Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

bara dygn 323 men imorse var juvret ännu mer utfyllt och igår fick hon förvärkar vilka fortsatte på morgonen. Så nu vakar vi dygnet runt, har som tur en stallkompis som jobbar natt och kan därmed följa henne hela tiden och jag kan jobba hemifrån idag och följa henne på dagen (förutom stalltjejen som kollar extra).

Vore lite typiskt mitt fuxfullblod att tvärtemot alla andra denna våren gå emot strömmen och föla före beräknat datum.

Grattis till föl Devilsdaughter!

Dag 348 och fölet lyser med sin frånvaro...:mad:

docdag348.jpg

Jag är faktiskt i behov av földans nu! Hon har haft dessa vaxproppar sen i torsdags..

mvh Eva

Tar gärna emot lite földans, det blev inget föl inatt, men juvret växte så det knakade! Känns som hon inte kan bli mer redo och jag jobbar i helgen. Hade gärna fått sova hemma.

Dansar för er andra med! :banana: :bump: :banana: :bump:

Jäkligt olyckligt oxå för jag skall på konferens 2 dagar med start imorgon. Vem kunde väl ana märren skulle dra ut på det så himla länge!

mvh Eva

Oj, tusen år sedan man var aktiv på buke. Får se om jag minns hur man gör ;)

Har ett 10 årigt varmblodssto som är på dygn 314. Hon är som en spärrballong med rätt stora och spända juver ...

Hon betäcktes första gången år 2010 men kastade i 6e månaden strax efter nyår :(
Men det ser ut att gå vägen den här gången iallafall och fölis lever rövare i magen på henne!!!

Det är nästan löjligt hur efterlängtat det här fölet kommer bli, haha :love:
Kanske slänger in lite bilder på magen och juvret senare :)

Nämen, det var ju kul att hon var dräktig ändå, ingen tvekan på sista bilden!

Tack :) Nä nu känns det ju verkligen garanterat! Har inte gjort undersökningar mer än att blev konstaterat dräktig vid dygn 17. Men jag trodde inte det skulle gå hela vägen. Jag tänkte mest, gå det så går det. Annars var det inte meningen ^^
Nu vill jag att fölet ska komma. Blir så fölsjuk av alla bilder på föl och andra man känner som fått föl:p

Vi har fortfarande inget föl i sikte..en en vän till mig kom med tröstande ord..
"mitt sto gick 13 månader och en vecka":nailbiting:
Tack för den..vi som bara har gått 12 månader och en vecka..:(
Grattis till alla föl och fyllda juver :love:

Äntligen närmar det sig, dag 322 i morgon. Väntan är låång. Har fyllda ljuver Sedan ett par veckor men inga andra tecken. Pållen verkar må bra, har blivit så lugn o kelsjuk. Sedan igår har rangen i hagen ändrats, valacken hon har som hagkompis och som hon alltid hunsat med har nu tagit makten, konstigt. Jag längtar tills denna nervösa väntan är över !!!!!

En väninna väntar för stunden på att hennes sto skall föla. Det är ett par veckor kvar. Hon har fått hingstar två år i rad nu och jag håller på och hjälper henne med att rida in den äldsta av dem. Vi hoppas så på att få ett stoföl den här gången...

Min häst vankar, lyster på svansen, rullar sig och ser mycket obekväm ut. Skiter som vanligt så det känns lite skarpt läge :D dygn 328 idag! Dör av förväntan!

Dag 349 och damen kniper.

Så skulle jag ju iväg på den plötsligt osaliga konferensen.. Frågade nervöst maken..- Vet du vad du gör om det är felläge?
-Felläge kontrade han och såg ut som ett frågetecken...
-Ja, om det är fel, ligger fel alltså.... svarade jag.
-Vaddå är du orolig nu när du skall bort?
-Jaaaa (irriterat och hur fan skall jag våga resa bort NU)

Sen log han och sa "-då får jag väl putta runt den lite då"
Jag -Men vet du hur det skall se ut då? Ena foten först och sen nästa och sen mulen..
Han med en ton som om han pratade med en femåring -Ja älskling, jag vet hur det skall se ut.

Då kom jag på att han har ju varit med flera gånger. Kanske dags att släppa taget och åka iväg på den där konferensen.

mvh Eva

haha.. Jag har haft det där samtalet med min man ett flertal gånger och då har han ändå varit med under tre fölningar och jag ingen.. Det är det där kontrollbehovet! ;)

Haha!

Hoppas att du kan ta till dig det du ska på konferensen utan att tänka alltför mycket på vad som händer hemma.

Kl*

Åh jag blir så fölsjuk av att se alla bilder som folk lägger upp. En vän till mig idag fick ett föl. Vill med ha!
Alectra äter inte lika bra. Äter kraften men höet struntar hon mest i plocka några strån sen lämnar hon högen. Något man bör vara orolig över?

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII