Var Får Hundägare Plats?

Sv: Var Får Hundägare Plats?

Jag kan ärligt säga att jag aldrig blivit illa bemött när jag har hundarna med mig!

Min lilla hund brukar vara älskad av alla och t.om hundrädda har vågat klappa honom :) Har även flera gånger blivit erbjuden att gå före i köer osv, ibland fått en korv till hundarna!
(det brukar INTE skrikande barn få!:angel:)

Det stora VET jag kan se lite "farlig" ut, och jag har själv respekt och håller min son undan för andras stora hundar, så därför får hon vänta en bit ifrån, men t.om hon har fått glassar av barn som inte orkat sina!

Jag har nästan bara bra erfarenheter av att ha hundarna med ute!

Håller med helt!

Märker att många av er inte har barn... vänta tills ni har ett eget barn mitt i en trotsålder, vad ska ni göra då?, stanna hemma?

Självklart är många kanske trevligare mot barn är mot hundar, men samtidigt finns det ju inte lika många barn-rädda som hundrädda!

Ja, varför inte. Varför ta med en trotsig unge till affären?

Ska man inte få ha åsikter för man inte haft/har barn?

Ska man inte få ha åsikter för man inte haft/har barn?

Jo, självklart! Men då ska man få ha lika mycket åsikter om hundar!
Sen tycker jag aldrig man kan jämföra ett barn med en hund!

Jag har hund själv, men vill inte bli nosad i rumpan i glasskön för det!

Sen struntar jag i skrikande barn för jag vet att föräldern tycker det är mycket träligare än jag! (lika med skällande hundar)

Jag har aldrig sagt att någon inte får ha åsikt om hundar bara för de inte själva har hund.

Jag tycker nog samma sak, har man en unge som är trotsig och oftast grinig så håller man sig till ställen där det är OK med det beteendet.

Vill inte heller ha någon hund som nosar mig i rumpan, FY elelr någon blöt hund som tokspringer över min filt!

Men tycker generellt ALLTID att ungar hörs/stör mer än hundar :crazy: och tycker som oftast INTE att föräldrarna verkar störda av det. :(

vänta tills ni har ett eget barn mitt i en trotsålder, vad ska ni göra då?, stanna hemma?
Åka egen bil och hålla sig på platser där folk inte avlider av trotsbarnet.
Och handla antingen utan barn eller på tider då det inte är så fullt i affären.
Och så se till att barnen uppför sig så att de går att ha i möblerade rum.

Så gjorde jag och jag har 3 barn.
Eftersom jag inte själv gillar barnskrik och röj så försöker jag naturligtvis skydda omgivningen från sådant.

Jag har 3 barn 5, 12 och 15.

Självklart är många kanske trevligare mot barn är mot hundar, men samtidigt finns det ju inte lika många barn-rädda som hundrädda!

Jag tror att det beror på att det finns flera barnfamiljer än hundfamiljer.
Som förälder med egna barn så har man lättare att hantera en barn-situation än en hundsituation.

Erfarenhet helt enkelt.

Jag tycker nog samma sak, har man en unge som är trotsig och oftast grinig så håller man sig till ställen där det är OK med det beteendet.

Vill inte heller ha någon hund som nosar mig i rumpan, FY elelr någon blöt hund som tokspringer över min filt!

Men tycker generellt ALLTID att ungar hörs/stör mer än hundar :crazy: och tycker som oftast INTE att föräldrarna verkar störda av det. :(

Håller helt med dig!

Jag tycker mer man ser att hundägare har koll på sina hundar, bortsett från vissa undantag då.
Medan barn springer kors och tvärs, drar i kläder på folk och stirrar. :mad:
Många barn skulle ha koppel!

WILLEBILLEBUS

Ok så du struntar i saker som är jobbiga för det ändå är ännu jobbigare för någon annan??

TEx struntar i att det har parkerat en sopbil utanför din sommarstuga som fullkommligt stinker, bara för att de som kör den tycker att det är ännu jobbigare??

Eller tex ignorerar en hund som skällt i 2h bara för att ägaren förmodligen tycker det är ännu jobbigare än du???

Förstår absolut inte ditt resonemang, men gissar att du är kanske en sån mamma som finner dig i väldigt mkt liv o rörelse o inte störs av det. :o

Senast ändrad av en moderator:

Håller helt med dig!

Många barn skulle ha koppel!

Samma utrustning som hundar, munkorg o sele :love:

Jag hör alltid med folk när jag skall till tex stranden om det är barn där, är det "barnvänligt" så är det knappast vänligt för mig :D

Hundar däremot älskar jag o tycker aldrig de stör:D

Det finns folk av alla de slag. :smirk:

Hundägare som låter sina hundar göra vad dom vill och föräldrar som struntar i sina barns dåliga beteenden.

Dock tycker jag att barn måste få vara barn och inte gömmas inne i garderoben hemma för att dom skriker på "offentliga" platser!!

Man kan göra det i tränings-syfte för barnet.
Men måste ju då undvika tider då där är så mycket folk att det blir störande för omgivningen.
Annars så är det lämpligt att undvika affärer och andra offentliga platser just i trotsperioderna.
Trots kommer ofta av för många intryck och lugnar sig om man minskar världen för barnet en period.

Ensamstående föräldra kan dock vara utan val i sådana lägen.
En hund kan man lämna ensam hemma en stund.
Det kan man inte göra med ett litet barn.

WORD :bow:

:rofl:

Hundar är ok.

Blev så arg på en unga förra veckan. En ful unge va det, som kom och skulle ta mina kläder på stranden. Skrattade vrålfult och föräldrarna bara: Aaawww, titta vad han gööör :love:

:mad:
Om jag hade god lust att strypa dem alla? :devil:

Dock tycker jag att barn måste få vara barn och inte gömmas inne i garderoben hemma för att dom skriker på "offentliga" platser!!

Då har hundar lika stor rätt att vara hundar och kommunicera på sitt sätt. Dvs stå och skälla bäst de vill.

Man kan lära barn vara tysta och lugna också, precis som hundar.

Jag kan ärligt säja att jag sällan/aldrig behövt skämmas för vare sig min son eller mina hundar!

Dom är alla ganska socialtränade!

Men visst jag är nog en sån som inte stör mig så mycket av andra!

Jag kör mottot "sköt dig själv och skit i andra" förutsatt att inget barn/djur far illa förstårs!

Jag menar inte om ungen ler sött och tittar på mig en bit bort, np..
Men när de kommer fram trycker upp ett finger i näsan, och verkligen står 1 cm bort från mig och vrålglor.. Det är lite jobbigt.

Jag vill inte bli påträngd av varken vuxna, barn eller hundar.

*kl*

Jag har en liten goldentik som är lite prillig ibland, snäll men klumpig och hälsar mycket översvallande på folk. Gärna på bakbenen och med tungan ivrigt viftandes.
Därför håller jag alltid avstånd till folk ute och håller henne fokuserad på mig (så gott jag kan).

Men goldens är ju så snääääälla så föräldrar skickar faktiskt fram sina barn för att hälsa på den rara hunden, utan att fråga mig, när jag bara passerar.... Ibland kliver de fram själva och ska hälsa.
Naturligvis spelar min då överlyckliga hund upp hela registret varpå personen i fråga förskräckt backar och försöker värja sig och kommer med en mycket välkommen kommentar i stil med:

- "men herregud, du måste ju uppfostra hunden!?!"
- "ja golden är lättfostrade hundar, men du verkar behöva lite hjälp...?"
- "ta bort hunden för fan!!"

Då ser jag rött...:mad:

Förstår det!

Idioter.
Läxa upp dem så gott du kan!
Jag hade blivit vansinnig.

Min hund är jättesnäll, men inte sjutton vill jag att folk springer fram hursomhelst till varken häst eller hund.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
12 981
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 923
Senast: Red_Chili
·
Ekonomi & Juridik Jag undrar hur ni andra skulle hantera följande problem och om ni har några tips och råd. Är ganska nyinflyttad till en gård på...
Svar
11
· Visningar
3 790
S
Övr. Hund OBS! om något verkar "elakt" "idiotiskt" fråga gärna vad jag menar så kan jag förklara.....Mycket i början var väl idiotiskt också...
Svar
8
· Visningar
2 018
Senast: Disen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka