Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

Jag är kvar, 329 d. Fölade på 328 d.förra året, vill ha fölis nuuu !!!:D BF är imorgon. (330d.)

Vi är fortfarande kvar!

Vet inte alls när fölet behagas komma.
Nu har hon haft vit mjölk(lättmjölk) i 7 dagar i ena spenen, men igår blev den helt plötsligt vit/gul och lite tjockare(??). I andra spenen kommer det bara gul/orange genomskinlig rinnig vätska.
Bäckenbanden kan nog inte släppa mer. Hon har normalt en rund och muskelig rumpa men är nu mer kantig och sladdrig.

Hoppas att det är på G nu... Jag har ju faktiskt vakat sedan slutet av februari :banghead:

Så här såg hon ut igår morse

img_20130621_060203_51c4c860ddf2b34309fb1e1e.jpg

img_20130621_060014_51c4c908ddf2b343f70d7cd3.jpg

Å herregud å jag som tycker det är jobbigt nu,
har vakat i en vecka :) skulle aldrig ha orkat så länge :crazy:
Om hon inte fölar i natt så är det jag som införskaffar Kamera:D
Har Ni fölvakt eller svett detektor?

Nu har vi gått in på 330 d. Som dessutom är BF-datumet! :D

Hoppas att fölis kommer inatt!. Igår låg hon ner och sov , men inatt har hon stått upp ;)

Jag ligger i stallet och vakar på henne, plockar in henne från hagen vid 20-22.00 och släpper ut henne vid 7-tiden. Sover på en stor uppblåsbar luftmadrass. Så hör väldigt bra om hon lägger sig, ställer så klart klockan också med jämna mellanrum, men vaknar så fort hon lägger sig ner, då dunsen när magen går i är ganska hög ;)

Ingen bebis i sikte..

Jag vakar med kamera upp till sovrummet. Ställer klockan och kikar..

Hade lite lägre temp i går kväll, 4-5 tiondelar lägre än vanligt men det hände inget för det..
Har nu lite klar klibbig vätska i juvret, det har hon inte haft innan. Är på 326 dygn idag.

Inget föl inatt:(
Har precis införskaffat mig en kamera så nu ska jag åka
till stallet å installera;)
Hoppas det kommer fungera.
Hörde att Månen är väldigt nära Jorden nu så hoppas
Prinsessan reagerar på fullmåne:p
Har hört att det är många som brukar föla när det är fullmåne.
Så jag kör lite földans för oss som väntar
:banana::banana::banana::banana::banana:

Hoppas också att fullmånen gör så att mitt sto fölar nu inatt, hon är ju faktiskt beräknad till idag! ;) ( 330 d.)

en liten bild på tanten som någon dag gammal ;)

307vsk0.jpg

Lycka till allesammans. Hoppas att väntan snart är slut för er som väntat och vakat under kortare eller längre tid. Jag tror att jag får vänta en stund till, men det ska bli spännande att se vad era flickor klämmer fram. Jag håller tummarna för att det händer något hos er i natt.

Ikväll kl.21:17 föddes ett brunt stoföl!! :D

Sto och föl mår brs, väntar på eftetbörden bara och att den lilla ska kissa.

Jätte Grattis! Då funkade földansen :D
Här händer inte mycke, äter står och sover eller
gnuggar svansen ;)

Grattis!!!
Vi vill ha lite bildbevis sen också ;)

Här händer inte mycket mer än att jag tyckte mig ana att magen sjunkit lite och att hon är insjunken vid flankorna..
För ett par dagar sedan var hon mycket mer besvärad och låg ner och rullade sig och trampade runt, nu ser jag typ inga tecken på att det skulle närma sig..

Hoppas på att detta är "lugnet före stormen" eller nått :D

Grattis!! Skönt att väntan är över, nu vill vi se lite bilder på tjejen :)

Lycka till alla andra som väntar!

Grattis!!!

Vi är kvar oxå. Pinglan är på 319 dagar idag och började sätta juver för en vecka sedan. Igår var det gigantiskt, men har klar vätska och slappa spenar. Bäckenbanden har böjat slappna av men vulvan är fortfarande spänd. Hoppas på föl snart så den blir mer jämngammal med Peppys föl som föddes 4 veckor över tiden den 19 maj:)

Då är det nära nu då.
Jag betäckte så sent att jag misstänker att jag blir ensam här snart. :)

Oj. såg att din väntan var över när jag läste mera. Grattis!!

P.S
Nu blir jag mer och mer säker på att det inte finns något stoföl kvar till mig. Verkar som om det fötts massor av ston.;)

Senast ändrad:

Roligt att se att det är några fler än mig som fortfarande går och väntar.

Sawanna idag på dygn 307

dygn307_zpsf48b573a.jpg

307dygn_zps6efcb290.jpg

Tycker inte hon blivit mycket större sista månaden. Hon har ändrat form endel. Fått mera mage utåt sidorna förstås. Det är nog lite trångt för det är mjuka vågrörelser från magen nu. Trodde nog hon skulle ökat mera i storlek så här mot slutet, men å andra sidan ökade hon mycket i storlek tidigare i dräktigheten. Drygt 3 veckor kvar. Känns som lång tid, men samtidigt ökar oron för att jag har missat något. Har jag förberett mig tillräckligt? Har inte skaffat allt till"fölväskan" än, men det blir av den här veckan. Goda råd mottages tacksamt. Mitt första föl. (och hästens) :)

TACK så mycket allihopa för alla gratulationer! ! :D

Är helt såld på den lilla och har nu bestämt mig för att jag vill behålla henne och sälja hennes halvbror, då jag verkligen gillar detta med avel! <3

Bifogar en bild lite senare.

Lycka till ni andra som är kvar! :)

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
819
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 065
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 367
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 926
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar