Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Jag trodde också det vid första anblick :o

Men om man tiitar noga syns det 2 vita trådar ..

Ni har ju aldeles rätt och jag har fel :o

Förstorade upp typ 500 procent och då hittade jag staketet OCH väldigt synlig stolpe O_o

AM

Haha, ja det var visst lite tufft att se trådarna.
Men i vilket fall så är det självklart att vi har dem i hagar ;)
Detta är dock inte den hagen hon kommer gå i med fölet, utan de kommer ha en mindre hage mitt på gården med mer synliga trådar :)

Kl
Havanna har blivit väldigt tjock och hård på två stora partier under magen.
Är det ödem? Är det vanligt att dräktiga ston får det?

photo.php

Så mycket jag utläste av denna bilden 01.30 inatt :o
Sova har min kropp slutat med, vaknar konstant av "Nu har det nog hänt!!"

Senast ändrad:

Jag fick en fantastiskt fin (såklart ;) ) mörkbrun hingst med strumpor och bläs i natt! :love:

En dag efter beräknat földatum och passande tid vid 21 på lördagskvällen!

Min fick ödem för någon månad sedan. Från juvret och fram till frambenen.
Det enda som gjorde så de gick ned var motion.
Jag tror att det är ganska vanligt i slutet då magen blir större :)

Med den teckningen hoppas jag också att han "håller sig" brun! :)
Skulle försöka lägga in bilder på pixbox, men sidan fungerade tyvärr inte!

Stor var han i allafall, fick till och med kommentaren av stuteriägaren "det är en stor en". :D
Nuvarande 2-åringen gick under stoet i flera dagar, den här kommer inte under henne alls, bådar ju gott storleksmässigt allafall! :)

Slapp ju köpa en rosa fölgrimma allafall, funkar ju fint med den ljusblå jag redan har...

Grattis till fölet.
Här kniper lilla mammahäst så hårt hon kan.Dygn 370 i dag.
Står med rumpan hårt tryckt mot väggen så ingen slippper ut bakvägen:mad:
Pigg och glad är hon i alla fall

Vad glad jag är att det verkar som om komben jag föreslog har slagit väl ut !
Skönt att han verkar bli lite större än sin bror.

*kl*
Har ett sto som är inne på dygn 322 i dag.
Fick en smärre chock när vi kom hem från en tävling lördag eftermiddag (vår första riktigt varma dag) Hennes juver hade svällt så mycket att till och med sambon såg det där hon gick i hagen (och det säger en hel del). På varje sida om svansen har det blivit som gelé.

Hon gick 345 dagar sist gång då hon som förstföderska fick ett hingstföl så det borde ju inte vara dags ännu, men säker är man ju inte.

Jag har planerat att jobba hemifrån när det börjar närma sig, men jag vet ju inte om det är nära än och har lite ångest. :eek:

Det rinner ingen mjölk vad jag kan se men hon är inte alls glad i att bli undersökt så jag har inte gjort någon noggrann inspektion.
.. Ser att alla andra vitnar om att det lever om i deras ston magar. På Vera har jag inte sett någon rörelse. Är det onormalt ? :o

Juver dagen före:
20130418_193324.jpg

Lördag:
20130420_201742.jpg

Hon ligger dock fortfarande ner på natten:
20130421_022332.jpg

I onsdags (den 17e) såg det ut som att fölet hade lagt sig på tvären. Magen stack ut långt ner på vardera sida.

42213

Vad tror ni ? Är det dags att ställa klockan och hålla koll dygnet runt redan nu ?

med fyllt juver och en mage som förflyttat sig ned skulle jag definitivt hålla koll!.

Mina bilder verkar inte synas?
På dygn 321, helt släppta bäckenband och små kristaller på juvret.
Som fylls mer och mer dag för dag.

923393_10151402605511344_406929268_n.jpg

563568_10151435215841631_465315368_n.jpg

547520_10151435430281631_2107014528_n.jpg

/trött ponte som vakar

Grattis till föl Kopparberg!

Här är det fortfarande inte tillstymmelse till att vilja föla. Dag 347 och märren kniper.
Vaxpropparna på plats sen i torsdags och droppar/rinner litet på benen sedan 2 dgr tillbaka.

mvh Eva

KL
I går kväll klockan 21.00 fölade märren på 216:e dygnet. Inte riktigt bra känner jag. Fölis är pigg och diar som hon ska men har rysligt svårt att stå på sina ben. Distriktsveterinären var inte ett dugg orolig utan tyckte vi kunde avvakta till den visade några symptom på svaghet. Vad säger ni som är rutinerade ? Ska jag vara glad över mitt föl eller ska jag förbereda mig på det värsta. Kan tillägga att hon inte har några problem med andningen och har bajsat.

Ingn panik :) det är väldigt vanligt att dom har svårt att stå. hade varit värre om hon inte diat, eller speciellt om hon verken bajsat eller kissat :)

Jag hoppas Tahari kommer in i tråden och uppdaterar om hur det har gått, för det har varit väldigt tyst... Hoppas allt gått bra!

kl
Mitt gamla sto har börjat fylla juver.. Hon är beräknad till 6 juni, men har alltid varit 2 veckor tidig.. Jag fick lite panik när jag såg att hon börjat svullna i juvret, och ringde min man som svarade med att jag varje år får panik över att juvret börjar svullna och tror att hon ska föla 1 ½ månad tidigt :o Jag hoppas att hon håller sig till runt 25 maj, det är ungefär vad jag tror att hon kommer föla på.

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar