Var har jag hört detta tidigare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja givetvis är det problem också, men det var inte det jag skrev om överhuvudtaget. Läste du mitt inlägg alls?

Jag påtalade att innan anmälningarna som kommer hanteras korrekt och kvinnor generellt upplever att de tas på allvar kommer inte anmälningsfrekvensen öka. Vad det har med det du skriver att göra begriper jag inte.
Om man dömer efter hur det diskuteras här så räcker det med att åklagaren lägger fram de vanliga beviskraven så kommer han/hon att anses , inte ta kvinnorna på allvar.

Alltså hittills bara en polismästare som framfört den här typen av rekommendationer, inte ila ;)
Nej, jag har redan skrivit en del, men med ditt tunnelseende så vill du inte se det. Du vill att Östersundsgrejen ska vara en isolerad händelse, den enda signalen till kvinnor om hur de bör bete sig, vad de ska undvika, hur de ska klä sig för att undvika att bli våldtagna. Inget kommer att övertyga dig så du får leva med ditt inskränkta jag.

Nej, jag har redan skrivit en del, men med ditt tunnelseende så vill du inte se det. Du vill att Östersundsgrejen ska vara en isolerad händelse, den enda signalen till kvinnor om hur de bör bete sig, vad de ska undvika, hur de ska klä sig för att undvika att bli våldtagna. Inget kommer att övertyga dig så du får leva med ditt inskränkta jag.
Självklart får kvinnor rekommendationer, från föräldrar, från religiösa organisationer, från kvinnoorganisationer.
Men här i väst är det bara rekommendationer.

Och så vitt jag vet har det bara skett en enda gång de senaste åren att en svensk myndighetsperson gått ut med en dylik. lokal rekommendation. Tunnelseende?

Den här bilden har säkert redan varit i tråden, men jag kan inte låta bli

12832426_10153779896689902_4868482589514083339_n.jpg

Men det är ju betydligt enklare att hålla sig ur vägen för dem, än att undvika ett övergrepp...därför kan det ju vara en vettig ide att varna för övergreppens tider o platser. Fotbollsmatcherna annonseras ju ut i pressen ;)

Självklart får kvinnor rekommendationer, från föräldrar, från religiösa organisationer, från kvinnoorganisationer.
Men här i väst är det bara rekommendationer.

Och så vitt jag vet har det bara skett en enda gång de senaste åren att en svensk myndighetsperson gått ut med en dylik. lokal rekommendation. Tunnelseende?
Som jag skrev tidigare och gav exempel på, men där du inte tycks ha förmåga att ta det till dig och officiellt håll (ett annat exempel är skolor), så kommer det även från svenska myndigheter och givetvis alla är rekommendationer. Glad att du lyckts uppmärksamma det även nu även om du och alla andra verkar ha diskuterat utifrån den förutsättningen.

Som jag skrev tidigare och gav exempel på, men där du inte tycks ha förmåga att ta det till dig och officiellt håll (ett annat exempel är skolor), så kommer det även från svenska myndigheter och givetvis alla är rekommendationer. Glad att du lyckts uppmärksamma det även nu även om du och alla andra verkar ha diskuterat utifrån den förutsättningen.
Men, och det är det det hela handlar, från vilka officiella myndigheter utgår klädkoder, uppförandekoder och begränsningar för var och när man vistas, gällande enbart kvinnor.
1 har jag hittat, hur många har du

Men, och det är det det hela handlar, från vilka officiella myndigheter utgår klädkoder, uppförandekoder och begränsningar för var och när man vistas, gällande enbart kvinnor.
1 har jag hittat, hur många har du
Som sagt du läser och ser det som passar dit. tunnelseende av rang. Jag har redan svarat dig och du har debatterat ämnet i spaltkilometer i massor av trådar och likväl har du inte lagt märke till det du debatterat. Riktigt fascinerande.

Som sagt du läser och ser det som passar dit. tunnelseende av rang. Jag har redan svarat dig och du har debatterat ämnet i spaltkilometer i massor av trådar och likväl har du inte lagt märke till det du debatterat. Riktigt fascinerande.
Försiktigt..det är aldrig bra att vara fascinerad av sig själv...

Vi talar alltså om vad jag syftar på och du börjar dilla om drömtydning. Klart när de sakliga argumenten tar slut så börjarar du helt orelaterat prata om drömmar när det gäller vem jag syftar på.
Du har inte funderat på varför jag började tala om drömtydningar. Ett tipps, det har inte med mina argument att göra ;)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25