Var Får Hundägare Plats?

Sv: Var Får Hundägare Plats?

Men inte alla dagar i veckan då eller hur?
Ni kan ju handla en dag när han är ledig då.
Man måste liksom inte handla varje dag eller.....?????

Och så kan du ju välja en tid på dagen när inte butikerna är så fulla med folk.
Lunch-rusningen och tiden mellan 16.00-18.00 är ju dumma tider.

Oftast mån-fre och även varannan helg - men då är han oftast ledig en vardag i veckan. Men jag pluggar ju och är ju inte alltid hemma jag heller... och jag vill som sagt int eåka och handla på helgerna för då tar en normal handling tre gånger så lång tid eftersom ALLA är där då...
Jag handlar oftast på förmiddagarna eller åtminstone innan kl. 16.00.

Nej man måste inte handla varje dag och det gör jag naturligtvis inte heller men ibland är mjölken slut eller brödet eller dyl. och man ska väl inte behöva vänta tre dagar för att köpa det för att sambon är ledig först om tre dagar?

Man behöver ju inte skrämma den.

Tänk om hunden blir aggresiv eller liknande.
Min hund varken nosar eller hälsar på främmande människor så det är bra som det är.

NEJ, man SKA åka utan barn om dom stör... (ironi) !

Fick samma svar jag också nämligen! :)

... men ibland är mjölken slut eller brödet eller dyl. och man ska väl inte behöva vänta tre dagar för att köpa det för att sambon är ledig först om tre dagar?

Statoil öppet 24h/dygn.
Det har vi här i vår lilla skitby.
Där så kan man handla mjölk om så slutar kl 2.00 på natten.

Och ni bor väl mera centralt än vad vi gör, så det borde väl inte vara något problem?

Det är inte bara hundar som kan vara folkilskna. Det är ganska vanligt bland människor också, tydligen.

Hundarna uppför sig bättre där också.
Jag har nu kört SL-Buss i några månader.
Och det åker massor av hundar på bussarna.
Men dessa hundar stör absolut inte någon alls.

Det gör däremot massor av hundar där jag bor.
Så det verkar vara väldigt olika med var man är.
Nu verkar dock jakträttinnehavarna runt omkring mig motat bort alla lösa hundar.
För förutom den där ryttaren så är här numera ganska så lugnt.

Jag tror att det flyttat hit en bruks-hund-tjej som ny flickvän till en av stök-sönerna på granngården.
Och det gjorde då skillnad.

Särskilt som att hennes stora hund stod ute och skällde på tomten i början.
Flyttat från lägenhet till pojkvän med villa på landet.
Och att hon inte fick slut på det genom att tukta grannarna, vilket var det första som hon försökte med.
Utan att hon fick ta tag i saken själv för att stå ut med sin hund.
Efter det är det toklugnt här.

Senast ändrad:

Skrämma och skrämma.

Ungen fattade inte och betedde sig jävligt.
Att morra ifrån ser jag inget fel med och jag skulle gladligen gjort det själv om en unge besvärade mig så nedrigt som den gjorde.

Jag måste bara fråga: hur gammalt var barnet? Lite skillnad på en 2 åring och en 6 åring!

Det är ju en viss skillnad. En hund som man inte känner vet man ju inte hur den kan reagrera. Den kan ju t.ex känna sig hotad och bli aggressiv.

Stackars fyraåring, när man är så stor borde hans/hennes föräldrar berättat att man inte öppnar provhytter.

Min son är 4 1/2, han skulle ALDRIG öppna en provhytt (om inte jag är där inne). Det är en självklarhet att förklara för barnet innan man går in i en klädaffär vad man inte får göra!

*kl*

Om man nu inte ska ta med stökiga barn på affären...hur ska dom då kunna få en chans att få lära sig i hur man uppträder på en affär?

Jag jobbar i en affär och får se både det ena och det andra:crazy: Det vanligaste att ungar är bråkiga beror på (vad jag upplevt) föräldrarna. Dom säger nej till vad nu ungen vill ha, men barnet har lärt sig att ju mer jag skriker så får jag det jag vill ha:crazy: Och mkt riktigt, ungen får ofta sin vilja fram eftersom då blir h*n tyst och snäll igen.

Så klaga inte på barnen, jag tittar hellre lite snett på föräldrarna, om jag måste bry mig.

Det är ju en viss skillnad. En hund som man inte känner vet man ju inte hur den kan reagrera. Den kan ju t.ex känna sig hotad och bli aggressiv.

:bow: vi folk kan ju prata me varann, medans hunden följer kroppsspråket.. Så skrämmer man den så kan den nog gott o väl känna sig hotad i stället.

Om man nu inte ska ta med stökiga barn på affären...hur ska dom då kunna få en chans att få lära sig i hur man uppträder på en affär?

Ja det undrar jag med, iofs är min son bara 2 år,men jag tror det är är bra att han lär sig att inte riva hela affären och att man måste betala innan han får saken man köpt åt honom.

Jag tror inte någon förälder ser något vidare nöje i att gå och handla med en eller flera skrikande jobbiga barn, och jag tror aboslut inte de tar med dem av ren jävulskap.

Så himla roligt är det inte att handla när barnet har sina trotsperioder att man gör det till ett fredagsnöje.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 981
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 922
Senast: Red_Chili
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 790
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka