Var har ni hunden på dagen?

Sv: Var har ni hunden på dagen?

Våran hund är hemma mellan 8-16 då vi jobbar heltid (inte nu då jag inte har något jobb) Det fungerar bra med henne, hon ligger och sover medans vi är på jobbet. Det kanske inte är det mest optimala men det går. Jag har börjat planera att köpa en till hund, så hon har sällskap av den under dagen =)

//Diana

Gammelhunden är hemma själv hela dagarna.
Men han fungerar bra med det!!
Valpskrället kan jag inte lämna själv mer än någon timme åt gången än eftersom han annars hämnas genom att bära runt skor i hela huset!!:rofl:

"Min matte lämnar mej aaaaaaaaaaalldeles eeeeeeeeeensaaaaaaaaaam, och då ska hon få!!":rofl:

Jag bor ute på landet, och bor dessutom granne med mina föräldrar, så dom hjälper mig genom att ta ut farbrorn på dagen (jag jobbar inte så ofta långa dagar), och den lille skitvalpen (4 månader) får vara i deras hundgård med deras hund.

En annons på Buke kanske? Efter en dagmatte/husse??

Min sambo är hemma på dagarna så han har hundarna nästan varje dag men jag kan även ha med iaf 2 av dom till jobbet då jag jobbar på kontor.
Hade jag inte haft möjlighet till att ha dom på jobbet eller ifall min sambo jobbade på dagen hade jag inte velat ha kvar dom då de inte skulle må bra av att vara själva så mkt och ofta.

Han är med på jobbet. Skaffar man hund är man ansvarig att se till att den inte behöver ligga ensam om dagarna. Kan man inte ha hund så kan man inte.

Hundvakt skulle jag aldrig överväga som långsiktig lösning. Återigen, en hund är en familjemedlem, en heltidssyssla och inget man har bara när man "har ork, tid och lust".

Ev skulle jag kunna tänka mig att låta hunden få vara hos mina svärföräldrar som han är uppväxt hos, som bor på landet och ägnar mycket tid utomhus och MED sin hund (de har en egen).. Där får han konstant uppmärksamhet av människor han känner väl. Men aldrig som långsiktig lösning som sagt. Hundar vill vara med sin flock, hur mycket de än tycker om andra.

Så han kör grävmaskin med husse på dagarna. Omväxlande arbete, byter arbetsplats ofta, träffar många nya människor, konstant utevistelse, oftast är han lös. Jag frågade senast igår om han ville lämna hunden hemma då jag kommer hem tidigt och kan ta med honom till stallet. Men det ville han inte. ;) Så det kan ju inte vara speciellt jobbigt att ha han med. Tvärt om tror jag att det är trevligt och väldigt skönt att ha en sån kompis med som alltid kommer när man ropar, gärna leker när man har rast och ligger intill när man lunchar. Ngn att räkna med.

Hjälper husse att gräva.
phpb3qynz.jpg

Bygger karusellen "Kvasten" på Gröna Lund.
phpkbpr2d.jpg

Senast ändrad:

Jag har turen att kunna ha med mig hunden på jobbet.
De dagar då föräldrarna jobbar kort/är lediga så får de dock vara hemma.

eran hund verkar ha det super, min hund skulle älska att få klättra runt på maskiner och gräva i grus och sand :love:

Det sista jag vill är att min hund ska vara hemma ensam. Och skulle jag kunna hade jag mer än gärna haft henne med på jobbet, sambon också. Men eftersom vi har samma jobb så går det inte.

Denna hunden är dock annorlunda och har en ovanlig uppväxt som gör att hon får näst intill panik när hon är instängd i en bur/box ensam. Annars hade det funkat super med detta dagiset eftersom hon får mycket motion, socialt umgänge med andra hundar och fasta rutiner. Dessutom kan vi tillbringa mer tid eftersom vi kan snabbt köra och hämta henne efter jobbet om sambon måste vänta in en vikarie.

Men annars är det kanon att ha med sig hunden på jobbet om det fungerar bra :)

Har haft jätte problem med vart ja ska göra av min!

Nu är hon alltid me de funkar kanon! Har ett toppen jobb!
Är den storah unden hemma dör dom inte ehller av att vara själva ett par timmar!

kl

Nu är hon(dom) hemma med min bror för han är hemma,annars är hon hos min mormoro morfar,när hon blir äldre ska hon vara hemme själv för pappa jobbar skift så hon blir inte hemma så länge

Så du menar att hundar inte klarar att vara ensamma någonting?

Klart att man gärna skulle vilja ha med hunden hela tiden, men jag tror inte att hunden är gjord för att hänga med i alla miljöer och tror att min hund mår bättre av att vara hemma själv ett par timmar där han kan välja på att sova på olika platser eller sitta i fönstret och kika (favoriten) än att ex ligga i en bur under mitt skrivbord på jobbet. Sen tror jag att hundar är olika och att de föredrar olika saker.

Han skulle säkert älska att åka lastbil, men jag tror inte att jag ska byta jobb för det... Men jag tror inte heller att man är en "dålig hundägare" för att man inte jobbar hemma/har hunden med sig på jobbet. Däremot tycker jag att man är en dålig hundägare om man har hunden hemma ensam i flera timmar om hunden uppenbart inte trivs med det...

KL :D
Jag tittade i några äldre hundböcker som mamma hade hemma (från 80-talet). Där fanns inte ett enda ord om ensamhetsträning eller problem med hundar som är ensamma i någon av dem (ca 6 st). Frågan är om problemet inte fanns i samma utsträckning eller om man helt enkelt inte brydde sig om att hunden skällde? Jag tror på det förstnämnda. Troligtvis så "curlar" vi våra hundar på samma sätt som vi "curlar" våra barn... Vad tror ni? :confused:

jag går i skola och har henne hemma i lägenheten på dagarna. cyklar hem på lunchen, tur att jag bor nära. 5 min med cykel enkel väg. kommer bli tyngre på vintern men kommer få hundgård på skolan till vintern (naturbruksgymn.)

Min hund är hos min kompis när jag jobbar, superbra. Hon har själv två egna hundar så hon tycker inte det är några problem att ha en extra vildbase hemma.

Jag och killen bruak försöka så gott det går att någon av oss 2är hemma, Annars bruka pappa ta med sig dom och det går utmärkt:)

Men i mellan 2-3 timmar bruka dom få vara hemma själv. Inte just nu när jag har valpen då förstås fast när den blir större ska jag väl kunna lämna någon timme själv iaf..

KL :D
Jag tittade i några äldre hundböcker som mamma hade hemma (från 80-talet). Där fanns inte ett enda ord om ensamhetsträning eller problem med hundar som är ensamma i någon av dem (ca 6 st). Frågan är om problemet inte fanns i samma utsträckning eller om man helt enkelt inte brydde sig om att hunden skällde? Jag tror på det förstnämnda. Troligtvis så "curlar" vi våra hundar på samma sätt som vi "curlar" våra barn... Vad tror ni? :confused:

Ibland får man intrycket av att det är väldigt många hundar som är bortskämda, särskillt små hundar. Känns lite som en statusgrej beroende på ras (typ papillon). Däremot människor som har större hundar sätter gränser på ett annat sätt och behandlar dom mer som hundar än som bebisar.

jag har min hund med mig till jobbet varje dag:) känns jätte skönt att ha den möjligheten.
har två raster då hon e ute. en mellan 11:00-11:30 o sen nästa 14:00-14:30 . sen så slutar vi 16,00 så de är perfekt:laugh:

En till hund gör bara att det blir två hundar som ligger ensamma hemma.....

Jo givetvis men då har de i alla fall varandra, vilket är bättre än att de är helt själva. Min hund trivs bäst med att vara hemma på dagarna (kan ej ha med henne på jobbet).

//Diana

Jag är hemma om dagarna och kommer vara det i nästan två år till ( sjuk + mammaledig ).

När jag börjar jobba sen så kommer jag bara jobba 50% och det betyder att Zaga vissa dagar kanske får vara ensam 4 timmar och det klarar hon galant.

Jag är sjukskriven. Så mina hundar är i stort sett alltid med mig. Ska jag iväg på något speciellt som de inte kan vara med på så har jag vänner, familj och deras uppfödare som kan ha dem. Jag har även en granne som kan ta ut dem om det bara gäller att jag är borta någon tim för länge.
Skulle jag arbeta eller studera skulle jag nog skaffa en dagmatte. Jag vill inte att mina är ensamma regelbundet någon längre tid. Och jag har sett hur bra och kul de daghundar min kompis har/har haft får ha det när de är hos henne. Både hundar och ägare har varit jättenöjda.
För mig känns det som ett mycket trevligare alternativ än hunddagis. Där upplever jag att de är så många och det blir stressigare och de får mindre egen tid.
Jag tror det kan finnas annonser om dagmattar på hundforum.

Liknande trådar

Hundträning Så, jag har aldrig lämnat mina hundar ensamma i bilen förutom en enda gång på 5-10 minuter. Jag vet ju inte hur dom var när jag var...
Svar
16
· Visningar
1 291
Senast: Lillefrun
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 270
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Har en renrasig hund av mindre ras som kom till oss för fyra år sedan direkt från uppfödaren. Hon var 14 månader när vi tog henne och är...
2
Svar
20
· Visningar
1 846
Senast: Otherside
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 858
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka