett par. Detta var 1986 och jag var 20 år och han 18 år. Vi gifte oss 1991 och har idag två vuxna barn på 18 och 21 år.

mvh

kayoba

*går OT*

Kap Verde finns ju. Varmt, lite dyrare än kanarieöarna men inte mycket.

*slut på OT*

Kl

Vi träffades genom nätdejting, Happy pancake heter sidan. Det är ganska exakt 4 1/2 år sedan vår första dejt och vi gifte oss förra sommaren.

Jag känner verkligen igen de jobbmässiga fördelarna, förståelsen för jobbrelaterade bekymmer osv. Det är väl iofs fördelen för oss (läs: mig - han verkar inte ha några bekymmer). Men för vår del är det väl just avsaknaden av någonting gemensamt öht utom jobbet som är påfrestande privat, det är lätt att man bara pratar om jobbsaker för annars har vi inget att tala om. Och att jag alltid är en domedagsprofet och tänker att det kommer bli drygt på jobbet om vi separerar. Jag antar att det är ett mentalt hinder för mig :o

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 567
Senast: Palermo
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 559
Senast: lingonben
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 691
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka