VÄNTAR, LÄNGTAR, men vill INTE!

A

aenglah

Jag är ju beräknad den 20 april enligt mensen och 27 april enligt ultraljud.
Det blir andra barnet men det känns som första på många sätt antagligen för att den första kom för 7 år sedan.

Jag längtar så enormt efter att allt ska börja men vill ju samtidigt inte ha värkar igen. Vad blandade känslor man har.

Imorse upptäckte jag att slemproppen gått. Men inga värkar än. Har endast mensvärk i nedre delen av ryggen.

Undrar om det är på G..

Sv: VÄNTAR, LÄNGTAR, men vill INTE!

Jag har BF datum den 28 april, och det är mitt första barn, räknar ner o väntar & väntar osså...vill verkligen att det ska sätta i gång ( fast jag resonerar nog annorlunda sen när jag väl har värkar :crazy: )

Tror min slemmis har släppt lite i omgångar för det ser "skumt" ut....sen i gpr och i dag har jag mer menslikande smärtor som kommer o går under dagen.....o i dag mer ont i ryggen/svanken, ej haft tidigare......Bara min trisst foglossning.....

Lycka till & hoppas det snart sätter i gång för oss!!

Sådär känner jag med! Min förstfödde är bara två, så jag minns lite för väl hur ont det gjorde. Jag har inte samma kaxighet som när jag var förstföderska ("Hur ont kan det göra egentligen, folk skaffar ju trots allt syskon" :idea:) och jag har inte hunnit göra om minnena till någonslags rosa skimmer av "det var ju inte så farligt, egentligen". Och eftersom jag är i v41+5 idag så är det ju på G närsomhelst, åtminstone sätts jag igång snart. Jag vill ha vår bebis, men jag ser inte fram emot att ha ont!

Du är ju inne på slutspurten nu! Vad härligt att äntligen närma sig mål!
Förstår att du inte ser fram emot själva förlossningsfasen, men med en jäkla massa bedövning, lustgas och lite jäklaranamma så är du färdig sen. Har också hört från många håll att knodd nr. 2 kommer betydligt fortare och lättare än nr.1 - så det är ju alltid nånting positivt :angel:

Se det så här - så fort det är överstökat så kan du fixa färdigt körkortet och åka ut till pållarna i det fina vårvädret ;)
Jag möter upp dig i stallet i sommar, har lite kvar att knipa i sängläge då bullen bara är v.33 och redan letar sig utåt. Då kan vi roa oss med uppfostran av ungkillarna i hagen istället.

//Gabbi, Jazi & Lennart

Ja, smärtan e inget man längtar efter, kan aldrig i livet föreställa mig det.....:devil: O tur e kanske det...men ut vill jag ha bebis nu..så man kan röra sig enklare, och slippa va så svullen i kroppen hela tiden av vätska.......

Fy F*N en sån smärta det kommer va, men ack vad skönt när det är över!!

Jag går här o väntar jag med. Är beräknad till den 21 april så det borde vara nära nu. Jag känner efter hela tiden om det inte var lite menssmärta jag kände vid minsta ändring i kroppen. Fick första barnet i januari förra året men då blev jag igångsatt men det slutatde med snitt, så hur det känns när det sätter igång själv och hur krystvärkar känns har jag ingen aning om. Ont hade jag ju med dottern oxå men då körde det igång direkt.

Lustgas måste jag be om denna gång, fick aldrig det då utan ryggbedövning ganska omgående som hjälpte ett bra tag.

men en fråga.....

den här mensvärken man känner, det är det som är små värkar va??? kännt det mer o mer nu dem sista dagarna i omgångar......hoppas ngt kan vara på G o hända.....men kommer säkert att gå över tiden iom man e förstföderska.....:(

Vad roligt att vi är flera som skall ha i dagarna :)

Då måste vi uppdatera varandra.

Jag har varit tröttare än vanligt och har faktiskt sovit lite i omgångar. Har sådan faslig värk i ryggslutet. Har även värk i benen men detta tror jag mer beror på vätskeansamlingar än att bebis är på G.

Man längtar ju så mycket :)

Fostra ungkillarna verkar behövas. Din lilla snälla fromma har blivit den stora stöddiga nu ju ;)
Blev helt chockad när jag var i hagen sist. Vad han vuxit.

Körkortet känns ju hyfsat viktigt nu. Syrran har just hoppat på en intensiv kurs också. Faan vill ju ta det före henne :d

Körkortet känns ju hyfsat viktigt nu. Syrran har just hoppat på en intensiv kurs också. Faan vill ju ta det före henne :d

Kläck ut ungen nu då, och tvinga syrran att sitta barnvakt medan du övningskör så ska du se att du hinner före :devil:

Lennart hårbollen ska jag lastträna hela sommaren så han får nåt annat att fundera på än att kaxa mot de äldre grabbarna :devil:

hur pass mycket på G?

Förmodar att vi får se babybilder så snart du är åter från BB? :angel:

Jag vill med åka till förlossningen :)

Jag håller tummarna för dig memma!

Imorgon får det väl bli en jogging-runda för mig eller något som sätter fart.

Var hos BM idag hade mitt högsta undertryck någonsin 120/80. Järnvärdet ngt bättre än sist 102. SF måttet var 38 och jag ligger på översta kurvan :S Hoppas hon inte är så stor iaf. Magen har sjunkit också men det gjorde den för ett bra tag sedan.

Ligger i medel på samma tryck- och hemoglobinnivå som dig. Ska dit och kolla järnvärdet idag, sist var det 100, men jag hade en dip till 82 när det var som värst.

Joggingrunda? Jovars, annars kanske en ridtur i sittande trav på ett skumpigt halvblod kan göra susen?

Jag har BF idag men ännu är ingen bebis i synhåll. Har varit ut och krattat ett tag få se om det hjälper. Dessutom köpte jag en ananas som jag ska stoppa i mig, det sägs att det kan sätta fart på förlossningen.

Är avundsjuk på ert "höga" undertryck. Mitt har inte varit så lågt nån gång, lägst tror jag var 85, hade "bra" igår när jag låg på 140/92.
Däremot är mina järnvärden bra, alltid något.

Jag har nyss varit ute på en riktigt rask promenad med hundarna och en man som inte alls litade på mitt dunderbraviga lokalsinne.

Jag "Men mitt lokalsinne har aldrig förut varit fel"
Han "Men nu är du gravid!?"
Jag "hmpfff *&/(%%¤#¤%#"#"*

Vi lyckades iaf ta oss hem fast vi tog då samma väg som vi kom.

Än så länge verkar det inte ha hjälpt ngt vidare känner bara av foglossningen bra mkt mer än i vanliga fall.
Funderar på om jag skall duscha hundarna eller frosta av frysen nu?

Mitt blodtryck har ju faktiskt tvärtom varit lite för lågt hela graviditeten vilket gjort mig både yr och svag i kroppen. Jag har ungefär legat på 100/50 innan så att det gått upp till 80 i undertryck är ju hyfsat stor skillnad. Hoppas att det betyder att det är på G.

Hur går det för er andra?
Jag är på BF+2 idag o känner inget mer än tidigare. Igår hade jag hemska sammandragningar så då var jag sittande vid datorn hela dagen. Idag känns det bättre, orkar nog ta mig ut en sväng med dottern.

Grattis till sonen!!!

Jag känner ett enormt tryck neråt idag men annars är det nästan lite för lugnt :S

Jag målade om altanen igår men det hjälpte inte ett knyst. Drömmer om att vattnet går och att jag vaknar med enorma smärtor. Det är en sådan besvikelse att vakna nuförtiden och upptäcka att jahaa, inget inatt heller.

Nej, nu får min lilla dotter gärna titta ut :)

Liknande trådar

Gravid - 1år Dags för ny tråd tror jag! Hittade listan en bit bak i förra tråden, ni som vill kan ju uppdatera: MARS BF 6:e mars, robl, 24 år, 1a &...
50 51 52
Svar
1 020
· Visningar
66 961
Senast: Calazirya
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Det sägs att man blir som sina föräldrar när man blir äldre. Jag har alltid fått höra att som kvinna så kommer jag att bli som min mamma...
Svar
0
· Visningar
608
Senast: cassiopeja
·
Gravid - 1år Detta blir ett skamfyllt inlägg med förmodligen bland det mest provocerande (har googlat och sett andra stackare be om hjälp o sen bli...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
24 349
Senast: cirkus
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
33 598
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar