Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj, är maxvikten bara 15 kg i smile? Vi har en Britax smile hemma (2016 års modell) och den känns ju rätt rymlig. Tänkte man skulle kunna ha den några år ju! Men lillen väger nog redan 11,5 ca. Så det känns som om han snart är där!Vi har en Bro Smile och hon ryms hyfsat i den på längden fortfarande men den har en maxvikt på 15 kilo och börjar kännas mer än lovligt vinglig. Sittytan blir också lite väl liten för henne när man fäller ner fotstödet. Och i vinter blir den garanterat för trång, hennes mage blir typ mosad mot bygeln redan nu.
Jag ska åka och titta på en Babyjogger city versa imorgon! Rymlig, vändbar sittdel och 30 kilo som maxvikt.
Oj, är maxvikten bara 15 kg i smile? Vi har en Britax smile hemma (2016 års modell) och den känns ju rätt rymlig. Tänkte man skulle kunna ha den några år ju! Men lillen väger nog redan 11,5 ca. Så det känns som om han snart är där!
Säger era små några ord än?
Är ganska förvånad eftersom lillebror redan kan säga pappa, kisse, tutte(napp) och ena hundens namn härmas gärna och försöker forma ord men pratar mest goja såklart. Typ oavbrutet
Storebror var ju relativt sen att tala. På 1,5årskontrollen hade de önskan om att dom kunde ca 8 ord och njä, dit kom vi nog inte föränn vid två nu vid dryga två är han inte tyst jättelänge...
Men vad fort det går!!
Om nån vecka är det förskolestart och jag gissar att de blir ännu större då! Har några fler börjat än?
Då har jag varit hemma i 2,5 år! Ska bli så skönt att börja jobba även om det kommer kännas konstigt att lämna 'bort' barnen
Är ganska förvånad eftersom lillebror redan kan säga pappa, kisse, tutte(napp) och ena hundens namn härmas gärna och försöker forma ord men pratar mest goja såklart. Typ oavbrutet
Storebror var ju relativt sen att tala. På 1,5årskontrollen hade de önskan om att dom kunde ca 8 ord och njä, dit kom vi nog inte föränn vid två nu vid dryga två är han inte tyst jättelänge...
Men vad fort det går!!
Om nån vecka är det förskolestart och jag gissar att de blir ännu större då! Har några fler börjat än?
Då har jag varit hemma i 2,5 år! Ska bli så skönt att börja jobba även om det kommer kännas konstigt att lämna 'bort' barnen
Förstå är vi inte riktigt än , ja vissa grejer är klart, men det är kanske ett snart dragJ kunde säga mamma, pappa (baba!) och kisse men sen slutade hon helt och sa bara "Dä!" och pekade på saker i flera månader. Verkar som att hon jobbade stenhårt på att utöka ordförrådet i tystnad. Nu har hon börjat säga mamma igen och dessutom säger hon nej ("nejnej!" eller "neee!") när det är nåt hon inte vill, men annars är det bara "Dä!". Men hon förstår typ allt vi säger och kan förstå instruktioner och så, så jag är inte orolig.
Men vad fort det går!!
Men vad duktig! Vad han kan!Här kan man verkligen säga att sonen koncentrerat sig på att prata framför att lära sig gå
Han är snart 17 månader, och kan vid sällsynta tillfällen gå 1-3 steg om han glömmer bort sig.
Men han kan däremot göra sig förstådd på flera ord;
Kiiki (Kiwi, vår katt) ,Taat (tomat och potatis, så ibland får man chansa vilket han menar)
Naaan (banan) , mamma
pappa, Gii (variant på Gicks, 3.5 åringens smeknamn på äldsta brodern)
Datte (vatten) , Gacka (macka)
Kakka (kaka) , Ahhaa (ja)
Nee (nej) , Dä (där och/eller den, beror på situation)
Niiin (min. Ord han lärt sig från brodern på 3.5 år)
Booffa (sova) , Naaa (napp)
Samt sjunga sin variant på Imse Vimse Spindel och Olle-Bolle
Han skolas in den 15 augusti, då är det 4 år som jag varit hemma om man bortser från att jag jobbade 2 veckor sommaren 2013, och 3 månader 2015 Nu ska jag studera från augusti, så min chef är nog knappast glad över att jag tog tjänsteledigt
Men vad duktig! Vad han kan!
Det är så sött när sonen ropar efter tutten (nappen) i sömnen då är det bara att gå upp o ge han den så sussar han vidare.
Men då är ju mina 2,5 år ingenting
Däremot blir de nog inte så nöjda här heller,
när det blir sjuka barn eller så.
Man har nämligen ingen vikarie för mej. Som om man inte kunde tänkt på det under de här åren Vi är få i personalstyrkan och det har fungerat fint förut att täcka upp fö varann, även mej, men nu skulle det vägras har jag hört Min plats måste dock vara igång så det blir oerhört intressant o se hur de ska lösa det
Oj, är maxvikten bara 15 kg i smile? Vi har en Britax smile hemma (2016 års modell) och den känns ju rätt rymlig. Tänkte man skulle kunna ha den några år ju! Men lillen väger nog redan 11,5 ca. Så det känns som om han snart är där!
Hej alla ni
Tittar in här ibland- men inte så ofta för det är fortfarande så att det gör ont att vi inte fick vara kvar med er.
Tänkte ändå titta in och berätta att idag föddes Ronjas lillebror
Livet blev inte som vi tänkt oss men det.blir bra ändå! Kram!
Stort Grattis till er lilla gosseHej alla ni
Tittar in här ibland- men inte så ofta för det är fortfarande så att det gör ont att vi inte fick vara kvar med er.
Vår gosse är ju bara 14 månader än iofs så han har ju tid på sejKom på att han kan ju även hej och hej då också. Så ja, han kan massor av ord. Om 1 månad ska jag skriva upp i hans bok. Har skrivit vilka ord de kan vid 18 månader, så det ska bli skoj. Men så har han verkligen fokuserat på språket istället för att lära sig gå
Haha, nä jag tänkte att du säkert blev glad att höra att 2.5 år är ju ingenting
Men de kan knappast neka att vabba, det låter konstigt. Visst att man kan dela om man lever i ett sambo-förhållande, men vab ingår i livet med barn. Speciellt i början på förskolan Går din äldsta på förskolan? Vad jobbar du med, eftersom det är så svårt att lösa?
Hej alla ni