Kunde inte hålla mig utan tog ett CB med veckoindikator i går. Mådde inte alls bra på morgonen. Men den visade (såklart) inte gravid. Ev var det lite för tidigt. Eller, vilket är mest troligt, så är jag helt enkelt inte gravid. Tänker vänta nu till BIM, och nog lite längre än så (har ju haft 50-dagrscykler förut).
När jag tittar tillbaka i min "fertilitetsapp" ser jag att jag blev gravid nästan direkt efter min spolning. Dvs första cykeln hade jag livmoderinfektion och sexförbud. Andra cykeln blev jag gravid, som blev ett missfall. Och andra cykeln efter missfallet blev jag gravid med lillen. Trots väldigt lite sex och en totalt rubbad ägglossning som kom betydligt senare än beräknat. Jag gjorde ett graviditetstest dag 28 och samma dag startade en mensliknande blödning. Dag 10 i nya cykeln visade äl-test positivt. Men - jag var gravid med lillen.
Så jag börjar 1) känna att jag nog inte kommer bli gravid igen, och att det nog ändå fanns ett samband mellan spolningen och graviditeten. Och ingen lär vilja göra en spolning på mig för skojs skull, framförallt inte då jag fick en rejäl livmodersinfektion senast.
Och 2) om jag blir gravid kommer jag aldrig upptäcka det!