Var har ni hunden på dagen?

Sv: Var har ni hunden på dagen?

Håller med dig om att det är högst individuellt.
Vissa hundar fixar bättre än andra att vara ensamma.
Min lillprins på 2,5 år är vissa dagar tyvärr tvungen att vara ensam 6 h. Absolut inte 5 dagar i veckan men det händer.

Ibland följer han med mig till jobbet men tycker det är vaaaansinnigt tråkigt att ligga under mitt skrivbord så det är helt enkelt inte alltid han vill även om han blir erbjuden - då vänder han och går och lägger sig när jag frågar "ska vi åka och jobba idag?".

Jag har provat att åka hem efter 3 h och rasta honom och sen lämna honom igen men det funkar, för honom, sämre då han blir ledsen över att bli lämnad 2 ggr.
Istället har jag valt att lämna honom alla 6 h de få gånger det händer. Givetvis får han då en ordentlig promenad på minst 30 min på morgonen OCH han kommer ut OMG då jag kommer hem, en ännu längre runda.
Han har radio på, mat och vatten + ett par ställen där han kan ligga eller stå och spana ut.
Kan också tillägga att han ALDRIG någonsin kissat eller bajsat inne då han varit ensam. Ej heller har han tuggat sönder något.

Skulle jag jobba längre någon dag så givetvis ordnar jag med passning åt honom.

Utöver min arbetstid är han ytterst sällan lämnad. Ytterst sällan.
Vi är ett radarpar och han är en gränslöst älskad :love: pojke som sover hos matte och då dessutom får kroppskontakt genom det.

Zipper är hemma ca 3 timmar varje dag, och det klarar han super.
Försöker så ofta jag kan lösa det med att han är hos någon kompis eller så, men inte alltid det går.

Min hund är hemma och de dagar han behöver tillsyn kommer någon av mina föräldrar hit och promenerar med honom och ger honom lite uppmärksamhet. Skulle inte det kunna fungera med din mor?

Jag jobbar heltid och mannen pluggar, så nu behövs dagmatte/-husse bara några få dagar varje månad. Under sommaren jobbade vi heltid båda två så då hade vi ju dagmatte/-husse varje dag.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 291
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 270
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 846
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 858
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka