Jag gör så att människor som pratar mycket om att andra människor ska respektera deras tid undviker jag helt. Jag kan inte styra över mitt mående inte från dag till dag och inte från timme till timme, tyvärr. Samhällets krav på hur jag ska fungera som individ gör att jag hela tiden lever över min förmåga och därmed ständigt blir fysiskt sjuk eller rasar. Jag kan inte kosta på mig att umgås med människor som pratar om respekt för deras tid, de får gärna behålla hela sin tid för sig själva och blanda in mig så lite som möjligt i det.
Jag accepterar att människor känner sig bortvalda och under många många år fortsatte jag att göra saker när det fick mig att må dåligt just för att inte riskera att göra någon annan ledsen. Nu kan jag inte det längre så det är inte ens ett val jag behöver göra. Jag umgås bara med mina vänner och mina vänner är mina vänner för att vi gillar varandra som vi är, så där är det inga "respektera min tid personer".
Jag kan också bli ledsen och känna mig ensam när saker blir inställda med någon man verkligen ville träffa, men det är ju mina känslor och har mer med mig att göra än att den här vännen var tvungen att ställa in. Speciellt som jag träffar en del av mina vänner väldigt sällan och det är styrt till att någon av oss måste förflytta sig någonstans mellan 40 och 50 mil. Men det är som det är och vi har alla våra anledningar, jag litar på att mina vänner vill umgås med mig.