Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Tack! Det är i fem veckor men jag är helnöjd. En bra start på detta året iaf. Ja Sandy verkar charma alla:love:

Visst är det härligt med de små liven....:D

Just att ha varit med från födseln ger en alldeles särskild känsla, sen att vi var tvugna att flaskmata lilla Fröken har gett ett ännu större band till henne...:love:

Hon har väl hört att solrosfrön gör underverk för hårremmen.:D

Aaaahaaaa!! Det ar -darfor- vara vita ladies borjade oppna fagelbordet o kakade fagelfron!!!!

..vi har tillslut retirerat och bundit ner taket pa fagelhuset. Sa nu ar det "Felicia sakert" :rofl:

hastar ar skojsiga sma djur....

Ahh så det är i färgen tjuv-genen ligger?:eek: Men hon är iaf blank och fin:angel:

La in en massa bilder i bildtråden men kan inte låta bli att slänga in ett par här också! Släppte ut mina tjejer i sommarhagen för deras vinterhage har tinat till en bottenlös geggpöl..

Då blir man såhär lyckliga!

Enya sprang i full fart runt på ängen i nästan en timme och busade!

Whopsie hängde på! Eller.. Hon var ju en bra bit efter men sprang så fort hon kunde ändå!

Åhh vad kul det var ttt kunna springa och buuuuusa!!

Härliga bilder. :)

Bewildered

Nä tråkigt kan man inte säga att man har med de små fyrbenta monstrena :devil:

Huppla, absolut att det ar i fargen det sitter!!! See.. man kan skylla allt pa "for mycket vitt"....... I felicias fall kan jag, om det behovs, alltid skylla pa arabblodet i henne. Funkar utmarkt! Eller ja.. bland klassiskt folk ar det "arabblodet!" bland westernfolk ar det "tja.. hon -ar- ju faktiskt halvblod..." :angel: man kanske skulle borja kopa hast baserat pa hur manga "goda" ursakter den hasten ger en....... :rofl:

Tiffy,
peppar peppar ta i tra.... grabbarna har har hittills hallit sig innanfor staketet i ar. Ponydamen eskorterade ett par av dom ut forra hosten, da var hon mktmktmkt nara att stallas pa forsta basta lastbil Bort. Jaga shettis mitt i natten ar ingen favoritsyssla, som tur val var kom pojkarna nar "pappa" visslade..........

Oh my:eek:

Min är ju både vit och har arabblod, inte konstigt att hon är som hon är:p:angel:

tiffy Tack:laugh:

Jamen Precis!!! :D Det var det jag kom fram till med Felicia med - bade en Himla massa vitt och en skopa arabblod.... inte konstigt att hon kan skita knack over en katt men sta oga mot oga med ett anglok utan att bry sig :cool: Hastskralle!!

..fast ska inte saga nage, pallisen har - hans ursakt ar att han ar blond. Va sjutton, han slapar kalvar som en hel karl, lite rok o eld struntar han i, stoooooora 18hjulare far honom inte ens o blinka - men ga over en tagrals?! Iiiiiiiiiih Han doooooooooor!!! :rofl: For att inte tala om grabben pa inlines!! :eek: Det var ett monster utan dess like assa! :crazy:

Man katter = bergslejon eller sabeltandade tigrar! visste du inte det? Min gamla häst var mycket snabb på att rädda matte från dessa varelser, satt man på så drog hon iväg och stod man vid sidan tog hon katten i nacken och slängde iväg:p

Och tågräls måste ju vara nån hemsk fälla som bara väntar på att äta upp små intet ont anande blondiner:angel:

:rofl:

jadu, den dar tagralsen assa... vad den stallt till det! Hahahaha... men det ar Roligt med hastar som har personlighet - sa dar i efterhand i alla fall.... nar man ar mitt uppe i det sa brukar inte jag lyckas garva ;)

idag ska projekt "igangsattning av 8 valacker" pa borjas. Det kan nog bli spannande, undrar i vilken ande man ska starta............ jag -tror- det far bli Joe och Frost. Blir det rodeo sa delar jag med mig av videon :p skrattar man forlanger man livet har jag hort, sa da gor jag en medmansklig atgard... ;)

Oj oj, nu har jag bortat ett styck Isl.häst i 1 timma och fick bort en liten del utav all denna enorma päls, lär stå under 1 veckas tid minst en timma per dag innan allt är väck, helt otroligt vilka mängder med päls

24578_1234262025233_1489658793_30491538_2829695_n.jpg

Och så mammas mums som inte har fullt så mycket vinterpäls
24578_1234279665674_1489658793_30491544_2350390_n.jpg

Idag slängde jag mig upp på Jack, heeelt cool som vanligt den killen, att jag ens tänkte tanken ett tag på att sälja honom för att köpa en färdig häst är för mig en gåta, men jag skyller på att denna vinter har vi sopåkare haft det så himla tufft med all denna snö och jag har inte ens orkat markarbetat honom när jag varit ledig och rent t sagt varit så himla less på att tänka tanken att rida in honom.

Men nu är våren äntligen här med nya krafter, ett glatt humör och en ren super vilja att verkligen göra nåt bra med honom för fasiken vilken bra häst jag har köpt mig, det visar han om och om igen i bl.a hagen, han tom vallar 4-hjulingen med en teknik som får mig lyrisk :love: så sambon får verkligen jobba för att inte ha honom i bakändan :D

Hoppas f.ö att ni haft en bra påskhelg, det har jag haft med mycket sol och värme och imorgon ska jag slå på en ny framsko på Jack eftersom han tappade den ena sedan blir det lite markarbete följt utav en härlig prommis

Varen ar underbar! :D o alltid efterlangtad! :)

Pasken var lugnt (naja..) och agnades at att snygga till stallet har, mala staket o fixa trad o grejja.

Fick ett telesamtal for nagon timma sen... "Hastarna ar ute i grannens hage.. kan du ta in dom?" grannen hade ringt svagern.. men tydligen glomt upplysa svagern om att lite av hans boskap var i var hasthage :P SUUUUUCK... sa Bewwan to the rescue med foderhinken o ner, hysta kokraken over staketet (duktiga hoppkossor) o kalla in grabbarna grus. Duktiga hastar som lart sig vad "Coooooome boys" betyder, bara det att Givetvis sa hor Jace att jag hojtar.. sa han kommer han med o far for sig att han ska forsoka ta sig voer staketet in till kossorna han med tillsammans med de coooooooola killarna >.< Naval, slutet gott allting gott, de tre svarta terroristerna ar tillbaka dar de ska vara, alla kokrak ar pa ratt sida om staketet o staketet ar nu fixat...

men dagens fraga ar: Varfor har grannen satt ner nya staketstolpar....... men inget staket?

Pengarna tog slut när han hade köpt stolparna?:angel: Eller så kör han med osynligt staket?

Trist med rymlingar men skönt att det gick så smärtfritt att få alla på rätt sida iaf!

lol ja kanske det kanske ;) na nu anvands i alla fall de oanvanda stolparna Moahahahaha... jag spikade helt sonika upp det nerslitna staketet pa hans stolpar... *visselvissel* far val se om det blir skottpengar pa mig eller ej... jag tycker han ska vara tacksam over att jag inte behallde hans kokrak lol

Han har stängslat med pianotråd..... ljudvågor e osynliga =)

kl

Fick ett mindre roligt samtal från sambon för en stund sen där han upplyste mig om att hästarna hade sprungit igenom staketet.
De hade dragit ner tre rader elrep och upp minst fyra stolpar och var allmänt uppjagade.

Har dock tur för de står på svärföräldrarnas gård och svärfar var hemma så han såg när de kom springandes och kunde ta in dem i stallet.
Tur man har snälla och lätt översociala hästar som älskar människor.

Sambon som kunde köra ifrån jobbet kollade på dem och de verkar inte ha fått en skråma märkligt nog, något jag är riktigt tacksam för.

Fattar inte vad som fått dem till att dra på det sättet, är i normala fall väldigt lugna hästar ute.
Hagen ligger bakom stallet så det är ingen trafik där.

Tror ni vildsvin kan skrämma dem såpass?
Annars är grannens kor el lågt flygande flygplan två andra teorier.

Bara glad att allt gick bra.

Getingar, bromsar, bin och andra insekter kan ju skapa panik rätt snabbt, rätt mycket.
Det kan ha varit vad som helst, helt enkelt.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 280
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 125
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka