Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
Vet inte alls när fölet behagas komma.
Nu har hon haft vit mjölk(lättmjölk) i 7 dagar i ena spenen, men igår blev den helt plötsligt vit/gul och lite tjockare(??). I andra spenen kommer det bara gul/orange genomskinlig rinnig vätska.
Bäckenbanden kan nog inte släppa mer. Hon har normalt en rund och muskelig rumpa men är nu mer kantig och sladdrig.
Hoppas att det är på G nu... Jag har ju faktiskt vakat sedan slutet av februari
Å herregud å jag som tycker det är jobbigt nu,
har vakat i en vecka skulle aldrig ha orkat så länge
Om hon inte fölar i natt så är det jag som införskaffar Kamera
Har Ni fölvakt eller svett detektor?
Nu har vi gått in på 330 d. Som dessutom är BF-datumet!
Hoppas att fölis kommer inatt!. Igår låg hon ner och sov , men inatt har hon stått upp
Jag ligger i stallet och vakar på henne, plockar in henne från hagen vid 20-22.00 och släpper ut henne vid 7-tiden. Sover på en stor uppblåsbar luftmadrass. Så hör väldigt bra om hon lägger sig, ställer så klart klockan också med jämna mellanrum, men vaknar så fort hon lägger sig ner, då dunsen när magen går i är ganska hög
Jag vakar med kamera upp till sovrummet. Ställer klockan och kikar..
Hade lite lägre temp i går kväll, 4-5 tiondelar lägre än vanligt men det hände inget för det..
Har nu lite klar klibbig vätska i juvret, det har hon inte haft innan. Är på 326 dygn idag.
Inget föl inatt
Har precis införskaffat mig en kamera så nu ska jag åka
till stallet å installera
Hoppas det kommer fungera.
Hörde att Månen är väldigt nära Jorden nu så hoppas
Prinsessan reagerar på fullmåne
Har hört att det är många som brukar föla när det är fullmåne.
Så jag kör lite földans för oss som väntar
Lycka till allesammans. Hoppas att väntan snart är slut för er som väntat och vakat under kortare eller längre tid. Jag tror att jag får vänta en stund till, men det ska bli spännande att se vad era flickor klämmer fram. Jag håller tummarna för att det händer något hos er i natt.
Här händer inte mycket mer än att jag tyckte mig ana att magen sjunkit lite och att hon är insjunken vid flankorna..
För ett par dagar sedan var hon mycket mer besvärad och låg ner och rullade sig och trampade runt, nu ser jag typ inga tecken på att det skulle närma sig..
Hoppas på att detta är "lugnet före stormen" eller nått
Vi är kvar oxå. Pinglan är på 319 dagar idag och började sätta juver för en vecka sedan. Igår var det gigantiskt, men har klar vätska och slappa spenar. Bäckenbanden har böjat slappna av men vulvan är fortfarande spänd. Hoppas på föl snart så den blir mer jämngammal med Peppys föl som föddes 4 veckor över tiden den 19 maj
Roligt att se att det är några fler än mig som fortfarande går och väntar.
Sawanna idag på dygn 307
Tycker inte hon blivit mycket större sista månaden. Hon har ändrat form endel. Fått mera mage utåt sidorna förstås. Det är nog lite trångt för det är mjuka vågrörelser från magen nu. Trodde nog hon skulle ökat mera i storlek så här mot slutet, men å andra sidan ökade hon mycket i storlek tidigare i dräktigheten. Drygt 3 veckor kvar. Känns som lång tid, men samtidigt ökar oron för att jag har missat något. Har jag förberett mig tillräckligt? Har inte skaffat allt till"fölväskan" än, men det blir av den här veckan. Goda råd mottages tacksamt. Mitt första föl. (och hästens)
Hästnyheter I en ny internationell studie har forskare tittat närmare på hur utbredd användningen av hyperflexion är inom dressyrsporten, samt vilka...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.