Var har jag hört detta tidigare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
@landsbygdsbo Det vore intressant att se dig faktiskt svara på någon av frågorna du får, istället för att ständigt förvrida det andra skrivit och undvika deras vettiga och genomtänkta frågor.
Fråga, varför slår du din fru?
Hur ska den man svara som inte slår sin fru?
Jag har klart deklarerat var jag står.
De flesta inser, när de tänker efter att detta är rimligt
1 Alla är ansvariga för sina egna handlingar, egna val
2 Den som väljer att begå ett övergrepp är fullt ansvarig för det valet.
3 Genom att vara medveten om risker och anpassa sina val utifrån det så minskar man riskerna

Vad i detta är oklart?

Framförallt bör ju kvinnor till det yttersta undvika att ha nära relationer med män, eftersom det är män som kvinnor har nära relationer till som står för en oproportionerligt stor andel av allt våld mot kvinnor.

Jag känner ett djupt obehag inför lantisens härjningar i det här ämnet. Inläggen från hans håll på temat genom åren, tillhör utan tvekan det mest obehagliga jag har läst, alla kategorier.
Har ej läst hela tråden, men vad är detta?
Är alla män farliga? Varför tror kvinnor att de kan ändra på den potentiellt farlige mannen? En utmaning? Utmaning betyder olösligt problem i min ordbok.
Jag gillar män, men har alltid valt utefter hur jag interagerar med dem. Llb menar nog om man nu är så tanklös att man väljer en man med potentiellt våldsbenägenhet så har man fritt val att stanna eller gå.. Många kvinnor dras till farliga spännande män. Det är inget nytt.

Polisens varningar Hör till de nya männen som attackerar främmande kvinnor helt oprovocerat o dessutom i gäng. De med en HELT annan syn på kvinnan.

"kvinnan är som ditt fält. Beträd den när helst du önskar". Jo det står i koranen.
Otrogna ej beslöjade kvinnor utan manligt beskydd är lovligt byte. Därför sker nu detta från norr till söder. Badhusvåldtäkterna/ trakasserierna på unga tjejer är ännu ett symptom. Dessa män har aldrig sett en kvinna som inte är täckt från topp till tå.
Var är nu feministernas engagemang för dem? Helt osynliga,tysta och skyller på svenska män. Groteskt.
Gissa varför BRÅ sedan 10 år har slutat att redovisa VILKA män som står för för lejonparten av allt våld.

Fast när det gäller VIN-brott så kan gärningsmannen lagföras även utan offrets medverkan fick jag lära mig när jag anmälde mitt misshandlade ex.

Det gäller väl alla brott som lyder under allmänt åtal, det är åklagaren som för talan. Sen är det ju olika om bevisningen räcker utan målsägandens medverkan.

Fråga, varför slår du din fru?
Hur ska den man svara som inte slår sin fru?
Jag har klart deklarerat var jag står.
De flesta inser, när de tänker efter att detta är rimligt
1 Alla är ansvariga för sina egna handlingar, egna val
2 Den som väljer att begå ett övergrepp är fullt ansvarig för det valet.
3 Genom att vara medveten om risker och anpassa sina val utifrån det så minskar man riskerna

Vad i detta är oklart?
Den som inte slår sin fru ska svara "Jag slår inte min fru." Det är inte relevant i sammanhanget? Det förklarar inte varför du undviker relevanta frågor. Jag förstår inte heller varför du listar dina åsikter när de inte har någonting att göra med mitt inlägg?

Det jag reagerade på i mitt förra inlägg var att du svarar andra användares inlägg på ett förlöjligande sätt och plockar ur vissa delar ur deras inlägg och undviker de mest resonliga och relevanta frågorna i inlägget. Du väljer aktivt att undvika dessa frågor, och det är konstigt.

Så frågan jag vill att du svarar på är - varför undviker du andra medlemmars genomtänkta och viktiga frågor?

Ok. Men om man ska göra som du vill och anpassa sig till verkligheten så innebär det att man som kvinna då inte ska ha kontakt alls med män.
Men då är man väl en rabiat feminist enligt dig..
Om kvinnor snällt anpassat sig till rådande verklighet hade vi fortfarande stått hemma vid spisen och ynglat av oss. Våra fäder hade varit våra förmyndare tills vi gift oss och maken fått ta över det "ansvaret". I bästa fall hade vi varit hjälpligt läskunniga...:grin:

Den som inte slår sin fru ska svara "Jag slår inte min fru." Det är inte relevant i sammanhanget? Det förklarar inte varför du undviker relevanta frågor. Jag förstår inte heller varför du listar dina åsikter när de inte har någonting att göra med mitt inlägg?

Det jag reagerade på i mitt förra inlägg var att du svarar andra användares inlägg på ett förlöjligande sätt och plockar ur vissa delar ur deras inlägg och undviker de mest resonliga och relevanta frågorna i inlägget. Du väljer aktivt att undvika dessa frågor, och det är konstigt.

Så frågan jag vill att du svarar på är - varför undviker du andra medlemmars genomtänkta och viktiga frågor?
Återigen, din fråga är egentligen en värdering.
Och skulle jag gå med och svara så skulle jag acceptera din värdering.
Alltså,
där har du svaret.
Jag har deklarerat var jag står.
Ställ en rak fråga så får du ett rakt svar.

Om kvinnor snällt anpassat sig till rådande verklighet hade vi fortfarande stått hemma vid spisen och ynglat av oss. Våra fäder hade varit våra förmyndare tills vi gift oss och maken fått ta över det "ansvaret". I bästa fall hade vi varit hjälpligt läskunniga...:grin:
Nej den argumenteringen håller inte. Samhället har ett ekonomiskt intresse, sedan ett par generationer, att kvinnor kommer ut på arbetsmarknaden.
De samhällen som ligger kvar i den medeltida filosofin ligger även där vad det gäller ekonomi. Med undantag av de länder som har extrema naturtillgångar.

De med en HELT annan syn på kvinnan.
Värre än din?

För din kvinnosyn är av dina inlägg på ämnet att döma helt förskräcklig.

Det verkar som om du vill att vi ska imponeras av din kvinnosyn för att du är svensk och för att du inte är muslim?

Det kan du glömma. Ta din rasism och sexism någon annanstans.

Om målet med ditt inlägg var att lysa med strålkastare på svensk våldtäktskultur så har du lyckats. Du spottar på kvinnor som fastnar i destruktiva relationer samtidigt som du vädrar din islamofobi och klagar på feminister, ett klassiskt exempel på hur rasism och sexism ofta samspelar.

Har ej läst hela tråden, men vad är detta?
Är alla män farliga? Varför tror kvinnor att de kan ändra på den potentiellt farlige mannen? En utmaning? Utmaning betyder olösligt problem i min ordbok.
Jag gillar män, men har alltid valt utefter hur jag interagerar med dem. Llb menar nog om man nu är så tanklös att man väljer en man med potentiellt våldsbenägenhet så har man fritt val att stanna eller gå.. Många kvinnor dras till farliga spännande män. Det är inget nytt.

Polisens varningar Hör till de nya männen som attackerar främmande kvinnor helt oprovocerat o dessutom i gäng. De med en HELT annan syn på kvinnan.

"kvinnan är som ditt fält. Beträd den när helst du önskar". Jo det står i koranen.
Otrogna ej beslöjade kvinnor utan manligt beskydd är lovligt byte. Därför sker nu detta från norr till söder. Badhusvåldtäkterna/ trakasserierna på unga tjejer är ännu ett symptom. Dessa män har aldrig sett en kvinna som inte är täckt från topp till tå.
Var är nu feministernas engagemang för dem? Helt osynliga,tysta och skyller på svenska män. Groteskt.
Gissa varför BRÅ sedan 10 år har slutat att redovisa VILKA män som står för för lejonparten av allt våld.

Du vet väl att män med våldsbenägenhet sällan visar det i början av ett förhållande?

Om målet med ditt inlägg var att lysa med strålkastare på svensk våldtäktskultur så har du lyckats. Du spottar på kvinnor som fastnar i destruktiva relationer samtidigt som du vädrar din islamofobi och klagar på feminister, ett klassiskt exempel på hur rasism och sexism ofta samspelar.
Kan tillägga att när det gäller kvinnosyn och våldtäktskultur är det förstås inte enbart rasisterna som kastar sten i glashus - även om deras dubbelmoral och sexism ofta blir väldigt tydlig i deras iver att utmåla "de andra" som skurkar.

Det är ett stort problem att det finns så många som har stereotypa föreställningar om vem som är "en riktig våldtäktsman" och vem som är "ett riktigt våldtäktsoffer".

Läs på lite om normaliseringsprocessen, så kanske din förståelse ökar.
Personligen tror jag att ett första steg är att göra samhället mer medvetna om hur normaliseringsprocessen går till.
Jag är medveten om "inskolningsprocessen"
Men jag frågade vad samhället ska göra.
Man varken får eller ska tvångsförvalta utan mkt tunga skäl
Kvinnan måste ju själv ta steget och begära hjälp
Efter hon tagit det steget så ska samhället lägga mer ner resurser än idag.
Men problemet kvarstår, hur ska du få kvinnorna att börja be samhället om hjälp dvs anmäla.
Innan det sker kan och får inte samhället intervenera.

Samhället är nog medvetet om hur processen fungerar. Däremot så är de flesta kvinnor inte medvetna om den och framförallt de har inte information o kunskap om hur det ska hanteras. Ngt för skolan?

Nu svarade du inte på frågan.
Du säger att man ska anpassa sig till verkligheten. Då borde kvinnor anpassa sig till verkligheten och sluta träffa män då.
Det förutsätter ju att verkligheten är den att alla män våldtar och misshandlar. Både du och jag vet ju att så inte är fallet alltså faller din argumentering...som tur är ;)
Nej, @stjarnhimmel s argumentering faller inte alls.

Verkligheten är att män våldtar.
Verkligheten är att det främst är kvinnor som blir utsatta.
Verkligheten är att du inte kan se på män ifall de är våldtäktsmän eller ej - det står tyvärr inte skrivet i pannan på dem.
Är då inte verkligheten, enligt din uppfattning, att alla män är potentiella våldtäktsmän och därför bör kvinnor undvika att stöta på dem? Hur ska de annars kunna ta sitt delansvar för att inte bli våldtagna?

Nej, @stjarnhimmel s argumentering faller inte alls.

Verkligheten är att män våldtar.
Verkligheten är att det främst är kvinnor som blir utsatta.
Verkligheten är att du inte kan se på män ifall de är våldtäktsmän eller ej - det står tyvärr inte skrivet i pannan på dem.
Är då inte verkligheten, enligt din uppfattning, att alla män är potentiella våldtäktsmän och därför bör kvinnor undvika att stöta på dem? Hur ska de annars kunna ta sitt delansvar för att inte bli våldtagna?
Det är du som snackar om delansvar.
Jag har hela tiden talat om att förövaren bär det fulla ansvaret för sina handlingar och sina val.

Däremot, och det pekar ju polismästaren också på, så har varje individ ett eget ansvar för de riskbedömningar man gör och de risker man tar.

För vem annars har ansvaret för individens beslut, än just individen själv?

Gjordes det då? Polismästaren konstaterade ju bara att de flesta av oss anser det naturligt att varna barnen för främmande eller de gamla för att släppa in obekanta så han (och jag) anser det vara befogat att varna för vissa platser o vissa tidpunkter.
Ska man göra en parallell så är det likvärdigt att uppmana barnen att inte gå till platser där främmande kan bli frestade att kontakta dem som lekplatser, skolgårdar etc. Barnen uppmanas mig veterligt inte att stanna hemma.

Å faan, så om väderleksrapporten varnar för blixthalka så skuldbelägger det mig om en annan bil sladdar in i min bil?

Jag vet inte hur du är funtat, men jag vill självklart ha så mycket information som möjligt när jag träffar ina val.
Och då kan det ju vara bra att veta att Ågatan är igenkorkad pga halka , då kan jag istället välja en annan väg.
Bara om de enbart varnar män som ju enligt statistiken är mer risktagande förare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama