Sv: Var Får Hundägare Plats?
knapplån
Ibland blir jag väldigt förvånad över hur mycket människor tycker om allting!?
Hur orkar man gå runt och irritera sig på barn som blir ledsna i affären, hundar som råkar sträcka fram nosen försiktigt, barn som röjer runt på stan eller hundar som viftar på svansen?
Visst kan det väl vara lite tufft om man sitter på en buss en lång stund brevid ett barn som bara skriker, men därifrån till att tycka att barn är äckliga?
Jag har inga barn, men har 3 hundar.
Jag tycker att det är obehagligt om ett barn kommer nära och stirrar på mig - men det är ju mitt problem. Ett 4-årigt barn är väl inte ouppfostrat för att det tittar på mig, även om jag inte gillar det?
En hund är inte ouppfostrad för att den står i en kö och ser glad ut, även om människan bakom tycker det. Det är ju den personens problem, antagligen är han eller hon rädd och kanske skulle behöva ta itu med det på annat sätt än att skälla ut hundägaren.
Jag har bara varit med om att ett barn har öppnat min provhytt en gång - mamman kom och bad så hemskt mycket om ursäkt.
Händer det verkligen så ofta att barn stoppar in öronen i provhyttar?
Häromdagen blev jag däremot lite trött på en unge.
Jag satt i bilen medans mamma var inne på apoteket.
Hade valpen med mig i bilen, och helt plötsligt kommer en kille på typ 8 år, hoppar fram mot fönsterrutan och dunkar händerna på.
Valpen blev skiträdd, reste ragg, morrade och skällde varpå ungen började rya och dunka hela huvudet mot rutan.
Jag slängde upp bildörren och flög upp mot ungen men då sprang han fort iväg, skrattande.
Mamman? Hon fortsatte in mot apoteket utan att bry sig.
Ungen hade sedan legat raklång i apoteket och sparkat mot folk och på hyllorna, och mamma gjorde ingenting.
Jag kan även tycka att den där lilla taxen som sitter en halvmeter ifrån mig och min hund hos veterinären och bara skäller när jag ska avliva min hund är rätt vidrig.
Men annars; Stör barn och hundar så hemskt mycket?
Varför ska allt vara så himla tyst hela tiden?
Vad gör det om ett barn kommer fram och försöker busa till det lite?
Vad gör det om en hund nosar efter en?
Är det så jobbigt kanske man borde gå en "anger management" kurs?