Var har jag hört detta tidigare?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Suck, återigen hur många gånger har polisen gått ut och rekommenderat kvinnor att undvika vissa gator under vissa tider i Östersund?
Har du svaret?
Är det fler än 1
Så du menar att polisen i Östersund är den enda instans som någonsin varnat kvinnor för att vistas på en viss plats eller bära vissa kläder eller friat/mildrat domar utifrån att kvinnan varit onykter, inte sagt nej tydligt nog, haft vissa kläder osv?

Tror du på allvar att någon orkat engagera sig för en enstaka isolerad företeelse som inte har någon parallell någonstans?

Och att till och med du aldrig före Östersundshändelsen påpekat något liknade, trots att det är grunden till trådstarten att du hittat något som stödjer din åsikt som du upprepat till leda tidigare?

Det här blev lite svårtolkat.
Menar du att du förhåller dig till faktum?
Det är ju något som jag håller med dig om att vi alla måste göra.
Även om vi inte gillar faktum i sig.
Jag accepterar inte och fördömer att folk begår brott.
Samtidigt
Så accepterar jag det faktum att det finns kriminella och anpassar mitt handlande både mitt liv och de förebyggande åtgärderna därefter.
Viltkameror med funktionen att de ringer upp när de aktiveras finns i alla uthus till exempel.

Senast ändrad:
Så du menar att polisen i Östersund är den enda instans som någonsin varnat kvinnor för att vistas på en viss plats eller bära vissa kläder eller friat/mildrat domar utifrån att kvinnan varit onykter, inte sagt nej tydligt nog, haft vissa kläder osv?

Tror du på allvar att någon orkat engagera sig för en enstaka isolerad företeelse som inte har någon parallell någonstans?

Och att till och med du aldrig före Östersundshändelsen påpekat något liknade, trots att det är grunden till trådstarten att du hittat något som stödjer din åsikt som du upprepat till leda tidigare?
1 Jag tog upp Österund.
2 Vad du räknar upp är några av de förmildrande omständigheterna som domstolarna enligt lag o praxis tar hänsyn till. Möjligheter att överklaga finns om man anser att domarna inte är enligt regelverket.
Vi har diskuterat detta tidigare och du är inte införstådd med den praxis som råder i alla demokratiska länder med en fungerande rättspraxis. Nämligen att anklagande part ska bevisa den anklagades skuld. Kan man inte det ska den anklagade gå fri!!

Det som diffar i ditt resonemang är ju att de som strulade nyårshelgen i bla Köln inte var bokstavstroende. Utan till största delen gatubarn från Nordafrika som både konsumerar lim o alkohol.
Det var mao snorgärsar till unga män som klev över gränsen, lika föraktade här som i de länder de kom ifrån....
Nej de var afghanska ensamkommande. T o m DN skrev om det till slut, men skyllde på polisen var de som mörkat fast de hade känt till det sedan länge.
Nej det handlar om kultur, kvinnosyn. Otäckta kvinnor är legitima att terrorisera. Har du inte sett de nya bilderna som sätts upp där ett kryss sitter för handen som rör rumpan. Tror folk att det hjälper? De har uppenbarligen inte själva råkat ut för mobben. De täckta kvinnorna rörs inte. Rättrogna.
Så där har vi lösningen. Burka på.
Nu utökar IS sitt territorium från Libyen över gränsen till Tunisien. Med amerikanska vapen. Vem är fienden?

Jag accepterar inte och fördömer att folk begår brott.
Samtidigt
Så accepterar jag det faktum att det finns kriminella och anpassar mitt handlande både mitt liv och de förebyggande åtgärderna därefter.
Viltkameror med funktionen att de ringer upp när de aktiveras finns i alla uthus till exempel.
Men problemet är att det är lättare att anpassa sitt liv till att inte umgås med kriminella än att som kvinna inte riskera övergrepp.
Det är en jätteskillnad

Men problemet är att det är lättare att anpassa sitt liv till att inte umgås med kriminella än att som kvinna inte riskera övergrepp.
Det är en jätteskillnad
Problemet är att det inte räcker att inte umgås med kriminella, dom kräken kommer ju och försöker sno och förstöra om du inte stoppar dem.
Självklart är det så att kvinnor o barn löper större risk att bli utsatta för övergrepp, problemet är att det så gott som alltid sker utom räckhåll för polisen, hemma hos folk. Polisen behöver därför anmälningar....

1 Jag tog upp Österund.
2 Vad du räknar upp är några av de förmildrande omständigheterna som domstolarna enligt lag o praxis tar hänsyn till. Möjligheter att överklaga finns om man anser att domarna inte är enligt regelverket.
Vi har diskuterat detta tidigare och du är inte införstådd med den praxis som råder i alla demokratiska länder med en fungerande rättspraxis. Nämligen att anklagande part ska bevisa den anklagades skuld. Kan man inte det ska den anklagade gå fri!!
Det är lite av problemet här, du ser inte sammanhanget. Ingen här (nej inte ens du) har enbart diskuterat händelsen i Östersund. Att du nu väljer du att ignorera det när det passar dig är en helt annan sak. I nästa inlägg har du förmodligen glömt det för då passar något annat dig bättre.

Och du jag lovar jag är införstådd i praxis, bara för att man ogillar praxis eller som här påtalar att den finns, innebär det inte att man inte har kunskap om den.

Problemet är att det inte räcker att inte umgås med kriminella, dom kräken kommer ju och försöker sno och förstöra om du inte stoppar dem.
Självklart är det så att kvinnor o barn löper större risk att bli utsatta för övergrepp, problemet är att det så gott som alltid sker utom räckhåll för polisen, hemma hos folk. Polisen behöver därför anmälningar....
Varför är det så självklart då?
Och polisen behöver förutom anmälningar hantera anmälningar på ett bättre vis. Många kan vittna om att den kränkande behandling de utsatts för eller anmälningar/utredningar som läggs ner utan att polisen gör ett dyft även om det finns bevis. Vittnen blir inte kontaktade, teknisk bevisning tas inte tillvara osv. Ja det finns de som blir korrekt behandlade också givetvis, men risken att hamn hos fel polis gör att folk undviker anmälan. En våldtäkt räcker liksom, man behöver inte någon som våldför sig på en psykiskt också.

Nej de var afghanska ensamkommande. T o m DN skrev om det till slut, men skyllde på polisen var de som mörkat fast de hade känt till det sedan länge.
Nej det handlar om kultur, kvinnosyn. Otäckta kvinnor är legitima att terrorisera. Har du inte sett de nya bilderna som sätts upp där ett kryss sitter för handen som rör rumpan. Tror folk att det hjälper? De har uppenbarligen inte själva råkat ut för mobben. De täckta kvinnorna rörs inte. Rättrogna.
Så där har vi lösningen. Burka på.
Nu utökar IS sitt territorium från Libyen över gränsen till Tunisien. Med amerikanska vapen. Vem är fienden?
Ett intressant ämne, men det har liksom inte många beröringspunkter med tråden.

Det är lite av problemet här, du ser inte sammanhanget. Ingen här (nej inte ens du) har enbart diskuterat händelsen i Östersund. Att du nu väljer du att ignorera det när det passar dig är en helt annan sak. I nästa inlägg har du förmodligen glömt det för då passar något annat dig bättre.

Och du jag lovar jag är införstådd i praxis, bara för att man ogillar praxis eller som här påtalar att den finns, innebär det inte att man inte har kunskap om den.
Då kanske du kan svara på hur många polismästare här i riket som det senaste året gått ut med liknande rekommendationer. Lista dessa så ser vi ju om det är en temporär eller permanent lösning ;)

Med din logik - du har satt dig i den situationen. Du har nog utstrålat att du har saker att sno.
Jepp.

Den som skaffat en fin bil är själv ansvarig för det, den har ju gjort ett val och köpt den och får stå sitt kast och se till att den inte blir stulen eller skadad. Och stjäl någon den så får man inse att det varit bättre och köra en skrotfärdig bil som ingen har intresse av att stjäla. Helt klart ett bättre val.

Varför är det så självklart då?
Och polisen behöver förutom anmälningar hantera anmälningar på ett bättre vis. Många kan vittna om att den kränkande behandling de utsatts för eller anmälningar/utredningar som läggs ner utan att polisen gör ett dyft även om det finns bevis. Vittnen blir inte kontaktade, teknisk bevisning tas inte tillvara osv. Ja det finns de som blir korrekt behandlade också givetvis, men risken att hamn hos fel polis gör att folk undviker anmälan. En våldtäkt räcker liksom, man behöver inte någon som våldför sig på en psykiskt också.
Problemet är att själva brottet oftast sker privat, Muntliga hot resulterar i ord mot ordsituationer.
Hon säger att hon sa nej, upprepade gånger, han det motsatta.
Hur ska då en domstol döma. Jo som man nu gör. Genom att lyssna på båda parter och försöka avgöra vem som är mest trovärdig och i tveksamma fall fall ska man fria.

Med din logik - du har satt dig i den situationen. Du har nog utstrålat att du har saker att sno.
Ja i mitt fall i andra fall kan det ju gälla övergrepp, utpressning rån etc etc...

Och det är därför jag förebygger. Jag tror att det har spritt sig, det är inte roligt att åka dit på den gården. För vi har, peppar, peppar inte haft besök på länge ;)

Med tanke på hur många ggr ni har svarat o argumenterat så tyder det ju på den absoluta motsatsen ;)

Nej. Det tyder bara på att du måste bli bättre på att argumentera.

Nja allt talar ju för det motsatta. Män det vill säga gärningsmän lär sig begå övergrepp, lär sig manipulera för att nå sina mål. Och de kvinnor som lever i destruktiva relationer lär sig att anpassa sig till detta.(anpassar sig) Vad det gäller överfallsvåldtäkter så lär de sig också och utvecklar tillvägagångssättet, vilket nog polisen kan intyga.

Du verkar inte ha förstått vad jag menar. Skrev att män inte lär sig att inte bli gärningsmän: Dvs. man lär inte ut

Problemet är att själva brottet oftast sker privat, Muntliga hot resulterar i ord mot ordsituationer.
Hon säger att hon sa nej, upprepade gånger, han det motsatta.
Hur ska då en domstol döma. Jo som man nu gör. Genom att lyssna på båda parter och försöka avgöra vem som är mest trovärdig och i tveksamma fall fall ska man fria.
Ja givetvis är det problem också, men det var inte det jag skrev om överhuvudtaget. Läste du mitt inlägg alls?

Jag påtalade att innan anmälningarna som kommer hanteras korrekt och kvinnor generellt upplever att de tas på allvar kommer inte anmälningsfrekvensen öka. Vad det har med det du skriver att göra begriper jag inte.

Nej. Det tyder bara på att du måste bli bättre på att argumentera.

Du verkar inte ha förstått vad jag menar. Skrev att män inte lär sig att inte bli gärningsmän: Dvs. man lär inte ut
Det kanske är du som måste bättra dig

Vad det gäller gärningsmän som lär sig. Så är det tyvärr så. Man utvecklar sin teknik så länge som man inte åker dit. Den manipulativa förmågan finslipas, därför brukar det inte dröja länge för någon vars kvinna lyckats slita sig loss, att han har en ny förmåga i sitt garn

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 990
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
4 247
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 410
Senast: Snurrfian
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 614
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Senast tagna bilden XV
  • Muddypaws 24/25