Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Lägger in en bild på lilla prinsessan när hon är ca.15 tim.gammal och ute i hagen för första gången :) mer bilder finns i Föl 2013.

opr31v.jpg

Inget föl i natt :(
Men nu är Kameran installerad i stallet:)
3 dagar kvar till beräknat datum:)
Komsi Komsi lilla fölis:p

Har följt tråden ett bra tag nu! Jag och en kompis betäckte hennes sto som idag är på dygn 319. Såg att det är några kvar som väntar på föl. Det blir både vårt och stoets första föl så vi är lite spända!:)

Har följt tråden ett bra tag nu! Jag och en kompis betäckte hennes sto som idag är på dygn 319. Såg att det är några kvar som väntar på föl. Det blir både vårt och stoets första föl så vi är lite spända!:)

Fler förstagångare.:) Då är jag inte ensam.
Ni ligger lite före mig för mitt sto är på dygn 308 idag. Det är både spännande och lite nervöst. Bara att hoppas att allt går som det ska.

Då är vi alltså några förstagångare som får stötta varandra så här i slutet av säsongen. Det känns tryggt ;)

Nougat: Vilken fin tjej det blev!

kl
Mitt sto är på 303 dygn idag. Juvret började växa den 14 juni men sen tycker jag inte att det hänt något...:cautious: Hoppas det tar fart igen snart...

Brukar juvret växa så, alltså i perioder?

Klockan 23 blev det föl hos mig!!

En fin "liten" hingstbebis, brun med vita kotor bak och vita ballar fram. Blev en mystiskt ljusbrun färg, mamma är "vanlig" brun och pappa är gulbrun.
Bebis har en väldigt guldig brun färg men jag är 99% säker på att han är brun.

Sitter nu och tittar på dom i kameran då moderkakan inte släppt än och han har heller inte diat ordentligt... Han dock fått lite på flaska av oss och har bajsat så det är nog bara att vänta ett litet tag till

Jätte Grattis! Hoppas på å få se lite bilder på sötnosen :)
Här händer inte mycket, trodde det va dags i går kväll.
Men det va falsk larm. Behöver lite földans. Donnan tycker det börjar
bli jobbigt, har svullnar upp rejält i benen.
Men hoppas att väntan snart är över:)

Hon är så trött, så trött. Står oftast och halvsover nånstans i hagen. Har sett nästan färdig ut länge. Är väl typ bara mjölken som fattas. Räcker att jag tar i juvret så sprutar det ut tjock, genomskinlig, pissgul vätska.
Vi får se, kanske till midsommar? Isf blir det väl fjärde fölet av 10 som jag fått, som föds till midsommar! :D
Fast helst skulle jag ju vilja att fölet tittar ut idag... O_o

Jag fick ju rätt då!! ;)
Dagen före midsommar kom äntligen fölet!! Isabellfärgat stoföl med stjärn i pannan.
Världens sötaste om jag får säga det själv! :love:
Fölet ska bli min yngsta dotters, som fyllde 4 månader samma dag och även var med vid fölningen. (Fast hon sov brevid i barnvagnen hehe! ;) )

Wiskanyfoumldd.jpg

Wiska5dygn.jpg

Bildbevis :D

Hingst e: WM hingsten Portofino u: Hbl stoet Heartache I Am ue: Heartbeat

E383316A-F929-453C-9B00-024966311143-1266-0000007334E4B405_zps2ae43df9.jpg
[/IMG]

Brun med vita kotor bak och vita ballar fram :)

kl
Mitt sto är på 303 dygn idag. Juvret började växa den 14 juni men sen tycker jag inte att det hänt något...:cautious: Hoppas det tar fart igen snart...

Brukar juvret växa så, alltså i perioder?

På mitt sto har juvret gått tillbaka en hel del. Det var betydligt större för 1,5 månad sedan, men det verkar vara normalt efter vad jag läst både här och i böcker.

Grattis till er som fått era föl!

När ni ändå pratar om juver. Hur vanligt är det att halvorna är olika stora?

Så här såg min ut idag
(Förlåt för dåliga mobilbilder, men jag ville inte ta med mig kameran ut i regnet)

dsc_0084_51cb2613e087c348abe2f982.jpg

dsc_0085_51cb262ae087c34862731980.jpg

img_20130626_192853_51cb25efe087c34884a03cf0.jpg

Här ser man vilken skillnad det är på färgen. Märkte dock att den som var gul/orange har börjat bli lite grumlig.

Efter jag tagit bilderna så började mjölken droppa, sedan strila och tillbaka till droppa igen.
Nu får fölis jättegärna komma! :D

Ok, då känner jag mig lite lugnare :)

kl
Tömkör mitt sto några gånger i veckan, ökad skritt i 30-40 min i skog och mark, och hon är verkligen pigg!:) (Bättre kondis än mig känns det som :D )
Hoppas på att denna träning förebygger eventuella komplikationer vid födseln...

Då är nog du och jag sist... ;)

Vi får földansa för varandra sen när det är dax.

Sista stoet här är beräknat till 21/7...
Känns som en lång väntan till... 306 dygn idag, tar hem henne från betet i morgon kväll

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar