Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Om jag minns rätt så har jag något/några års försprång, så du kan vara lugn! :D

Ang bilderna inne på bildtråden så tycker jag att du har gjort ett extremt bra jobb med honom! :love:

KL

Hmm.. Jag sitter och funderar på en sak. Skickade iväg min gamla ropingsadel till en tjej för lite mer än en vecka sen. Hon skulle prova den i en vecka och sedan höra av sig om hon vill ha den eller inte. Hon har inte hört av sig och jag har både mailat, sms:at och ringt men inte fått svar. Borde jag utgå från att hon blåst mig?

Låter nog som om det vore läge för en polisanmälan, trist men nästa gång ta betalt och sälj på öppet köp istället.

Om jag minns rätt så har jag något/några års försprång, så du kan vara lugn! :D

Ang bilderna inne på bildtråden så tycker jag att du har gjort ett extremt bra jobb med honom! :love:

Ja, jag blir 21 nu på söndag men hua då ska man ju ha jobb barn och hela kittet. Tydligen här uppe:crazy:

:) Tack vad gullig du är.

haha! Ja, du har många år kvar!
Jag tar det mesta med ro och jag är bara 24 nu i år så jag har gott om tid på mig. :D

Om jag åker "hem" till mina föräldrar och mina syskon så har många i min ålder och under också barn och hus och allt redan. Visst, men blir ju en aning stressad kanske när ens 18 åriga syster har en liten dotter på 6 månader!:love:

Men nee, jag väntar nog gärna ett tag till. Måste ju hinna träna och tävla och allt sånt innan. :D

Åh hon fick bebi tidigt :)

Visst är man sugen på bebi mene.. ne ska nog vänta ett tag till. Man känner sig redan låst med hunden ju.

LillMalin Tog du inte emot pengar först? :eek:
Usch, jag hade aldrig vågat låna ut sadeln på prov om inte jag verkligen kände personen i fråga.
Jag har däremot sålt den med 14 dagars öppet köp.

Jag är väl lite blåögd i det avseendet, men jag tycker (eller vill, eller önskar) att man helt enkelt ska kunna lita på folk. Innan när jag själv varit sadelspekulant har jag alltid lånat hem utan förskottsbetalning och just den här sadeln har varit hos säkert tio pers innan och alltid kommit tillbaka med ett "nej tyvärr, tack ändå för att vi fick prova". Pratade mycket i telefon med henne och hon var väldigt trevlig och verkade ärlig. Hon var väldigt mån om att hon bara skulle låna den först innan hon bestämde sig för om hon ville köpa den.

Vi klickade bra och hon var liksom lik mig själv, så jag lånade ut den utan att blinka. Dumt gjort kanske... Så himla trist om det nu är så att hon stuckit sin kos. Varför kan folk inte bara vara ärliga? :(

Jag har varit precis lika blåögd som dig, Jag har dock haft tur. Min sambo har haft mer otur. Visserligen "bara småsummor" somm några tusenlappar . Men iaf. :(

Fy va tråkigt!

Sen vet man ju aldrig, det kan ju ha hänt något som gör att man inte får tag på den personen. Men du har inte sett den ute på annons igen iaf?
Jag hade nog avvaktat några dagar och sen anmält henne.

Ja, hon fick sin bebis redan när hon var 17. ;)
Jisses!

Men nu sitter hon också lite jobbigt till utan körkort och en pappa till barnet som har avsagt sig allt ansvar och stuckit. :crazy:

Ne, du! Jag tror vi gör bäst i att vänta lite. :)

Jag har varit precis lika blåögd som dig, Jag har dock haft tur. Min sambo har haft mer otur. Visserligen "bara småsummor" somm några tusenlappar . Men iaf. :(

Fy va tråkigt!

Sen vet man ju aldrig, det kan ju ha hänt något som gör att man inte får tag på den personen. Men du har inte sett den ute på annons igen iaf?
Jag hade nog avvaktat några dagar och sen anmält henne.

Nej, jag har inte sett den nånstans.

Tänkte försöka lite till, så får vi se. Det kan ju som sagt finnas en orsak att jag inte får tag på henne. Hoppas på det!

jag ar lite bitter for att jag inte hade videokameran med mig.. men den far folja med ut nasta gang J o D ar har o halsar pa :) skitlackert verligen!

Independent, Grattis till din fasta tjanst!!! O jag forstar absolut att du vill ha nagot som haller folk borta... har har en hel del manniskor Maremma hundar, ute med boskapen, haller bade folk o fa borta... men det ar inte helt applicerbart att halla hund pa sa satt i sverige.. Llamor ar ju sadar roliga alla ganger.. lol, men skaffa en nyfiken kviga vettja, manga som tanker till bade en o femton ggr nar det kommer en glad kossa springande..

Lillamalin, nej vad bittert.. fyyyyyy!! >.<

tack!!

haha! ja, alltså först funderade jag på en stor tjur, men sen kom jag på att jag själv gärna vill kunna vara i hagen . ;)
En flock med gäss? Men dom är kanske mer jobbiga än nyttiga?

Det där med hundarna hade ju varit bra, men inget som funkar här heller nej.
:(

Ja, jag får spåna vidare!

Lillmalin: Jag håller alla tummar och tår att det löser sig för dig! =/

Senast ändrad av en moderator:

man kan gora stora tjurar riktigt tama faktiskt... Hehe... om vi far en redigt nasty ungtjur har den har sommaren sa klistrar jag lite frimarken pa honom o skickar honom till dig lol Det kan funka ratt bra att sprida ut rykten om att ens hastar sparkar o bits o anfaller o har sig, tillsammans med roliga skyltar om det samma pa staketen...

Har ar folk sa overtygade om att alla vara hastar ar knappa monster som hatar manniskor o knappt ar ridbara att de flesta tvekar att ga ut i hagen tom nar vi ar med :rofl: Nu har en del av dom iofs fortjanat sitt rykte med for flera ar sen, och det skadar inte att lata folk fortsatta tro att de ar lite pa den "Farliga" sidan av "hast-igheten".

Ja, hon fick sin bebis redan när hon var 17. ;)
Jisses!

Men nu sitter hon också lite jobbigt till utan körkort och en pappa till barnet som har avsagt sig allt ansvar och stuckit. :crazy:

Ne, du! Jag tror vi gör bäst i att vänta lite. :)

Nämen, vilket svin:mad: Så gör man inte! Det var ju förfans hans jävla dolme som prångt skulle till. KARLAR!

Vet du idag gick det skitbra med Bitter:laugh:! Gud bland de bästa gångerna faktiskt! Han vilade igår och det gav ju tammetusan susen! Han var så stabil, rak och lugn på volterna. Tyckte jag fick till ännu fler bra steg på honom idag:laugh: Ryggningen var galant, precis som förr och även stopperna. Något som utvecklats var att trava böjt på volterna, jisses vad mjuk och fint han gick. Slutorna var ju kalas idag dom också.

Det är neckrainingen på en hand vi inte riktigt får till, han fuskar, men den kommer väl.

Åååh jag satt såhär idag på min häst :love::love:

Gud vad jag längtar till kursen!!

Jaa, gör det! :D Jag kommer vakta brevlådan som en hök för att se vilken otäckning som kommer. ;)

Förra året hade vi problem med att folk matade hästarna och satte på en skylt " Gå ej in. Hästarna är inte att lita på"
Jag fick ju kela med gammeltanten när ingen riskerade att se då hon var en riktig kelgris.:love:
Hon var visserligen lite avvaktande mot främlingar men hagkompisen var nyfiken och godtrogen och traskade fram till vem som.

Unghästen jag har nu är ju snäll NU, Hon var dock inte litbar innan.. Man kanske ska lära henne att vara på sin vakt? Blir nog svårt att lära henne dock :rofl:

Tibra Ja, Jag vet! Men hon har det bättre utan honom. och jag VET att hon kommer hitta någon som hon kommer älska igen och som kommer vara en bättre pappa till en lilla flickan. :)

Åh! va roligt att det gick så bra! :banana:
Då blir det kanske lite tävling längre fram ändå? ;)
När var kursen? Ursäkta om jag är lite glömsk. :angel:

lol starta ett rykte ;) rykten ar spannande o ibland bra, om de vinklas ratt fran borjan.

gleh jag drog knaet ur led... o nagon dag denna veckan kommer (kanske) var javla boskap. Guuuud vad jag inte ser fram emot det just nu.. det blir battre sen nar de ar har, vant sig vid hastar o hundar o sen skickas ut pa sommarbetet.... Meeeen.. maste jag vara Halt nar de krakena kommer? Uff.. >.< skrap!

men vilken idi"o till karl da... sanna ska spikas upp nanstans :devil:

Tibra, vad harligt med hasten!! :)

Ja det tror jag med. Man blir inte pappa bara pga DNA man blir pappa hur man är.

Ingen tävling ;) Idag var det folk som tittade på när jag jobbade hunden, allt gick fel för jag var för nervös.

Kursen är typ i början av Maj. Ska bara hitta transport först, grannen skulle ha sin den helgen på tävling. Synd.

Senast ändrad:

Ja det kändes kanon, känns som om vi kommer någon vart igen. Men behöver fortfarande hjälp såklart. Men de vi kan träna på själv...åh:love:..

Hur går det för dig och hästar?

..sen jag bidde "lite halt"... sa faller tydligen jag under kategorin "skyddslingar" aven utan barn i hagen...

DSCF1811.jpg

Foljer mig vart jag an gar....

O det gor den har grabben med...
DSCF1809.jpg

Gamle Svarten han haller sig lite pa avstand, men flyttar omkring de andra hastarna sa de inte kommer for nara.. :rofl:

Sen ska sagas att de allihopa har blivit riktiga Gentlemens sa dar i en handvandning, lol, vet inte riktigt vad som pagar i deras sma huvud.. men sota ar dom.

Sa det ar vad som pagar i mitt hastliv just nu, jag haltar, klappar hastar, ryktar o fiddlar o svar over att jag inte bor gora nagot som (i mina ogon) ar vettigt pa nagon vecka till.. morr o mutter....

och i detta nu ar boskapen pa vag hit... lalalala...

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 278
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 125
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Betäckning 2024 - föl 2025
  • Stora shoppingtråden III