Sv: Var Får Hundägare Plats?
Hundar verkar märkligt nog väcka mångas känslor, både irritation för dem som är lagda åt det hållet, eller ömhet från andra.
Så sant som det är sagt...
Lånar..
Detta med diskussion med barn och hundar förstår inte jag riktigt. Visst kan båda störa, men inte orkar jag bry mig om jag inte blir stört vareviga dag.
Är jag och handlar, så visst skulle jag bli irriterad om en unge skulle öppna dörren när jag provar kläder. Men jag går ju inte och irriterar mig på det.
Jag blir irriterad just då, sen släpper jag det.
Skriker en unge i affären, ja jag kan väl tänka att jösses vad den där ungen skriker, sen skulle jag fortsätta handla.
Jag kan iofs säga vad jag hade gjort, jag hade ställt kundvagnen och lyft upp ungen och gått ut därifrån. Just för visa att så där gör man inte. Jag fattar inte de som orkar ha det så varje gång de handlar.
SEn förstår jag mig inte på föräldrar som tex hotar. Att sköter du inte dig nu, så får du inga julklappar. Ska man "hota" då ska man väl hota med sånt man kan hålla. För vilken köper inte julklapp till sina barn..
Ja, likadant med hundar. Nu förstår inte de hot. Men inte sjutton låter jag de skälla i tid och otid. Lite skall när de leker, när någon kommer hit mm. Det är ok till en viss gräns, men håller de på dagarna i ändå får man ju göra något åt problemet.
Jag antar att både föräldrar och hundägare gör så gott de kan.
Sen kanske det är värre i storstäder, vad vet jag...?!