Vänta föl 2013

Sv: Vänta föl 2013

kl

Är på dygn 338 och det ser ut att börja närma sig iaf. Juvren fyller på mer o mer för varje dag o hon vill hela tiden gå in o inte vara ute...vi får väl se om det blir nåt i helgen annars satsar jag själv på att det blir på tisdag natt för då är jag bortrest o annan människa har ansvaret!:meh:

Kl

Som sagt 325d. Tog in hästarna tidigare i kväll pga en massa knott, droppar/sprutar vit mjölk, så vad tror ni, föl i natt eller får jag vänta lite till?

Om mjölken droppar/sprutar tror jag på föl inatt!

Novali, självklart kommer hon att föla tisdag natt ;)

Ponteveccio, jag som var helt säker på att din skulle föla för flera nätter sen, så fel man kan ha.

du måste först ha dem uppladdade på en sida, ex photobucket. Sen länkar du därifrån genom att välja en direktlänk som du klistar in i en liten ruta. Rutan får du fram genom att klicka på den lilla landskapsbilden som finns i menyn ovanför själva svarsrutan.

Kl*

Inget föl hos mig...Idag har hon varit mer normal, lugn osv som hon brukar. Men hon söker verkligen kontakt. Vill att jag ska klia rumpan och runt juvret, jätte härligt tycker hon. Slutar jag klia så backar hon upp rumpan mot mig ännu mer:D

Idag är alltså min tjej inne på dygn 334. Tjocke som ett hus, men inte mycket till juver. Och undrar lite om det kan vara vaxproppar hon har på spenarna? Ser man dem i verkligheten så är dem pyttesmå. Se större ut på bilden
url]

url]

Grattis!

Såhär ser min fredagskväll ut från datorn. (och min mobil har gått sönder lagom till jag har köpt övervakning som jag ska kunna se i mobilen)
kamera1_518d63c9ddf2b3204effabdc.png

Inget föl än, hon är på 2 dagars övertid nu.. Igår hade hon som små 2 mm stora gula skorvar på ena juvret, är det en vaxpropp? Vakade till 2 inatt, sedan gav vi upp och gick hem och sov. Inge föl imorse..
Igår kväll kände vi även på bäckenbanden, hon har som en vattensäng och när man tröck bredvid svansen på sidan blev världens snällaste häst ett monster och skulle hugga efter en, det måste väl vara ett tecken? Idag är hon ännu mjukare, vad tror ni? Blir de föl inatt? Vätskan är fortfarande gul men klibbig..
Är det vaxproppar hon hade igår så blir det föl om 48 h, alltså senast imorgon :p

*kl*

Väntar också...har ett shettissto som blev dräktig 12 juni i fjol och som alltså borde kunna föla när som helst. Har utfyllt och spänt juver och vaxproppar sedan i torsdags, har också haft förvärkar dagtid från och till i 2 dagar. Helt lugnt nattetid. Tycker att det borde vara dags snart?

Jag äger inte stoet utan uppfödaren (dom vi en gång köpte henne av) har köpt tillbaka henne och jag vill så gärna ha ett sto så att jag kan föra generna vidare.

Men jag är rätt övertygad över att det kommer en hingst, hon har fått vartannat hittils och då är det dags för en hingst nu :/

Inget föl i sikte, sprutat/droppat vit mjölk i dag med till och från. Vandrar som en tok i hagen. Så vi väntar ännu :)

Äntligen! Grattis!!! :)

För dig är det som den där ölreklamen, "worth waiting for"! ;)

Du borde skriva en memoar med dina inlägg här på Buke, de är helt underbara! :D

Tack så mycket!!! :D

Själv har jag haft hejdlöst roligt år Tscabos och Pontevecchios inlägg som hållit mig uppe i stunder av djupaste tvivel :p

Grattis!

Såhär ser min fredagskväll ut från datorn. (och min mobil har gått sönder lagom till jag har köpt övervakning som jag ska kunna se i mobilen)
kamera1_518d63c9ddf2b3204effabdc.png

Tack :D

Är där två hästar i bild eller ser jag i syne? Vilken av dem är det som ska föla för det är väl inte ett föl den ena :D

Sprutar vit mjölk ur juvret :crazy: men inget föl kommer, hur länge kan hon gå med sprutande juver? Innan fölet kommer? Och finns det råmjölk kvar till fölis?:nailbiting:

Det ser inte ut att vara ngt på G än. Men om din lilla kom ut på 346 dygn då vakade du rätt så mycket "för tidigt"? Britta har varken vaxproppar, mjölk eller släppta bäckenband så jag kör med fölvakt o kamera än så länge.

Tell me about it....:meh:

Men jag visste inte hur hennes "mönster" är eftersom det är vårt första föl tillsammans...men nu vet jag till nästa år...finns väl dokumenterat i bild och skrift :up:

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
821
Senast: Freazer
·
Avel Nu är det väl dags för en tråd om föl som väntas 2025? Vilka ston har ni betäckt? Med vilka hingstar? Beräknat födelsedatum? Skriv gärna...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 076
Senast: Robina
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 373
Senast: Freazer
·
Foder & Strö Hej allihopa, Lyssnade på en intressant föreläsning som Eva Gudmundsson höll i här om dagen. Där berättade hon bland annat att hon...
2
Svar
21
· Visningar
1 930
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar