Vänliga alltiallo töl tråden

Sv: Vänliga alltiallo töl tråden

Jag har fått en urgalen idé!
Min feta lilla fjording/island ska bli reininghäst!! :D Kommer inte det bli ascoolt eller vad :D

Skönt att slippa de:devil:

Tömkörning är kul! Jag har tänkt att Enya ska köras in nångång, vi har kommit till att vi tömkör och går med lina på ena sidan så det går sakta men säkert framåt:)

*Hoppar in som snabbast*

Har ni också fått plötslig sommarvärme??? Anade att det var nåt på gång igår ... men blev nästan chockad i morse när jag for till stallet:eek:... 25 + !!! Ridturen blev i hetaste laget, både för att hästen (rödhättan) stissade och vi blev båda svettiga så det rann...men en helt underbar känsla och DAG :D

Nästan typiskt norrländskt ;) ... värst åt båda hållen. Värmen blev lite chockartad men det var läckert att rida runt på hygget och känna solen pressa och doften av svettig häst...:D

kl

Vet ni vad jag just gjort? Jag har just varit på rockkonsert och sett Elanor rocka skjortan av publiken! Helt awesome, hon är gryyyym :bow:

*kl*
Inhopp... Håll tummarna att Tibbe inte får allt för dålig diagnos imorgon på kliniken.
Efter idag har jag nästan gett upp hoppet om att han kommer hålla som framtida tävlingshäst :(
Lite bock på stallgången och kotorna bak knackar och han trampar inte igenom höger bak och knycker även i hovleden hb >____<
Hann iaf skritta på honom 2 ggr sedan han kom hem ifrån fodervärden där han hade stått 3 månader pga hovböld som inte gav med sig .___."

kl

En fråga till er alla. Har så svårt beslutångest. Har inte så mkt pengar men har sålt av en del av mina paddar osv så jag har fått ihop en liten nätt summa. Nu till frågan vad ska jag köpa... tanken från början var att jag skulle köpa en ny pad som gärna är uppbyggd lite pga att sadeln är lite för bred men kom att tänka på att mina boots som jag har nu har sluttande klack och måste pga det ha sporren ovanför klacken och med mina extremt korta ben som inte är så stilla så får jag en inte så lycklig häst och gör att jag får rida utan sporrar fast det behövs.

Så vad ska man välja en bättre pad eller nya boots?

vilket känns det som är mest akut?

Har du paddar som funkar kanske bootsen är rätt val.
Du kan inte lägga en extra pad som du viker så det blir mer i framänden?

En irriterad pålle som stör sig på sporren är inte så kul att rida och det är svårt att gå framåt i ridningen dessutom.

Aldrig kul att behöva välja bort en av två saker som man egentligen behöver.

blev lite flummigt men men;) hoppas du förstår iallafall :D

Jag har en bra ullpad nu som funkar ok med vikt handduk. För framåtbjudning behöver jag aldrig sporre men ibland så behövs den för att få lite mer fokus på det han ska göra istället för att man ska behöva dunka på allt man kan med benen så att säga. Då kanske är ett par boots det vettigaste? Funderar på Double H men vilken modell? Då kanske man kan sälja min gammala boots och spara in till en pad senare. Mina är supersköna det är bara detta att jag har för korta ben på en och en halv meter kropp:D

Hade det varit jag så hade jag nog gjort så :)

Annars med aningens mer sparande så kanske en benförlängning :D

Nä det är ju det där med att få till den där sista lilla fokusen..

Har oxå en arab (148 cm) men vi är åt andra hållet mina långa älgben:o kommer ibland lite för långt ner så jag får dra upp hälen för att kunna "peta" lite för det där lilla sista som behövs ibland.
Är 177 cm.

Vilket sammaträffande:D Mina araber är 147 cm och 152cm. Undrar vad Quarabfölisen blir mamman 147 och pappan 148 så det blir nog perfekt till mina 155cm:laugh:

Ja det låter som den skulle landa på strax under 150.:)

Har en appendix åring som jag hoppas blir runt 155 iallafall. (vill ju inte ha för stor fallhöjd:D)
Han är fullblod/quarter.

roligt! Båda har arab och båda har en quarter/ (arabiskt) fullblod:idea:

ibland är världen liten ;)

Vad har du tänkt göra med fölet om du ska behålla det?

Själv lutar jag väl lite åt reining och typ working cowhorse.

Men är på kravel stadiet fortfarande vad det gäller westernridning :laugh: så vi tar lite i taget.
Araben och jag lär oss samtidigt, på gott och ja ganska komiskt vis ibland :angel:.

Samma här;) är med på kravelstadiet och lär mej tillsammans med min häst. Min vallack red jag in och försöker utbilda inom något jag inte kan så det är rätt skrämmande ibland. Stoet är dressyr/hopphäst men skolas nu till western och fölet skall behållas. Reining är målet men just nu håller jag mej till pleasure och w horsemanship men trail har alltid lockat dock så är grindar så otäcka.

Ja min tränare kan ibland säga att du just nu ska du glömma att du ridit i över 20 år (engelskt).
Inte alltid det lättaste :grin:

Kossor tycker jag är kul, uppväxt på gård med mjölkkor och några köttdjur, så det är väl därför jag dras mer åt det hållet.

Tror inte pleasur passar mitt temprament så bra :angel: fast det kan va kul att titta på.

Trail hade varit kul att testa så vi får väl se längre fram om jag kan hantera mina tävlingsnerver :o

Ja det engelsk sitter i som sjutton! Mina hästar är livrädda för kor så det är tom svårt att rida ut för här finns det en hel del sådana fläckiga saker. Mitt temperament passar nog inte hästar överhuvudtaget för stundtals kan jag inte ha någon tålamod alls och allt ska gå på en gång med livet funkar ju inte så. Så tålamodet tränare jag på,luuuuuuuuugnheten med.

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik För att tråden vi som letar häst, inte ska spåra ur mer 🙈 skapar jag en ny tråd där vi kan diskutera hur mycket pengar våra hästar...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 274
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 632
Senast: Nepenthe
·
Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 124
Hästvård Hej buke! Jag är här och läser ofta men har aldrig postat en tråd tidigare, men har ni hamnat i problem med stallägare och ber om ert...
Svar
13
· Visningar
1 230
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Uppstigningspall