Var hittade ni er partner?

Sv: Var hittade ni er partner?

Vi träffades i köket/vardagsrummet! Vi kände inte varann men flyttade båda in som inneboende hos en kompis, och förstod snabbt att vi kom väldigt bra överens! Vi har alltså bott ihop sen första dan vi träffades, vilket är snart 4 år sen (det blev snart egen lägenhet, tror inte killen vi bodde hos var superglad att ha oss hånglandes i vardagsrummet dagarna i ända) .

Precis samma grej har hänt mig en gång tidigare, och jag har även blivit tillsammans med en granne några trappor ner. Kollektivboende kan vara en bra grej om man vill träffa nån utan att egentligen behöva dejta, det går väldigt fort att lära känna varann i vardagen. Sen kan det bli jobbigt med om det skiter sig förstås, men så är det ju oavsett sammanhang.

KL

Tack för att ni svarar, jag var lite tveksam till att ställa den här frågan eftersom jag tänkte att den kunde vara lite för privat.

kl

Jag har haft två långa förhållanden ( 6 och 20 år)
den första träffade jag genom jobbet och han blev far till vårt barn, den andra träffade jag på krogen...och den sista som jag har just nu träffa jag också på krogen men vi har inte varit ihop mer än 7 månader

Jag träffade min man på mötesplatsen för 10 år sedan :) Vi har varit gifta i 7 år :love:
Vi var 38 och 39 när vi träffades.

Senast ändrad:

Jag och min sambo träffades via universitetet.. Vi läste varsin kurs med delvis gemensamma inslag och hamnade i samma grupp under ett grupparbete. Efter att först ha tyckt att han var den störste idioten i världshistorien under ganska många veckor insåg jag tillslut att han också hade mänskliga, och riktigt trevliga sidor.
Våra gemensamma vänner hävdade från dag 1 att vi borde sluta bråka och inse att vi passade riktigt bra ihop, men jag är nog en aning envis i vissa lägen... Efter ett par månader tog han iallafall mod till sig och bjöd mig på middag, och sedan dess är det vi.

Jag var 25 och han 24 när vi träffades. I november firar vi 3 år varav 1,5 som sambo.

Mitt ex träffade jag på match.com vi var tillsammans dryga 5 år.

Nuvarande sambo och jag är arbetskamrater och hade jobbat i hop i två år innan vi blev i lag:D
Vi hade ju relation båda två men gick och smygkikade på varandra :p
Sen tog det slut för honom och mig rel samtidigt, två månader mellan tror jag. Efter ytterligare ett tag tog jag mod till mig och sa att jag tyckte han var söt, ( ja va sjutton ska man säga:o) och sen pratade vi lite i telefon en kväll och han bjöd så småningom ut mig på middag och bio :D

Mitt ex träffade jag på match.com vi var tillsammans dryga 5 år.

Nuvarande sambo och jag är arbetskamrater och hade jobbat i hop i två år innan vi blev i lag:D
Vi hade ju relation båda två men gick och smygkikade på varandra :p
Sen tog det slut för honom och mig rel samtidigt, två månader mellan tror jag. Efter ytterligare ett tag tog jag mod till mig och sa att jag tyckte han var söt, ( ja va sjutton ska man säga:o) och sen pratade vi lite i telefon en kväll och han bjöd så småningom ut mig på middag och bio :D

Glömde skriva, han var 23 och jag var 28 :)

Dels har jag bott & jobbat på en av dem i ett år och känner att jag helst vill åka någonstans som känns mer nytt. Jag har också varit på 2 av de andra öarna så det känns lite gjort. Jag vill ha nytt och spännande :D

Ja det lutar åt att vi skjuter upp det, även om jag ibland bara vill ta ett fetstort lån och dra på en månads resa till karibien/safari i afrika/nån vacker paradisö i december... :arghh:

kl

Jag och min sambo lärde känna varandra över internet via spel för drygt 6 år sedan.

Det har alltid varit något där men inte blivit av att ses, dels är han yngre än mig. Så bodde han ju dessutom nästan 140 mil bort.

Sommaren 2010 var jag så less på allt och ville bara ge mig iväg, trots sambo och stabilt jobb och egen gård med sambon (hans gård).
Jag åkte upp till norrland för att komma bort och även träffa Emil.

Det exploderade mellan oss och den 14 augusti lämnade jag allt och flyttade uppåt och kort därefter blev vi sambos. Vi har varit tillsammans drygt 3 år nu och allt är "perfekt" :)

kl

Vi träffades på högskolan.

Vårt första möte var att jag kika in i ett rum i ett rum och där låg en naken yngling på mage och sov ruset av sig... att samma yngling skulle bli min man fanns inte på världskartan just då:p
Vi dejtade, men det rann ut i sanden. Vi fick kontakt igen och efter det gick det fort. Förlovning efter 6 månader och sen beslutade vi oss för att skaffa barn, blev på smällen efter 8 månader tillsammans. Sen kom hus, barn nr 2, hund, häst och en cross;)

För snart 3,5 år sedan blev jag och sambon tillsammans. Innan dess hade vi chattat i säkert 5 år på MSN, vi träffades genom att jag hade häst i hans systers stall :) Idag är jag 25 år och min sambo blir 37 :)

Jaha men då förstår jag! Då är det klart att du vill nån annanstans.

Ja, för safari blir det ju en del. Hoppas ni kan råna en bank så ni kommer iväg, annars blir nog resan minst lika fin i framtiden :)

Hade aldrig haft ett intresse för killar tidigare men tack vare ett KK som drog mig upp ur min negativa bana, fick mig att inse att jag faktiskt varken var ful eller fet, dock bodde vi så otroligt långt ifrån varandra och jag vågade inte satsa som jag hade kunnat gjort idag.

Tack vare honom vågade jag ge mig ut bland folk, jag var 20 och han var 36 vilket jag verkligen inte trodde hur mycket han än tjatade att han var det. Tyckte det var lite väl... men så blev det. Fick en jättebra skjuts in i den riktiga vuxenvärlden med ansvar och hela fadderullan. Dock gick förhållandet i graven efter 2 år... höll ut 1,5 år till innan min nuvarande visade mig hur ett riktigt förhållande skulle vara, den respekt och uppmärksamhet jag egentligen skulle ha.

Han är en god väns ex, hon gjorde slut med honom... han hade alltid varit intresserad av mig men jag var upptagen och han var då ihop med sin tjej = helt förbjudet. Han hade varit singel 1 år och jag hopplöst olycklig i mitt förhållande, hade inte träffat honom sedan de gjorde slut och ska jag vara ärlig föll han inte alls mig i smaken som han var då, absolut inte. Men jag var helt inne i mitt nersupande tillstånd en krogkväll med syrran och en kompis och då var han där också, ensam.

Gick över tills han bord för att prata med honom bara-för-att-jag-kände-honom och det sa KLICK :o Avslutade mitt förhållande ca 1 månad efter det och kommer aldrig någonsin ångra mig!

Maj 2011 var detta när vi tog upp kontakten, jag var 24 och han 25. I januari 2013 flyttade vi till en liten hästgård vi ska köpa och i slutet av maj förlovade vi oss :love:

Varje dag får jag fortfarande veta hur fin och viktig jag är för honom, uhuu kärlek!

Jag träffade min fästman genom min gamla chef, det är hennes lillebror. Han bodde utomlands när jag jobbade tillsammans med henne så jag hade träffat hela familjen utom honom. Ett par år efter att jag slutat jobba där så blev jag bjuden på hennes bröllopsfest och där var han. En kusin till dem parade ihop oss högst odiskret och någonstans mellan den fria baren och all dans så insåg vi att vi gillade varandra. Bytte nummer, skickade 100 sms om dagen i en vecka och en vecka senare så åkte jag hem till honom en helg (55 mil enkel väg). Det tog inte ens 48 timmar för oss att inse att vi ville satsa.

Efter ett år av distans så skaffade vi en gemensam lägenhet och jag flyttade till honom. Nu har vi varit tillsammans i snart 2½ år och förlovade oss i somras. Han var 22 år och jag 23 år när vi träffades.

Första gången vi träffades var jag 15 och han 17. Jag var och tittade på ett gymnasieprogram inom bygg och han var handledare för oss högstadieelever den dagen. Han var då enligt mig den perfekte mannen, men jag var alldeles för blyg för att ens titta på honom. :o

Fyra år senare träffades vi på en fest då vi hade gemensamma bekanta. Han tog initiativet och jag föll handlöst. Jag var 19 och han 21. efter 6 månader flyttade vi ihop.

Om en månad har bott ihop i 7 år, varav 4 år som förlovade och 3 år i vårt gemensamma hus.

Tiden går fort när man är kär :love:

Liknande trådar

Relationer Alltså jag spricker! Jag träffade precis en kille som va sååå söt! Hade jag inte varit i en monogam relation hade jag definitivt velat...
2
Svar
35
· Visningar
2 567
Senast: Palermo
·
Relationer Jag går och funderar och undrar lite om det finns roliga solskenshistorier om relationer som återuppstått? Jag har tex ett ex sen...
2
Svar
22
· Visningar
2 559
Senast: lingonben
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
45 869
Senast: Mineur
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 691
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka