Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Om man nu inte ska ta med stökiga barn på affären...hur ska dom då kunna få en chans att få lära sig i hur man uppträder på en affär?
Men i båda fallen borde husse/matte eller mamma/pappa ha sina små i sån ordning att det inte stör omgivningen allt för mycket.
WORD
Hundar är ok.
Blev så arg på en unga förra veckan. En ful unge va det, som kom och skulle ta mina kläder på stranden. Skrattade vrålfult och föräldrarna bara: Aaawww, titta vad han gööör
Om jag hade god lust att strypa dem alla?![]()
*KL*
Har två st Cane Corso den ena snart två år å den andra 11 veckor...
När den stoora va valp så sprang "folk" fram å ville klappa, en tant for fram me sin hund så de skulle hälsa jag sa att de fick dom inte... hon svarde-GUD vilket tråkigt liv din hund måste ha!! VA!!!
När den stora ble stor (svart å stor) de e ingen som kommer å vill klappa han då minsannnu med valpen så d e de samma visa igen trots jag går med båda doggarna, men de e bara valpen dom vill klappa inte den stora, vuxna kommer me sina barn å ska klappa men jag säger att de inte får då blir de sura å går.... innan när jag bara hade den stora då gick folk över på andra sidan gatan för att "slippa" möta oss????
Det finns en stor skillnad mellan hundar och barn.
Och den tål att upprepas med jämna mellanrum.
Ett barn blir med tiden en vuxen människa.
Som för allas skull måste kunna uppföra sig på egen hand i samhället.
En hund förblir alltid en hund och sina ägares ansvar.
Jag vet inte hur du tränar din hund, jag skulle aldrig gå direkt pang på rödbetan. Jag arbetar mig fram mot målet steg för steg för att få hunden dit jag vill.
Släpper du lös fel hund i en folksamling kan det bli rent av livsfarlig. Ett barn vad kan det göra? Skrika så någon får huvudvärk?
Å andra sidan, vad är det som säger att man har rätt till att gå i en affär i lugn o ro?
Kl:
Jag måste säga att jag störs väldigt sällan av vare sig skrikande barn eller ouppfostrade hundar.
För övrigt så tycker jag att barn har rätt att vara på allmänna platser precis som alla andra och då får man stå ut med lite liv. Vem är det som bestämt att det ska vara så tyst hela tiden?
En likhet till, en bristfälligt uppfostrad unge och en bristfälligt uppfostrad hund är båda störande för sin omgivning.