Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

haha! Jag har inte heller nerver för att tävla eller ens ha publik, men känner att jag måste börja lära mig för det förstör så mkt drömmar för mig. Inte att jag ska bli någon direkt superstjärna, men jag är ganska förtjust i dom är rosetterna :rofl:

Du får försöka filma snart ju! :bump:
Mycket som verkar hända nu! Härligt härligt!

Bewildered - Rykten vore inte illa alls faktiskt!
Och den andra sötingen där får du vääldigt gärna skicka på posten till sverige! :love:
Till mig då självklart!

Heheheheeee.. ar du saaaaaaaaker?

...han brukade vara bronc. :angel: Oftast ar han en mkt snall farbror, men ibland far han for sig att visa upp lite "dirty" tricks. Men visst ar han helt otroligt sot? :love:

De har ialla fall rätt kläder på sig för att vara gentlemen, svart kostym:D

Otroligt fina huvuden båda två!:love:

Min lilla ängel har hittat på bus igen:devil:

Igår körde vi ut en halv rundbal till hästarna att ha i hagen, den stod på pall och så drog jag loss och la ut i högar till frukosten så att Enya inte skulle kunna vakta den som hon gjorde sist vi försökte med rundbal i hagen.

Vad gör då Enya? Jo hon struntar i högarna med hö och går direkt på balen, knuffar av den från pallen och knuffar omkull den.:devil::angel: Sen går hon och puttar runt på den i nästan 1h Så nu har Enya själv spridit ut rundbalen så jag slipper bära ut hö i morgon! :rofl:

Och Whopsie tog ju sin chans, hon ställde sig mitt i resterna av balen och rullade sig för att sen stå parkerad mitt i balen och åt :p

Yay! Proppen för SWRs tävling 8 maj har kommit! Nu är frågan, ska jag vara med eller ska jag stå över?
Det första problemet: jag kan inte rida i galopp mer än några steg pga en svag och skadad rygg (min, inte hästens). Det verkar som alla w&t klasser är för max 13 år, så där får jag nog inte vara med..
Det andra problemet: jag kan inte reglerna! Hur mycket har hänt sen regelboken 07/08? Jag tror det är den jag har..

Usch jag kanske ska stå över ändå.. Har ju fortfarande inte fått medlemskort eller någon slags bekräftelse på betalning mottagen trots att det var ett par veckor sen jag betalade.. Vem vet, kanske händer det något och jag åker dit i onödan. Jag har trots allt varken bil eller släp, utan får hyra allt. Eller fjäska ordentligt för någon som har, brukar kosta det samma i slutänden.

BLÄÄÄ!

Idag åker skäggis på Förbundsstämma för att träffa en massa kuliga westernmänniskor.....:love: :bump:

Man ska inte måla fan på väggen...

Jag fick tag i tjejen som har min sadel!!! Hon bad om ursäkt att hon inte svarat/hört av sig och sa att hon antagligen vill köpa den :laugh:

Men, man ska inte ropa hej förrän man är över bäcken (tänk att jag fick in två ordspråk i ett och samma inlägg;)). Hon skulle ringa tillbaka ikväll. tjoho :bump:

Du tilldelas härmed 10 poäng för att du fick med 2 ordspråk i samma inlägg, det var inte dåligt! :D

ingen som vet vart man hittar en sadel passande bred b-ponnyrygg utan så mkt manke? Känns helt hopplöst! Pojkarna vägrar rida barbacka.

Jag har en! Fast det är inte en westernsadel... men jag brukar lägga den på quarter unghästarna och dom är breda utan manke, samt någon enstaka liten ponny vi har haft här....

Inget superskick men hel i bommen och fullt användbar, har för mig 15" el 15½" = barnsadel.

Vad är det för märke?
Ponnyn är 116cm hög och äldste pojken är snart 8 år och 129cm lång. Provade granntösernas ponnysadel men den var alldeles för smal.

Öhh... ingen aning....

Kan skicka dig bilder om jag får din mailadress. Den är inte urtjusig men ligger som sagt väldigt bra på breda hästar/ponnys och har sits för barn.

Du får gärna prova den om du vill.

*kl*

Hästarna går antagligen ute inatt. Med fri tillgång på mat och dessutom lite gräs.
Jag är lite :crazy: över det.
Bara jag som är hönsmamma?

Både ja och nej ;)

Jag hade inte valt det men å andra sidan tror jag faktiskt inte att det är någon fara, dom tycker säkert det är skönt. Bara dom har ordentligt med mat.

Mjo, mjo, mjo.

:crazy:

Jag är inte orolig för temperatur eller så...bara...frost o sånt...men det ger sig, tror jag, bara det går några nätter...

Men du vet ju hur jag är :D Så som sagt, det är nog lugnt.

Dom flesta hästar reagerar ju inte på frostgräs heller.

Äsch, de är ju utedjur! De mår bättre i hage än i box. En vild, feral, häst går runt 8 mil per dag. Tänk själv om man håller ett så "rörligt" djur i låda!
Men så är jag utomhusnörd (aka biolog :D) också.

Jag hade gärna haft ute min inatt!

Jag tror inte du behöver oroa dig. :)

Våra småttingar har gått ute i två veckor nu...
Fast vi har täckat de nätter det sett ut att behövas...;)

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 278
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 125
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka